Quote:
Het artikel gaat niet alleen over de vertering van knoflook , ook over het effect op onze hersenen. Wat moeten we daarvan denken?
Methylatie is van essentieel belang voor onze hersenwerking:
www.westonaprice.org/mentalemotional-health/meat-organs-bones-and-skin
Quote:
Methylation is a fancy biochemistry term that simply means the addition of a carbon atom with a small assortment of hydrogen atoms (a “methyl group”) to a wide variety of molecules. Methylation is required for the synthesis of many compounds such as creatine, and the regulation of many others, such as dopamine. As such, it is critical for a broad range of biological processes including tissue growth and repair, cellular communication, and controlling cancer. Among the many molecules whose production or regulation is dependent on methylation, both creatine and dopamine are critical to mental health.
Ook interessant, gezien mijn
weerwoord aan wildfood, die het opneemt voor vegetariers en van mening is dat ik ze niet moet beschuldigen van mentaal disfunctioneren. Chris Masterjohn noemt hier specifiek creatine, een voedingsstof die exclusief in vlees voorkomt. En wat schreef ik?
Quote:
Als vegetarier heb ik ook heel lang gedacht dat ik al het goede uit dierlijke voeding kon halen uit zuivel, eieren en later zelfs vis. Toch moet ik constateren dat er voedingsstoffen zitten in vlees die de andere dierlijke voedingsmiddelen niet bevatten. Sommige van deze voedingsstoffen zijn zo uniek voor vlees dat ze er zelfs naar genoemd zijn, zoals carnitine en creatine. Niet voor niets schrijf en zeg ik voortdurend dat ik de afgelopen 3 jaar meer gezondheidswinst heb geboekt dan 19 jaar vegetarisme bij elkaar!
En of vleesconsumptie en mentaal functioneren met elkaar te maken hebben! Sterker nopg, vegetariers hebben het aan hun vleesetende voorouders te danken dat ze de logica en het bewustzijn hebben om te kiezen voor vegetarisme!
Mike