Alternatieven voor onderwijs

Compleet waardeloze reactie
vooral dat laatste stukje ‘veilige omgeving voor leerkrachten’
die zwakzinnige docenten hebben toch de kans gehad om het onsterfelijke vaccin te nemen?? WAAROM dan dat vaccin in hemelsnaam! Dus we moeten eindeloos de maatregelen volgen, zien ze dan echt niet dat er nooit een einde aan komt als we dit niet ZELF stoppen! Stupid people!
 
Bij ons op school moeten er op de gang mondkapjes worden gedragen. Dus kind een pasje om, met leerkrachten gepraat en het was goed dat ze geen mondkap op ging doen. Dus wat denk je? Allemaal kinderen lopen te zeuren dat je dood gaat als je hem niet opzet en dat het echt moet. Er zijn zelfs kinderen die zo'n ding tijdens de les op hebben. Gelukkig grijpen de leerkrachten dan in om uit te leggen dat ons kind een uitzondering is. Maar de druk komt nu dus inderdaad van de andere kinderen.

Nu zijn ze aan het "vergaderen" of dat ze alle kinderen twee keer per week in een bus stoppen om naar de GGD te rijden voor een test.
 
Bij ons op school moeten er op de gang mondkapjes worden gedragen. Dus kind een pasje om, met leerkrachten gepraat en het was goed dat ze geen mondkap op ging doen. Dus wat denk je? Allemaal kinderen lopen te zeuren dat je dood gaat als je hem niet opzet en dat het echt moet. Er zijn zelfs kinderen die zo'n ding tijdens de les op hebben. Gelukkig grijpen de leerkrachten dan in om uit te leggen dat ons kind een uitzondering is. Maar de druk komt nu dus inderdaad van de andere kinderen.

Nu zijn ze aan het "vergaderen" of dat ze alle kinderen twee keer per week in een bus stoppen om naar de GGD te rijden voor een test.
Ja klopt kleine NSB’er en mijn zoontje zei dat de kinderen het zelfs leuk vonden om mondkapje op te hebben. Sommigen droegen dat ding dus ook zelf gewoon de hele dag door.

Ga je deze echt menen joh:mad: gestoord! Moeten ze bij mij echt niet mee aankomen!
 
Goh herkenning zeg v.w.b. onderstaande tweet. Van jongs af aan had ik een teringhekel aan school. In retrospect: niet aan mijn schoolgenoten (wel groepsgedrag waar ik ook aan meedeed), meestal niet aan leren, maar aan het schoolsysteem.
 
Laatst bewerkt:
Ik las in 'Gezond verstand' over de Bovenwijsbond. Was volgens mij hier nog niet ter sprake geweest. Vind zelf de website erg onoverzichtelijk maar het doel lijkt me oké.
De Bovenwijsbond wil alles op alles zetten om toegang tot het huidige onderwijssysteem te behouden zonder QR-code en andere corona gerelateerde, vrijheid-beperkende maatregelen. Dit doen wij door het opstellen en beschikbaar stellen van brandbrieven, petities en mailberichten die scholieren, studenten, ouders-verzorgers en onderwijspersoneel integraal kunnen overnemen als zij moeite hebben met ontwikkelingen hiervan op school. Onderwijs is namelijk een grondrecht en geen voorrecht.
 
Het dochtertje van een collega van mij vroeg angstig : 'mam, als ik Corona krijg, moet ik dan ook in quarantaine ?' Het kind was doodsbenauwd dat ze dan weken in een kamertje zou worden opgesloten. Een ander verhaal was van een jochie van zes, zijn klas was naar huis gestuurd vanwege een 'besmetting'. Hij ging aan tafel zitten met een plastic zak over z'n hoofd, vanwege bang om z'n moeder te besmetten.

WAT DOEN ZE GODVERDOMME ONZE KINDEREN AAN ?
 
Deze video komt van Muis: die had ze elders hier op het forum ook geplaatst, maar die hoort hier ook vanwege het gedrag van de regering, RIVM, scholen, ouders en kinderen inzake de nieuwe richtlijnen. Sietske Bergsma noemt de invoering van de maatregelen een sociaal experiment: ''Stanford prison experiment'' https://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment en ''Milgram experiment' https://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment'. Sietske Bergsma heeft zelf ook kinderen die met deze maatregelen te maken krijgen en zij neemt zich ook voor de discussie aan te gaan met de schoolleiding zoals ze zegt dat ze dat al vaker gedaan heeft. Ze zegt dat scholen zich verschuilen achter de richtlijnen, dat zij die moeten volgen (maar ja, waarom heet het dan ''richtlijn''?). Ook vertelde ze dat op een middelbare school de richtlijnen via de intercom worden omgeroepen. Ze zegt ook: het is de bedoeling dat we niet meer nadenken over wat we doen. Nadenken is datgene wat tussen tirannie en vrijheid instaat. D66 vindt dat ouders die niet willen dat hun kinderen aan het sociale experiment meedoen juist ''experimenteren met kinderen'' (= de omgekeerde wereld). Sietske Bergsma haalt haar kinderen van school als de schoolleiding niet openstaat voor de rede. Volgens Sietske Bergsma heeft de schoolleiding vaak niet eens iets te vertellen. Pas als er meer dan de helft van de ouders niet meegaan, dan wordt het spannend. Alleen zover is het nog lang niet. Sietske Bergsma zegt dat ze aan de gezichten van mensen ziet dat ze weten dat het de verkeerde kant op gaat. Er is een begin van een besef. Alleen dit soort mensen zal dat besef onderdrukken als ze weinig kans zien waar ze zich aan kunnen vasthouden. Denken in problemen, niet in mogelijkheden of ontsnappen. De essentie van het experiment is dat de mensen met een geweten de offers moeten brengen, ook al leveren de offers niets zinnigs op. Mensen zijn of conformisten of willen bij de winnaars horen. Maar wat gebeurt er met mensen als ze de verliezers zijn? Op heel korte termijn wordt duidelijk dat je met dat gedrag de verliezer bent, zegt Sietske Bergsma. Alle mensen die meehelpen aan dit systeem zijn verliezers, persoonlijk verantwoordelijk ook zegt Sietske Bergsma. ''De comfortabele plek waar mensen zitten moet openbreken''.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt kleine NSB’er en mijn zoontje zei dat de kinderen het zelfs leuk vonden om mondkapje op te hebben. Sommigen droegen dat ding dus ook zelf gewoon de hele dag door.

Ga je deze echt menen joh:mad: gestoord! Moeten ze bij mij echt niet mee aankomen!
De mening van kinderen op die leeftijd is gewoon de mening van hun ouders. En zolang die tot onder hun ogen ingesnoerd op het schoolplein rondlopen willen hun kinderen dat ook.

Reactie van onze schooldirecteur nav brieven ; bla bla wettelijke richtlijnen, bla bla verschillende meningen, bla bla overheid is tenslotte ook m’n werkgever..

Helaas zijn basisschooldirecteuren nou niet echt perse alfa mannen om er maar ff een understatement in te gooien. Als het al mannen zijn. Met vrouwelijke directeuren valt helemaal geen rationeel gesprek te voeren.
 
De mening van kinderen op die leeftijd is gewoon de mening van hun ouders. En zolang die tot onder hun ogen ingesnoerd op het schoolplein rondlopen willen hun kinderen dat ook.

Reactie van onze schooldirecteur nav brieven ; bla bla wettelijke richtlijnen, bla bla verschillende meningen, bla bla overheid is tenslotte ook m’n werkgever..

Helaas zijn basisschooldirecteuren nou niet echt perse alfa mannen om er maar ff een understatement in te gooien. Als het al mannen zijn. Met vrouwelijke directeuren valt helemaal geen rationeel gesprek te voeren.
Ja hier soortgelijke reactie. Ze scharen zich allemaal achter de maatregelen en moet nou eenmaal blabla.

Hier hebben wij een vrouwelijke directie, zeer dominant irritant typje!
 
Ja hier soortgelijke reactie. Ze scharen zich allemaal achter de maatregelen en moet nou eenmaal blabla.

Hier hebben wij een vrouwelijke directie, zeer dominant irritant typje!
Het schuim der aarde komt nu bovendrijven in dat soort functies helaas. Hoe toepasselijk die term: ''kind van de rekening''. Zo erg. Mensen worden gevraagd hun kinderen te offeren.
 
De mening van kinderen op die leeftijd is gewoon de mening van hun ouders. En zolang die tot onder hun ogen ingesnoerd op het schoolplein rondlopen willen hun kinderen dat ook.

Reactie van onze schooldirecteur nav brieven ; bla bla wettelijke richtlijnen, bla bla verschillende meningen, bla bla overheid is tenslotte ook m’n werkgever..

Helaas zijn basisschooldirecteuren nou niet echt perse alfa mannen om er maar ff een understatement in te gooien. Als het al mannen zijn. Met vrouwelijke directeuren valt helemaal geen rationeel gesprek te voeren.
Vrouwelijk en rationeel dat past niet in 1 zin.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan