Alcohol

G

Guest

Guest
Ok, alcohol is slecht voor het lichaam heb ik hier gelezen en begrepen, maar wat is dan de minst schadelijke alcohol, wijn?

Rode wijn schijnt goed te zijn voor het bloed,hart etc... maar is dit wel zo?

 
Ik heb ergens gelezen dat degene die de gevolgen van het drinken van rode wijn onderzocht ( met als resultaat dat rode wijn gezond was), de onderzoeksresultaten had gemanipuleerd. Nu kan ik nergens terugvinden waar ik deze informatie had gevonden. Logisch gezien, denk ik niet dat alcohol goed is. Welke vorm dan ook.

 
Ik heb een boek gelezen over borstkanker en daarin staat dat vrouwen veel gevoeliger zijn voor alcohol dan mannen (minder bloed ws) en dat alcohol idd zowiezo niet goed / gezond en dus toxisch is.

 
Maar wat is nu de minst schadelijke soort alcohol consumptie?

 
@snah

Ik denk zomaar dat dit een drankje is waar zo min mogelijk alcohol in zit ;-)

 
Dat is dus iets wat ik niet begrijp. Als je weet dat alcohol echt heel ongezond is en je vraagt dan toch welke alcoholische consumptie het minst slecht is.... Dan doe je het toch voor de alcohol en niet voor het drankje?

No offense... Maar ik krijg daar nooit zo veel vat op en probeer het te begrijpen.

Stel dat er nu wijn gezegd zou worden, wat wil je daar dan mee?

 
Pinklady,

Helemaal gelijk! Het valt me wel vaker op dat mensen zich informeren over wat gezond en ongezond is en deze informatie vervolgens selectief gebruiken om zich te buiten te gaan aan ongezonde middelen waar ze dan nog mee denken weg te kunnen komen. De gezonde middelen die ze dan tot zich nemen komen dan neer op slechts schadebeperking. Zie ook mijn recente opmerking dat veel mensen onbewust masochistisch ingesteld zijn en voortdurende zelfsabotage vertonen:

Quote:
In onze stress- en adrenalinemaatschappij worden we voortdurend achtervolgd door sabeltandtijgers en leven we niet, maar overleven we. Om die reden zoeken we voortdurend kortstondige prikkels in de vorm van koffie, alcohol, neurotoxines (nachtschades, gluten), 'energy'drankjes, suiker, zetmeel, koolhydraten, bewerkte olien en vetten, roken, drugs, etc. Overmatige inname van dergelijke 'genotsmiddelen' gaan tegen de natuur in en we worden er op lange termijn voor gestraft in de vorm van ziektes, kwalen en aandoeningen. Ze maken ons uiteindelijk niet sterker, maar zwakker en leiden tot vroegtijdige veroudering en vroegtijdig overlijden. Het zijn deze negatieve plezierprikkels die de meesten van ons (onbewust) najagen om de dag door te komen.


Mike

 
@Pinklady,

ik ben het helemaal met je eens.

Wij adviseren ook wel eens mensen over goede voeding.

Dan worden ze enthousiast.

je spreekt ze later nog eens om te vragen hoe het gaat en dan blijkt dat ze nog aan de koffie zitten

Want ja, een of twee kopjes per dag moet toch kunnen?

Dat snap ik dus echt niet. Soms ook nog met suiker en dooie melk erin.

 
Ik snap het wel dat mensen dat doen, aangezien het de kracht van de verslaving is. Het vullen van emotionele leegten en zich daarvan (meestal) niet bewust zijn. Zolang mensen niet beseffen dat ze afhankelijk zijn, denken ze dat één of twee glazen wijn of kopjes koffie geen probleem is. Juist die (dagelijkse) behoefte aan en die behoefte niet kunnen weerstaan betekent dat men geestelijk afhankelijk is. Of dit nou een glas of een hele fles is, beiden valt onder verslaving.

 
Mijn basisprincipe hoe ik naar het leven kijk komt voort uit het geloof. Ik geloof dus in God (in de God van de bijbel). Ik ga nooit naar de kerk, maar ben wel stellig overtuigd dat er een creator is. Vanuit deze perceptie geloof ik dat God op aarde alles aan ons gegeven heeft om te leven. Ook dus voeding. Ik geloof wat Hij gecreëerd heeft goed is. En zodra mensen gaan rommelen met levensmiddelen de voedingswaarde afneemt of zelfs het lichaam ziek kan maken.

In de bijbel wordt vermeld dat Jezus water in wijn veranderde. Zijn eerste openlijke daad meen ik. Dus in mijn optiek is rode wijn niet slecht. Ligt eraan wat er mee gedaan is. Maar dat is mijn overtuiging. Waarom zou hij water in wijn veranderen als het niet goed voor je is? Maar iemand die niet in de bijbel gelooft zal een andere mening zijn toegedaan.

Het feit is wel dat er in Israel 0,2% van de mensen met een carcinoom geconfronteerd wordt. Terwijl in de Westerse wereld dat cijfer schrikbarend hoger is. De meeste Joden houden het voedingspatroon aan wat tijdens de uittocht in Egypte aangehouden werd. Ik bedoel ermee te zeggen dat we de basisprincipes verloren zijn. Net als andere oude beschavingen die ook gezond oud zijn geworden met een bepaald dieet.

Maar nu de wijn, ik denk dat het niet verkeerd is. Maar dat is een aanname. Dus ik ben wel benieuwd of iemand mij hier iets meer over kan vertellen net als Snah.

 
Zelf zie ik de bijbel als symbolisch. Je kunt over de verhalen nadenken en kijken wat het jou te zeggen heeft in jouw leven. Er staan echter te veel tegenstrijdigheden in de Bijbel om het als bron van waarheid te beschouwen. Als je wilt weten welke, dan kun je Theologisch-politiek traktaat van Spinoza lezen, die dat allemaal haarfijn heeft uitgezocht.

Ik zou dus zelf niet concluderen dat wijn goed is, omdat Jezus water in wijn veranderde. Maar goed, dat is inderdaad die andere mening waar je het over hebt.

 
Wijn in bescheiden hoeveelheden is goed of op zijn minst neutraal.

Maar om nu te zeggen dat het oke is omdat Jezus volgens de bijbel water in wijn veranderde gaat mij ook een beetje te ver.

Ik weet wel dat als ik water in wijn kon veranderen ik waarschijnlijk meer wijn zou drinken dan goed voor mij is.

Quote:
Het feit is wel dat er in Israel 0,2% van de mensen met een carcinoom geconfronteerd wordt. Terwijl in de Westerse wereld dat cijfer schrikbarend hoger is. De meeste Joden houden het voedingspatroon aan wat tijdens de uittocht in Egypte aangehouden werd



Israëliërs of joden worden naar mijn weten niet ouder dan de gemiddelde westerse mens en hebben ook niet minder ziektes en kwalen. En dat ze het voedingspatroon aanhouden wat ze tijdens de uittocht uit Egypte aten? Dat was toch voornamelijk het mythische "manna"? Wat is dat dan precies?

 
Nou ja, Jezus was ook nogal van het brood, dus qua voedingsadvies zou ik hem nu niet meteen als voorbeeld nemen :lol:

Ik weet niet of en waarom ze in Israel minder kanker zouden hebben als ergens anders, afgezien van fysieke gezondheid lijken ze me op andere vlakken helemaal niet gezond. Als je ziet wat er met de Palestijnen gebeurt kan ik de Israeliers niet zien als een volk dat we als voorbeeld zouden moeten stellen.

 
biologische rode wijn zou oke zijn. In welke hoeveelheden? Geen idee. De gedachte achter de bio is natuurlijk het ontbreken van residuen, maar ook dat de bioplant meer aan stress bloot staat en zo beschermende stofjes maakt. Die komen weer in de wijn terecht en zijn ook goed voor ons. Bron: lezing van Richard de Leth

 
Over de hoeveelheid: Uit het boek 'Oersterk' van Richard de Leth, p. 117:

'Mijn advies: geniet 's avonds van een goed glas rode wijn! Drink niet iedere dag alcohol en beperk de inname tot maximaal twee glazen.'

Voor degenen die dit soort dingen (hoeveelheid) het liefst van deskundigen hoort.

 
Bij de teelt van biowijn wordt 'Bourgondische pap' gebruikt, oftewel kopersulfiet. Dit is extreem slecht voor de bodem! Beter is het om 'vin naturel' te drinken. Dankzij de vader van Tanja ben ik nu fan van de wijnen van Anne de Joyeuse, zij hebben een Merlot, Malbec en Cabernet Sauvignon en de een is nog lekkerder dan de ander:

http://www.puretaste.nl/epages/6258...6192/Products/1004&ViewAction=ViewProduct

http://www.puretaste.nl/epages/6258...6192/Products/1006&ViewAction=ViewProduct

http://www.puretaste.nl/epages/6258...6192/Products/1007&ViewAction=ViewProduct

Quote:
De wijn wordt volgens het principe van Protect Planet geproduceerd.Welke een stap verder gaat dan reguliere Biologische landbouw.


Wat betreft de Bijbel en brood, het boek is 2.000 jaar oud en dus volop in het neolithische tijdperk geschreven. Als je alle leeftjden van de Bijbel bij elkaar optelt, komt je ergens tussen de 8.000 en 12.000 jaar geleden uit. Islamieten hebben een nog jongere religie en volgens hen is de wereld pas 4.000 jaar oud. Daarom moet je ook geen islamieten pyramiden laten onderzoeken in Egypte, want ze ontkennen glashard dat deze veel ouder zijn. De wereld bestond toen immers nog niet. :roll:

Mike

 
Huh Mike? Niet van je verwacht, hoe kom je bij het verhaal dat moslims denken dat de aarde pas 4000 jaar bestaat?

Nooit eerder gehoord. Heb je misschien een bron!

http://islamqa.info/en/166097

 
Hoe oud denk jij dan dat de wereld is? In ieder geval niet ouder dan de Bijbel dan toch. dat krijg je als je je religie presenteert als de enige echte en je boek als het eerste boek. Daarom moeten archeologen ook geen gelovigen zijn.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.669
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan