Als je nog twijfelde aan wetenschap als teken van krankzinnigheid...

Gisteravond sprak ik een jonge vrouw die nog niet zo lang voor het RIVM werkt. De afdeling waar zij werkt is aan het privatiseren (of al geprivatiseerd) en zij werkt voor de afdeling waar vaccins verkocht worden in India voor polio. Wordt ook in India gemaakt. De afdeling is nu nog verliesgevend maar haar leidinggevende/directeur verwacht dat dit binnen 2 jaar wel winstgevend is. Het is dus gewoon een commercieel opgezet bedrijf.

Het probleem is zei de jongedame in kwestie dat ze met ambtenaren te maken hebben die niets snappen van bedrijfsvoeren, lees geld verdienen. En daar werken wij nu naar toe vertelde ze.

Ik heb haar voorzichtig gevraagd of zij weet wat die vaccins doen in India.

Volgens haar de kinderen beschermen tegen polio.

Ik zeg tegen haar, het is andersom, veel kinderen krijgen polio nu en worden verlamd, sterven of eindigen met anderszins ernstige handicaps. Een doffe ellende, mama's kunnen niet werken met een kind met zo'n grote zorgvraag.

Ik vraag haar of dat het project is wat Bill Gates steunt(ik wist dat wel), Ja, zegt zij en was verbaasd dat ik dat allemaal wist.

Nou, zeg ik dus, zijn plannen werken goed, want hij vindt dat er teveel mensen op aarde zijn.

Ter verdediging voerde ze aan dat ze dat allemaal niet weet en daar niet direct mee te maken heeft.

Ik vertelde haar dat ik het alleen maar even met haar wilde delen, of ze dus op de hoogte was wat haar werk inhoudt.

Verder hebben we nog gelachen over heel andere zaken, dus wel een goede sfeer.

 
@Marijan, heel goed. Ik denk dat je toch wel een zaadje hebt kunnen planten bij haar. Dat hoop ik wel in ieder geval.

 
tja Vrysuyver, dat hoop ik ook. Ze is een beetje van het type Yup en geld verdienen.

Toch denk ik wel dat het kwartje valt hoop ik als ze zelf over kinderen gaan denken. Voorlopig reizen ze (zij en haar vriend) naar verre oorden als ze weer wat bij elkaar verdiend hebben. Vorig jaar hebben ze driekwart jaar Zuid-Amerika rondgereisd en willen dit najaar een poosje naar Zuid-Afrika. Dus misschien toch geen Yuppen bedenk ik net.

 
Top 10 van levensmiddelen die insecten mogen bevatten

vrijdag, 30 maart 2012 17:08 geplaatst in:

Gezondheid

PDF Afdrukken E-mail

Veganistische en vegetarische koffieleuten zijn ontzet na recente onthullingen dat Starbucks een kunstmatige kleurstof in Frappuccino heeft vervangen door het extract van de Cochenilleluis.

Het blijkt voor veganisten niet gemakkelijk om dierlijke producten, met name insecten, in het voedselsysteem te ontwijken.

De Amerikaanse Food and Drugs Administration (FDA) bepaalt hoeveel insecten en (delen) ongedierte worden toegestaan in levensmiddelen. Naast insecten wordt ook een bepaalde hoeveelheid dierlijke ontlasting en haar toegestaan in voeding.

Het rapport 'Productvreemde delen' (pdf) van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit van 27 februari 2009 onthult dat de VWA vooralsnog de conclusies van FDA overneemt wat betreft het risico van productvreemde harde delen in levensmiddelen. “De gegevens uit de vermelde wetenschappelijke literatuur en de bevindingen van de evaluatie-commissie van de FDA vormen voor de VWA daartoe voldoende grond,” aldus het Nederlands agentschap.

Hoe vaak vreemde delen in voedsel in Nederland voorkomen is niet bekend. De VWA houdt wel bij hoeveel klachten hierover binnenkomen.

De top 10

1. Bevroren asperges of asperges uit blik. Producenten mogen zes kevereitjes aan 10 procent van de asperges laten zitten: gemiddeld 40 tripsen per 100 gram, of ze moeten zorgen dat de resterende insecten of delen van insecten een gemiddelde totale lengte van zeven millimeter hebben per 100 gram. Lekker knapperig.

2. Rode bosbessen uit blik. Per halve kilo worden drie larven toegestaan.

3. Bevroren spruitjes. Even goed inspecteren: fabrikanten mogen tot 30 bladluizen of tripsen per 100 gram laten zitten.

4. Sinaasappelsap uit blik. Pikant: producenten mogen in het sap vijf fruitvliegjes of één made per 250 milliliter toestaan.

5. Maïs uit blik. Elke 12 kilo maïs mag twee oorwormen of larven bevatten die drie millimeter of langer zijn zolang de totale lengte van de (delen van) larven niet meer bedraagt dan 12 millimeter.

6. Dadels. Fabrikanten mogen vijf hele insecten (of delen die tezamen vijf insecten vormen) in 100 gram verwerken.

7. Vijgenpasta. Fabrikanten mogen maximaal 13 hoofden van insecten per 100 gram toestaan.

8. Pasta. In elke portie van 225 gram mogen maximaal 225 delen van insecten zitten. Eet smakelijk.

9. Gedroogde paddenstoelen. Smaakt je eekhoorntjesbrood een beetje vreemd? Elke 15 gram gedroogde paddenstoelen mag tot 100 maden bevatten, ongeacht hun omvang, maar slechts twee maden die langer zijn dan twee millimeter. Er mogen ook 75 mijten in zitten.

10. Bevroren perziken of perziken uit blik. Elk blik mag één larve (of fragment daarvan) bevatten met een maximale lengte van vijf millimeter.

Bron: Rawstory.com

Gerelateerd:

 
Ben blij dat ik die producten allemaal niet meer eet, hoef je je er ook niet druk om te maken. :wink:

Lia

 
Kijk zo komen ook de veganisten toch aan hun broodnodige dierlijke proteïne. :D Was dat niet de reden dat ze in India niet ziek werden van hun vegetarische menu, omdat er (onbedoeld) veel insecten meegegeten werden?

 
Het blad spiegelbeeld van afgelopen september heeft een special over vaccinatie,

ze noemen het kritisch vaccineren.

Er staat ook een stukje in over een arts die zegt dat hij vaccinatieschade kan verkleinen en zelfs oplossen en bvb een stukje over dat het shaken baby syndrome eigenlijk vaccinatieschade is...en nog veel meer.

www.spiegelbeeld.nl/spb_vaccinatie_desiree_rover.pdf

 
TED censureert echte onderzoekers die zich kritisch uitlaten over de religie van het materialisme die vandaag de dag moet doorgaan voor 'wetenschap'. Bekijk hier de verboden Ted-talk van Rupert Sheldrake en een interview met hem hierover:





Mike

 
Tsja, blijkbaar.

Prachtig de dogma's die hij noemt. Waar zit je bewustzijn, waar je herinnering. Het geeft een bevrijdend gevoel om ongekende opties toe te laten maar dus blijkbaar niet voor iedereen.

 
Deze presentatie is inderdaad zeer verhelderend, met name voor forumleden en meelezers die nog te veel waarde hechten aan academische 'wetenschsp'.

Mike

 
Eindelijk eens iemand die schrijft wat ik denk. Jon Rappoport legt het verband tussen genetische modificatie van planten en de zoektocht naar een genetische oorzaak en oplossing van kanker:

http://jonrappoport.wordpress.com/2014/04/22/gmo-plants-gmo-people-and-cancer/

Dit is een illusie. Ook wij worden hierdoor genetisch gemodificeerde organismes. Er wordt aan ons gesleuteld door een elite die geobsedeerd is met genen, al heel lang. Dit is geen wetenschap, dit is waanzin!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.184
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan