Afvallen

G

Guest

Guest
Sinds ik paleo ben gaan volgen en later wapf ben ik flink afgevallen. Geen ramp er mocht ook wel wat af na een zwangerschap. Nu trok ik van de week een broek aan die ik al even niet aan gehad had en ik ben nog steeds aan het afvallen en dat hoeft echt niet meer. Ik probeer genoeg kh te eten maar ik moet er eigenlijk moeite voor doen, ik heb geen honger en ik hoef helemaal geen rijst bij mijn eten.

Ik ben nu smorgesn twee kleine zuurdesemboterhammen gaan eten met dik roomboter en kaas. Daarna eet ik pap van boekweitvlokken, quinoavlokken dat soort spul (40gram ongev) met wat rauwe honing, kokosrasp een grote lepel kokosolie, slagroom en een paar krenten. Dan smiddags gebakken eieren met spek. Tussendoor ruime hoeveelheden soep van bottenbouillon etv met een lepel extra kokosolie of room. Tussendoor yoghurt met slagroom en een beetje honing of kiwi. Savonds vlees met groente en rijst of quinoa (gekookt in bottenbouillon) of zoiets.

Dit is een voorbeeld maar waarom blijf ik nu afvallen? ik geef borstvoeding maar dat doe ik al jaren, daar val ik normaal niet van af. Ik heb ooit anderhalf jaar atkins gedaan en daar viel ik ook goed van af.

Eet ik toch niet genoeg? niet genoeg kh? ik denk dat ik toch wel rond de 100 gram zit maar soms ook erover, zou dat te weinig zijn, en hoe komt dat dan? ik heb verder nergens last van, ik ben wel moe maar ik sta al een paar dagen om 4h op (dochter is dan al uitgeslapen). Ik heb ook regelmatig een dag opleiding en dan is er een broodlunch voorzien, dat eet ik dan wel gewoon en dan eet ik ook wel eens een koek. Zou dat de boel zo overhoop gooien dat ik daar last van heb?

En de kh die ik eet, moet ik die weken of kiemen? Quinoa, basmatirijst, boekweitvlokken, moeten die in deze hoeveelheden weken of is dat niet nodig? ik geef ze ook aan de kinderen. Alle tips welkom!

 
Heb je ook veel energie, ben je rusteloos en slaap je slecht? Je eetpatroon ziet er wel calorierijk uit en vol met goede vetten. Als ik dit nu zou eten zou ik denk ik 3 kilo per week gaan aankomen. Maar goed, ieder is anders. Werkt je schildklier misschien te snel en/of verbruik je erg veel energie? Voor sommige werkt kokosolie erg goed om af te vallen. Misschien moet je de kokosolie deels vervangen voor een ander soort gezonde vet, bijvoorbeeld meer slagroom, en kijken of je dan weer wat aankomt of stil blijft staan. Ook kijken als je bijvoorbeeld naar 150-200 gram koolhydraten gaat hoe het dan gaat met je gewicht?

 
Tja ik had precies hetzelfde.

2 zwangerschapen en borstvoeding en ging van slank naar bijna dun. Mijn dochter is nu bijna 4 de jongste en met 14 maanden gestopt met borstvoeding en nu ben ik denk ik weer 2 kilo aangekomen. Wat ik vooral vervelend vond is dat mijn gezicht dunner was en bovenlichaam. Mijn huid lijkt ook wel iets dunner. Maar goed toen ik mijn eerste kindje kreeg was ik 28 en nu 33 dus wordt ook gewoon ouder. :wink: Ik denk zelf dat ik een lichte vorm van bijnieruitputting had na mijn 2e zwangerescap. Jij zegt ook dat je moe bent en ik weet niet hoeveelste kindje dit nu voor je is en hoeveel jaar ertussen zat?

Ik moet wel zeggen dat je erg goed eet voor je borstvoeding. Zo goed deed ik dat bij lange na niet toen.

 
Ik had een heel antwoord geschreven, weg. Nog eens keer dan.

De oudste wordt in maart 4 en de jongste is 1 jaar en 4 maand. Na de oudste ben ik met gewoon eten ook goed afgevallen maar nu is het echt meer, ik heb geen buik meer over en dat lijkt me toch een beetje te. Ik heb altijd wel wat gezonder gegeten dan de meeste mensen denk ik, veel boter en ik had toen ik zwanger was heel veel zin in avocados, dus die heb ik elke dag op. Ik denk wel dat mijn dochter nu nog meer drinkt als mijn zoon op dezelfde leeftijd.

Ik heb wel veel energie, ik heb niet het gevoel dat mijn moeheid van iets anders komt dan weinig slapen. Mijn kinderen hebben niet veel slaap nodig en dat ga je na een paar jaar wel voelen. Rusteloos ben ik ook wel hoor, ik kan gemakkelijk een paar uur zoekmaken achter de pc maar gewoon stil voor de tv zitten heb ik vaak het geduld niet voor. Ik slaap verder wel ok, als ik eens mag slapen lukt dat wel :) Ik heb ook veel familiezorgen gehad het laatste jaar en dat is vorige week eigenlijk tot een ruzie gekomen waardoor ik nu wat afstand genomen heb. Dat is al eens meer gebeurd maar dan had ik daar zo´n stress en een rotgevoel over. Dat heb ik nu niet, ik heb er nu rust bij, niet meer het gevoel dat ik er de hele tijd voor ze moet zijn, ik heb nu eigenlijk rust met het feit dat ze het zelf moeten uitzoeken en zelf verantwoordelijk zijn. Ergens heb ik het gevoel dat dat met mijn voeding te maken heeft dat ik die rust nu wel heb. Terwijl ik een paar jaar geleden ook eens een tijd geen contact gehad heb en daar heb ik toen heel erg van afgezien.

Ja dat je van kokosolie afvalt heb ik ook al gehoord, ik vind die aman prana, niet ontgeurd ook zo lekker. Ik denk dat ik ook rauwe melk zou moeten drinken maar ik kan het tot nog toe nergens vinden! Fijn dat jullie meedenken!

 
Hoi, ik lust vet,

Op mij komt het over als een te snel werkende schildklier? Mag ik vragen wat je gewicht en lengte is?

 
Lijkt idd een te snel werkende schildklier.

Aan je voeding kan het volgens mij niet liggen,

te zien aan wat je op een dag eet.

 
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat mijn schildklier te snel gaat. Is het dan niet raar dat ik nu pas af ga vallen nu ik kh echt beperk? Ik heb even gegoogled wat zoal de sympt zijn van een te snelle schildklier, maar ik zweet amper, heb het nooit te warm, ik heb echt geen enkele van de andere sympt. Ik ben niet extreem kouwelijk, vergeleken mijn man heb ik het altijd koud, maar als ik in een groep vrouwen ben ben ik de eerste om een raam open te zetten. Ik heb wel moeite om mijn handen, voeten en neus warm te houden als het ergens koud is. Dat zal wel een sympt zijn van bijnieruitputting? En een koud bed krijg ik ook niet opgewarmd, ik geef niet veel warmte zeg maar.

Mijn gewicht weet ik echt niet, ik ben 1,72, tien jaar geleden rond mijn 20ste woog ik 58 kg, toen was ik wel erg mager (ik heb altijd meer gewogen als je zou zeggen op het eerste gezicht), voor ik zwanger werd woog ik 68, toen ik hoogzwanger was woog ik ergens rond 85 en nu denk ik dat ik rond de 60 zit.

 
Hoe lang ben je al met paleo / WAPF bezig?

Ik ben zelf ongeveer 4 maanden bezig, ik was al slank maar nu kan ik mijn gescheurde spijkerbroeken van toen ik 16 was weer aan.

Het zou wel eens aan een minder goeie vetvertering kunnen liggen.

 
Ja precies, mijn oude broeken zitten gewoon los.

Ik denk een half jaar maar WAPF nu pas een paar weken echt serieus en sindsdien gaat het hard. Dus minder/geen fruit geen noten meer en geen amandelmeel. Ik weet niet of het de vetvertering is, ik ben echt nooit misselijk als ik vet eet, kan behoorlijk wat vet eten ;-) en op het toilet merk ik daar ook niks van.

 
@iklustvet,

Noten kunnen de schildklierwerking vertragen.

Misschien nu je deze niet meer eet en natuurlijk,

anders eet krijgt je stofwisseling een boost.

Neem je verder supplementen of iets dergelijks?

 
Ik merk er ook weinig van, darmen en maag zijn helemaal rustig.

Eiwit en koolhydraatvertering gaat meestal gepaard met gas en stank als dat niet goed gaat.

Van een mindere vetvertering merk je weinig. Mijn ontlasting is soms wel wat aan de lichte kant qua kleur en het plakt aan de pot.

(ik ben nu met h2o2 bezig, daarna ga ik kijken wat ik hier aan kan doen)

 
@cham: Interessant, ook ik ben gestopt met noten. Waarschijnlijk is/was mijn schildklier aan de trage kant. (15 jaar geleden aan de ondergrens van de normaal-waardes)

Dus ik denk dat er iets meer aan de hand is, een combinatie kan ook.

 
@Jp misschien een combinatie van factoren, wat je idd zegt.

Ben je bijv ook jodium gaan gebruiken?

Zelf eerst aangekomen van wapf en begin nu

Ook af te vallen.

 
Nee, (nog) geen jodium, niks specifieks voor de schildklier.

Ik probeer niet teveel tegelijk te doen, zodat ik een idee heb wat er gebeurt. Wel een lage dosis Adrenal, maar toen ik daar mee begon, zat ik al op het gewicht waar ik nu zit.

(Adrenal is voor de bijnieren die de schildklier weer beïnvloeden)

 
JP ik krijg binnenkort adrenal binnen via iherb

Welke hoeveelheid adrenal neem jij op een dag?

 
Eerst een of twee weken 100mg, nu net een week 200mg.

Van 100mg merkte ik niks, die 200mg soms wel. (of dat de adrenal is?)

Ik heb er verder geen ervaring mee en heb er nog niet heel veel over gelezen, dus ga niet alleen op mij af. Je kan je o.a. hier inlezen.

300mg wordt daar volgens mij als standaard dosis gezien, maar met minder beginnen kan geen kwaad, begin i.i.g. niet met meer dan 300mg.

 
@cham, ben je veel aangekomen eerst en ben je nu ook dat weer kwijt? Had je al een gezond gewicht? Heb je iets veranderd nu je aan het afvallen bent of denk je dat het door wat anders komt?

 
@Asaya,

Woog eerst 65 kilo bij 1.73 en ben met

Wapf 5 kilo aangekomen. Vooral in het begin

heel veel gegeten en dan vooral veeel slagroom,

yoghurt en kaas. Ik kon blijven dooreten.

Nu ben ik langzaamaan sneller verzadigd,

eet minder en val ben twee kilo nu kwijt, gelukkig :)

 
Ik heb nu sinds de start van dit topic mijn kh opgehoogd naar ongeveer 150 gram per dag en ik zie meteen dat het hele magere weg is. Ik merk niet dat ik meer energie of zo heb maar slaap dat is hier nog steeds een probleem wegens wakkere kinders! Ik weet ook niet of het aan de vetvertering ligt, ik heb gisteren per ongeluk boter gegeten tot ik misselijk werd ;-) en dat was ongeveer een kwart pak.

Waar ik wel mee zit is dat ik nu weeral verkouden ben. Sinds mijn zoon naar de kleuterschool gaat sinds begin september zijn we hier allemaal verkouden, met af en toe een week er tussen maar ik vind het nu echt niet normaal meer. Ik ben normaal nooit verkouden en mijn zoon al helemaal niet, in zijn eerste 3 jaar is hij nooit verkouden geweest en toen kwamen we toch ook gewoon onder de mensen. De enige die er bijna geen last van heeft is mijn dochter die drinkt nog bij mij, en mijn man is er op een dag vanaf en die eet lang zo gezond niet als ik.

Wat kan ik hier aan doen? Ik geef nog borstvoeding aan de jongste en ik heb nog amalgaamvullingen, (alstublieft geen doemverhalen hier over, ik weet het, het is erg en ze gaan er nog uit maar op dit moment kan ik er niks aan doen, ik heb me er al zorgen genoeg om gemaakt) ontgiften zit er niet in en H202 ook niet lijkt me. Het verkouden worden loopt wel ongeveer gelijk met sinds we begonnen zijn met écht gezond eten. Mijn zoon eet ook steeds beter mee, hij neemt nu al plakken kaas uit de koelkast ipv de hele dag te jammeren om bananen, en daar ben ik heel erg blij mee! Ik heb levertraan besteld, wat kan ik nog meer doen om van die rottige verkoudheid af te raken? Meer slapen maar dat is bijna onmogelijk, heb vannacht van 20 tot 3 geslapen en toen nog eens van 5:30 tot 6:30 en dat was een hele goede nacht. Vitamine C douche zou dat wat zijn?

 
Dat constant verkouden zijn heb ik ook last van, ik heb ook geen idee waar dat vandaan komt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan