Alcoholvrij bier

Thijs,

Het artikel van de Algemene Nederlandse Geheel Onthouders Bond (ANGOB) valt onder de noemer: correlation is NOT causation.

Quote:
Onder de niet-drinkers bleek met name aanzienlijk minder kanker voor te komen dan onder de drinkers. Ook de sterfte lag lager. De conclusie uit het Noorse onderzoek was ondubbelzinning : geheelonthouders blijven langer gezond en leven ook langer.


Als je werkelijk wilt bewijzen of dit al of niet voor de volle 100% waar is, dan moet je ook naar andere factoren kijken en een zo homogeen mogelijke experimentele groep (geheelonthouders) en controlegroep (alcoholdrinkers)gedurende een langdurige periode met elkaar vergelijken. Meegenomen hierin moeten worden algemene en specifieke eet- en leefgewoontes, zoals: wel of niet roken, mate van lichaamsbeweging, erfelijke aanleg voor of voorgeschiedenis van ziektes, soort voeding, etc. Anders bewijs je nl. helemaal niets.

Zo kun je je voorstellen dat iemand die geheelonthouder is ook bewuster bezig is met andere zaken die met eet- en leefgewoontes te maken hebben. Je hebt dan weliswaar statistische correlatie met bijv. kanker of sterfte, maar daarmee nog geen causatie (rechtstreeks, linear, oorzakelijk verband). Dit soort pseudo-wetenschap is aan de orde van de dag. De wens is de vader van de gedachte, ook bij wetenschappers, zoals we wel hebben gezien bij die Stapel met zijn 'slodderwetenschap'. Zo zal de ANGOB maar wat graag 'bewezen' willen zien dat geheelonthouders minder vaak kanker hebben en langer leven. De vegetariers en veganisten beweren hetzelfde, eveneens op basis van twijfelachtige statistische correlatie.

Mike

 
Quote:
We zijn er in Nederland kennelijk vrij goed in om de wereld aan de drank te helpen


Volgens mij herken ik hierin regel 6 van Munzenberg van de Frankfurt School:

Quote:
6. The promotion of excessive drinking


Dat is onderdeel van 11 regels uit de jaren '20 van de Marxistische beweging van de Frankfurt School om Het Westen te vernietigen en om te vormen tot communisme. De andere 10 regels zijn ook redelijk terug te zien in de 'democratische' landen.

 
@ufo :D hij is leuk!

@Mike, ik ken een goed café in de buurt met 40 biersoorten van de tab en meer dan 200 uit de fles. Moet lukken.

 
@Scheermes,

Quote:
ik ken een goed café in de buurt met 40 biersoorten van de tab en meer dan 200 uit de fles


Je kunt er maar beter wel voor zorgen dat je de volgende dag nog weet hoe je thuisgekomen bent... :lol:

Indien je dat niet meer weet was het geen gezond avondje... 8)

 
Bedankt voor deze interessante bijdrage Mike. Ik heb zoiets altijd al vermoed, maar ben er nooit ingedoken. Mede is overigens heel gemakkelijk zelf te maken. Dit heb ik wel eens gedaan.

Maak een fles schoon met heet water en soda om hem te desinfecteren. Maak water lauwwarm om er honing in op te lossen. Hou een verhouding aan van 40% honing en 60% water. Dan doe je er het juiste soort gist bij, maar misschien zou je ook kunnen werken met een natuurlijk fermentatieproces. Wat je wel nodig hebt is een stop met een waterslot (zwanenhals), maar die kosten geen drol. Als het honingwater met de gist is vermengd kan je de vloeistof in een fles doen en deze afsluiten met een waterslot. Dan een paar maanden vergeten en klaar is kees.

Wat info: http://www.trichilia.nl/mede.htm

 
het gaat niet alleen over alcoholvrij bier, maar over bier in het algemeen

http://foodbabe.com/2013/07/17/the-shocking-ingredients-in-beer/#more-13939

 
Verborgen ingrediënten in bier: http://niburu.nl/gezondheid/5313-verborgen-ingredienten-in-bier-vislijm-msg-en-glucose-fructosestroop

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.845
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan