Adrenanorm versus Adrenal

Hoi,

Wij geven ons zoontje tegenwoordig een halve capsule Adrenanorm per dag. Nu is dit op en wilde ik nieuwe bestellen bij AOV.nl. Daar hebben ze de Adrenanorm vervangen voor Adrenacomplex. Ik heb ze vergeleken en de Adrenacomplex is op een ingredient na precies hetzelfde. Er is echter 10 mg L-asparaginezuur aan toegevoegd dat niet in Adrenanorm zit.

Nu mijn vraag: Is dat een toevoeging die je zou moeten vermijden? Ik heb wel gezocht op internet en daar staat dit:

Eigenschappen

Asparaginezuur is een van de twintig natuurlijk voorkomende aminozuren die de bouwstenen zijn van eiwitten.

Asparaginezuur is een van de niet-essentiële aminozuren.

De zuurrest van asparaginezuur is een negatief ion: aspartaat.

Asparaginezuur is ook een stimulerende neurotransmitter en is betrokken bij de vorming van glucose, de gluconeogenese (het opnieuw vormen van glucose). Er wordt wel vermoed dat het, als neurotransmitter, werkt om vermoeidheid tegen te gaan en dus een rol speelt bij het uithoudingsvermogen, maar daar is geen sterk bewijs voor.


Dat stelt me nu niet direct gerust als ze het over neurotransmitters en glucosevorming hebben....

Weet iemand of ik me daar zorgen om moet maken of dat ik dit kan aanschaffen?

Alvast bedankt!

 
kan je van bijnierextract ook (extra) last van je schildklier krijgen?

ik heb het idee dat als ik het neem mijn schildklier wat opzwelt en slikken lastiger gaat, ik meen gelezen te hebben dat het met mate juist goed zou zijn voor de schildklier.

ik gebruik dan ook expres niet veel 80-100mg per dag , maar wil mijn bijnieren wel graag versterken.

Nu heb ik nog steeds last van opvliegers vooral bij hoge luchtvochtigheid(bijnieren) maar ook wel weer koude handen (schildklier).

ze zijn dus nog steeds niet goed afgestemd en ik vraag me dus af of een beetje adrenal geen kwaad kan voor de schildklier aangezien ik eerst de bijnieren op orde moet hebben.

Verder doe ik toch al een maand of 4 nu strak wat hier op het forum word aanbevolen qua voeding ,neem extra vit C ,magnesium ,biergistabletten ,rauwe melk ,goede vetten en blue ice en gaat het wel wat beter maar met de energie wil het maar niet vlotten op de 1 of andere manier.

 
ah ja dat is dit zelfde topic en ik zie nu dat corneliahz precies heeft beschreven wat ik heb, excuus ik heb er domweg over heen gelezen.

Dus ik zou nu mijn schildklier kunnen gaan ondersteunen omdat mijn bijnieren inmiddels dankzij alle voeding weer wat sterker zijn geworden en dan is de adrenal dus teveel voor mijn schildklier want die houdt het niet bij.

En door de trage schildklier mis ik dan nog de energie misschien.

ben dus wel op de goed weg gelukkig

 
Ik denk dat dat wel kan Elmo. Als ik zie dat ik last krijg als ik stop, dan lijkt me dat het kan dat jij last krijgt als je extra neemt. Misschien kun je minder nemen.

Thinkvink, vervelend zeg, dat lijkt me ook niet zo'n fijne toevoeging. Dan zit ik met hetzelfde probleem. Als ik jou was zou ik nog wat potjes inslaan van de oude Adrenanorm. Hij is vast nog hier en daar verkrijgbaar. Wie zoekt zal vinden. Ik ga ook op zoek. Mag ik vragen hoe jij het aan je zoontje geeft? Hoe verdeel je die capsule? En doe je het ergens in?

 
Lay,

Excuus voor de late reactie...

Elke ochtend eten we rauwmelkse kefirkwark van de fam. Blokker. Ik doe een beetje op mijn lepel, beetje adrenanorm ertussen, dan beetje kwark erbovenop en hij eet het zonder moeite op. Hij noemt het zelf 'kaneel', hihi.

Ik doe een halve capsule per dag. Die halve capsule verdeel ik over ongeveer 4-5 hapjes kwark.

't Is een beetje een gedoetje, maar zo krijgt hij het tenminste binnen.

Eerder probeerde ik het gewoon door zijn slagroom te roeren, maar dan at hij het niet op.

Nou, ik hoop dat je er iets mee kunt!

Groeten.

 
Thinkvink, dank voor je reactie. Hier heb ik wat aan.

Nou, op de DA-site stond dus nog gewoon Adrenanorm. Twee potjes besteld en wat krijg ik net thuisgestuurd; Adrenacomplex! Belachelijk! Ik ga ze nu mailen.

Mike, wat denk jij van die 10mg Asparaginezuur dat aan de Adrenanorm is toegevoegd (nu dus Adrenacomplex)?

 
Tijd om het kaf van het koren te scheiden. Asparaginezuur is een van de 20 aminozuren die de bouwstenen vormen van eiwitten. Daar is dus niets mis mee. Het probleem zit hem in het feit dat je hier met een knutselproduct te maken hebt, waarbij de natuurlijke complexe verhoudingen en synergie tussen verschillende stoffen volledig zoek is.

Zo bestaat aspartaam ook o.a. uit mierenzuur. Vanwege datzelfde mierenzuur zijn mieren al vele duizenden jaren een belangrijk medicijn in de Tradionele Chinese Geneeskunst en fprumlid Hayparpasa zuurt op basis van mieren traditioneel zijn rauwe melk tot yoghurt. Het probleem zit hem dus in de concentraties van deze substanties, niet in de substanties zelf.

Mike

 
Hoi Lia,

Wij wonen vlak onder Den Helder en zijn 1 juli in Midwoud geweest en in september in Wieringerwerf.

Interessante middagen inderdaad, aanraders voor een ieder, maar deze laten we echter aan ons voorbij gaan.

Groetjes!

 
Mijn adrenal is al een tijdje op en vandaag heb ik daarom een creditcard aangevraagd. De enige adrenal die ik in nld kan vinden is ruim 80 euro en dat vindt ik veel te duur. De adrenal 300 mg is er niet meer bij iherb, de 250 mg is momenteel niet op voorraad. Ik kwam deze tegen: http://www.iherb.com/m/Nutricology-ImmoPlex-Glandular-60-Veggie-Caps/12703?at=0

Veel minder adrenal dan dat ik gewend was, maar wel met dierlijke alvleesklier als toevoeging als ik t goed begrijp. En mijn alvleesklier kan ook echt wat ondersteuning gebruiken. Vandaag daarom weer een keer begonnen met de bica,maar ik moet echt weer aan de slag met mijn bijnieren ondersteunen.

Iemand een idee of dit een goed product is?

 
ik gebruik al een paar maanden Adrenal 1 per dag, je moet met 1 beginen zeiden ze .

maar hoe weet ik wanneer je naar 2 per dag moet/mag.

en is het dan t beste s morgens en s avonds een pil met eten of 2 tegelijk s morgens.

sheila

 
Vanaf het forum heb ik deze link. 300mg, 75 capsules, Nutricology.

Het grappige is dat toen ik twee uurtjes terug op de site was was de prijs nog € 16,80 en nu is het € 13,59.

Lia

 
er zijn toch wel mensen op het forum die adrenal gebruiken?

wie weet wanneer je met 2 pillen per dag kan beginnen?

en hoe die in te nemen?

ik slik nu paar maanden 1 pil bij het ontbijt.

sheila

 
Je kunt beginnen wanneer je maar wil. Er zijn geen standaardmensen met standaardklachten en dus ook geen standaardoplossingen. Uitproberen dus en kijken wat het met je doet. Het advies is om de 1e samen met het ontbijt in te nemen en de 2e samen met de lunch. NOOIT om 18.00 u of later innemen, dat gaat ten koste van je nachtrust!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan