Adrenanorm versus Adrenal

Bijnieruitputting veroorzaakt als het maar lang genoeg duurt uiteindelijk ook schildklieruitputting. Ik had cvs dus bij mij was dat zo, ook gezien de verschijnselen. Als je bijnieren helen zullen die interactie gaan verwachten met de schildklier, zoals het hoort. Als de schildklier nog niet voldoende is geheeld en te sloom is voor de sterker wordende bijnieren dan gaat die protesteren. In verhouding tot mijn bijnieren is mijn schildklier dus te traag en daar deed de adrenal van nutricology bij mij nog een schepje bovenop. Ik voelde dat aan een dikke prop in mijn keel. Toen ik stopte met nutricology verdween de prop binnen een week.

Andersom kan ook: als je je schildklier gaat ondersteunen met schildklierextract wanneer je vermoeide bijnieren hebt, zullen je bijnieren verder uitputten. Het is altijd verstandiger éérst je bijnieren te helen en dan je schildklier (behalve wanneer je schildklierproblemen primair zijn). Voor mij is dit dus het perfecte moment om naast adrenal ook schildklierextract te gaan gebruiken.

Hilda

 
Op I herb is de adrenal echt heel goedkoop en er zitten 150 capsules in. Of zit er minder mg in? Dat kon ik zo snel niet vinden..

 
Dat kun je niet zonder doktersrecept krijgen, vreemd genoeg. Je moet dan op zoek naar een alternatieve arts met kennis van zaken, die dit voorschrijft en in de juiste dosis. Ik ken er maar 1 en dat is Ron Velthuis in Zutphen.

Mike

 
Die heb ik besteld..

Boschje, het verschil is dat wat je zelf kunt kopen ontdaan is van schildklierhormoon. Wat een arts voorschrijft - armour - bevat dat nog wel en heeft dus een directere werking. Ik red me wel met de verschijnselen op dit moment en mik op zelfherstel en herstel van hormoonafgifte na verloop van tijd. Mocht dat onvoldoende resultaat geven dan ga ik naar een arts.

Hilda

 
Hoewel deze opmerking op het potje..
Quote:
*Whole Raw tissue concentrated from bovine sources specially processed (freeze-dried) at or below -5° C to preserve natural occurring vitamins, enzymes, nucleotides, lipoproteins and all other cellular components.


.. doet vermoeden dat er misschien toch iets van schildklierhormoon nog in zit :?:

Ik ga nog ff op onderzoek uit.

 
Ik heb nu een maand de Adrenostim genomen (30 "sol" ochtendcapsules en 30 "luna" avondcapsules). Ik heb er wel een beter gevoel door. Toch voel ik dat het schildklierpunt (borstkast tussen de 3e-4e linkerrib heel pijnlijk) blijft. Naast het bijnierconcentraat Cytozyme-AD -welk hier reeds werd vermeld-, is er ook -eveneens van Biotics- schildklierconcentraat GTA, dit bevat tevens 10 mcg Selenium uit linzen. Ik overweeg om deze 2 als ondersteuning te nemen. Het is inderdaad moeilijk te weten welke prioriteit heeft (schildklier / bijnieren). Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit dilemma.

 
@ corneliahz En deze, Hilda? https://nova-vitae.nl/products/Thyroid%2C-90-Easy%252dTo%252dSwallow-Tabletten%2C-Ultra-Glandular-Enterprises.html

 
@mike, ik vind het eigenlijk niet zo raar dat je (natuurlijk) schildklier poeder niet zonder doktersrecept kunt krijgen, omdat het goed ingesteld raken best een lastig proces is. De meeste mensen zijn zeker gebaat bij een goede begeleiding en controle. Ik ben overigens afgelopen zomer overgestapt van synthetisch op natuurlijke medicatie en dat bevalt een stuk beter. Afgezien dat ik een warme zomer heb gehad met al die t3 die ik ineens binnenkreeg :) voel ik me een stuk beter nu

 
Quote:
Het is altijd verstandiger éérst je bijnieren te helen en dan je schildklier (behalve wanneer je schildklierproblemen primair zijn).


Hoe weet je of ze primair zijn Hilda? Ik heb namelijk last van een te snel werkende schildklier (niet volgens de huisarts, wel volgens mijzelf) en probeer het probleem te ondervangen met bijnierextract. Dan gaat het ook veel beter, maar als ik stop krijg ik na een paar dagen weer last van hartkloppingen. Ik was pas bij de huisarts en die vond dat ik beter naar een cardioloog dan naar een endocrinoloog kon gaan. Hij was er vrijwel zeker van dat het NIKS met mijn hormonen te maken had. Belachelijk gewoon. Als ik met Adrenanorm stop en ik krijg hartkloppingen, dan bewijst het toch dat het met hormonen te maken heeft of ben ik nu gek?

 
Lay, vermoeide bijnieren zullen in eerste instantie altijd je schildklier een beetje opjagen (want die energie moet toch ergens vandaan komen). Als jij adrenal gebruikt en je krijgt hartkloppingen wanneer je ermee stopt, dan zegt dat mij dat je bijnieren het nog nodig hebben omdat ze inzakken en je schildklier dan dus aanzwengelen. Dus ik ga mee met je eigen redenatie. Dit is ook de reden waarom Mike je een tijd geleden aanraadde om adrenal te gaan gebruiken. Voor jou is het wel belangrijk dat je weet waarom je vind dat je - behalve de hartkloppingen - een te snelle schildklier hebt. En of je je kunt herkennen in het bijnieruitputtingsverhaal uit het e-book, of dr. Wilson.

Over het thyroxineverhaal: ik veronderstel dat alles wat je otc kunt kopen ontdaan is van thyroxine om de reden die alexes beschrijft. Dat ik het niet op mijn potje aantref is hoop ik toeval. Het linkje van Boschje toont een potje waarop staat dat die thyroid thyroxine free is maar dan hier.

Hans L, je kunt door allerlei oorzaken hartkloppingen krijgen. Een opgejaagde schildklier is daar één van en is bij vermoeide bijnieren zeer waarschijnlijk. Je zou je klachten op een rij kunnen zetten en kijken of je ze kunt linken en verbanden kunt aantonen. Dan pas kun je er echt iets over zeggen.

Hilda

 
Dank je voor je reactie Hilda. Wat een idee, die dr. Wilson, ik had nog nooit van hem gehoord. Heb jij toevallig nog meer info over hem en wat hij zegt over hypertheroide naast zijn eigen site? Ik zou graag zo'n haaranalyse laten doen. Ervaring mee?

Hans, geen idee of het bij jou ook de schildklier is. Ik heb het dus vooral 's nachts en als ik geen Adrenanorm slik heb ik die hartkloppingen ook overdag. Ook heb ik het heel warm 's nachts. Ik weet dat het mijn schildklier is aangezien ik het ook een tijdje echt voelde in mijn keel waar de schildklier zit. Nu heb ik dat niet meer.

 
Hmmm... ik zie net dat dr. James Wilson van Adrenal Fatigue een andere is dan dr. Lawrence Wilson die ik ook nog op internet had gevonden... ik zie door de bomen het bos niet meer.

 
Ik lees hierboven dat Lay hartkloppingen krijgt bij het stoppen van de Adrenal, dit zou betekenen dat je de adrenal echt nodig hebt.

Bij mij is het precies omgekeerd. Ik heb 2 maanden de adrenal (1 capsule 300 per dag) geslikt. Toen ineens merkte ik dat ik 's avonds hartkloppingen kreeg en ben even gestopt met de adrenal. De hartkloppingen gingen weer weg. Nu gisterenavond weer eentje genomen en hoppa, direct weer de hartkloppingen.

Betekent dit dan echt dat de adrenal niet meer nodig is? Zelf heb ik dat gevoel namelijk helemaal niet. Of is de dosis gewoon te hoog en kan ik beter naar 100 mg gaan.

 
Hallo ik ben nieuw hier en heb me even aangemeld omdat ik deze posts was aan t lezen. Lay vraagt hoe je weet of je primaire klachten komen door schildklier of bijnieren.

Deze site van Dr Rind heeft hier een symptomenlijst voor ontwikkeld!

http://www.drrind.com/therapies/metabolic-symptoms-matrix

Sowieso een zéér informatieve site over het verband tussen Adrenal Fatigue, Low Thyroid Function and Estrogen Dominance.

http://www.drrind.com/therapies/metabolic-therapy

Mike wat n TOP site/forum is dit!

Groetjes,

Benjo

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.522
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan