al ruim 20 jaar ziek en weer zoekende... - voorstellen Mus

Hallo wendela, wat vervelend om te horen dat het allemaal niet zo gaat als je wilt. Ik ben nu ook nog maar sinds kort bezig met de levenswijze van weston price. ik voel me al stukken beter al krijg ik nu ook uitslag enzo. denk dat mijn lichaam aan het reinigen is. Ik hoop dat jij ook de juiste voeding vind die bij je past. Slik je ook al levertraan? dat schijnt ook erg goed te zijn.

 
Als je misselijk wordt van eieren dan lijkt het mij dat je lichaam je wat wil vertellen.

Je kunt nog proberen alleen de eidooier te nemen, ik kan wel af en toe tegen eiwit, maar eidooiers vallen bij mij altijd goed.

 
om die reden at ik ook altijd weinig ei. geen zin in de misselijkheid (en er dus ook geen zin in hebben). maar vlees valt ook nogal zwaar en noten gaat helemaal niet goed, dus dan blijft over: zuivel. ik hoop dat ei binnenkort wel beter zal gaan. dat ik er vanmorgen echt zin in had vond ik al hoopvol :)

fiona, ik heb inderdaad lang de levertraan/boterolie geslikt, maar de afgelopen tijd even niet wegens "financiële uitputting" maar ik heb het vanaf vanavond weer in huis! ik ben al jaren bekend met weston price en nourishing traditions, maar zat denk ik gewoon veel te hoog in KH en at te onregelmatig (vanwege misselijkhied en extreme moeheid na maaltijden). ik ben er voorlopig nog lang niet, dat beself ik mij heus, maar heb nu wel de nodige handvatten en dat is fijn. had ik jaren geleden maar gehoord van bijnieruitputting!

 
Wendela, om geen klonten kokosolie in de yoghurt te krijgen, laat ik de kokosolie eerst vloeibaar worden in een schaaltje dat ik op een theelichthouder zet. Kun je het daana bij je yoghurt schenken

 
ja dat doe ik ook. ik ben misschien een zeur maar het stolt in de koude zuivel dan meteen in allemaal harde klontjes en zoonlief en ik zijn...niet gecharmeerd, zeg maar. met een beetje sap of fruit mengen en dán in de zuivel lost het op (no pun intended) maar dan heb je dus weer het glucoseverhaal. ach, misschien kokosolie los leren eten.

 
In de blender heb ik geen last van klontjes gestolde kokosolie.

Vaak ook drink ik wat kokosolie gesmolten in water. Warm opdrinken dus. Doe ik ook met rode palmolie. Het went, is goed te doen.

 
Zorg dat de yoghurt op kamertemp is, en dan de gesmolten kokosolie toevoegen.

Eigengemaakte kefir en yoghurt zijn meestal goed te verteren, en dan krijg je toch de vetten binnen en al het goede van rauwe melk.

 
ik heb helaas geen idee waar ik rauwe melk kan krijgen. ik woon middenin rotterdam en heb geen auto....

lijkt me wel super. in california kon ik het zo in de winkel kopen (ook rauwe slagroom en boter!) maar hier in de buurt???

 
Wendela,

Je zou eens op een boerenmarkt kunnen navragen, bijv. bij een kaasboer die ook boerenkazen en/of rauwmelkse kazen verkoopt.

Misschien dat die onder de toonbank door rauwe melk voor je mee kunnen nemen.

Voorzichtig vragen, niet zo en-public.

 
oh ja da's een goeie, dank voor de tip. ben hier nog niet op de biomarkt geweest maar ga ik zeker doen. ik had wel iemand in de natuurwinkel gevraagd die ik wel aanzag voor een rauwmelk drinker, maar hij had ook geen idee behalve een boerderij (maar hartje rotterdam staat niet vol met die dingen).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.426
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan