Adrenanorm versus Adrenal

Lay

New member
Mike,

Ik wil toch weer beginnen met de Adrenanorm (die heb ik nog staan). Nu zie ik dat je het de laatste tijd vaker over Adrenal hebt. Zijn deze beter? Zal ik de adrenanorm gewoon opmaken? Ik heb dus het idee dat ik toch weer wat ondersteuning nodig heb voor mijn bijnieren. Nog beter zou zijn: meer slaap, maar doordat mijn zoontje zo vaak wakker werd 's nachts, is mijn eigen ritme echt verstoord en lig ik nu zelf vaak wakker voor niets. En als ik dan weer slaap, dan wordt hij vaak weer wakker terwijl ik net een half uur sliep. Heb het gevoel dat dat mijn bijnieren ENORM uitput. Als ik dan wakker word van een geluid of mijn zoontje, dan schrik ik echt gelijk wakker en zit de adrenaline (of wat het ook mag zijn) gelijk helemaal in mijn lijf waardoor ik echt niet meer in slaap kan vallen. Hoe komt dat opgefokte gevoel denk jij?

 
Antwoord van Mike gekregen:
Quote:
Adrenal is een grotere dosis en puur bijnierextract, zonder toegevoegde vitamines en bovendien afkomstig van grasgevoerde runderen in Nieuw-Zeeland.


 
https://nova-vitae.nl/products/Adrenal-(Bijnier)-Glandular-300-mg,-75-capsules,-Nutricology.html

Hier verkopen ze het als het goed is nog wel binnen Nederland.

 
Cham,

Ik gebruik deze pas een paar dagen, kan er dus nog niet zo veel over zeggen.

Maar het is me niet helemaal duidelijk wat de beste ingrediënten zijn. In deze zit adrenal cortex extract en multi glandular complex. In adrenal zit adrenal tissue.

Wat zou beter zijn?

 
Bij de keuze voor een adrenal kun je onderscheid maken tussen bijnierextract (= adrenal) en bijnierschorsextract (= adrenal cortex) en dat is precies het verschil tussen de producten van nutricology. Het volledige produkt lijkt me beter omdat je bij bijnieruitputting de hele bijnier wilt helen en niet alleen uit bent op de hormonen uit één bepaald onderdeel.

Ik vind Tineke44 haar produkt tóch leuk omdat er meerdere orgaanweefsels in verwerkt zijn maar ik zou zelf gekozen hebben voor iets waar hele bijnier in zit en niet alleen de schors. Tineke, ik zou het gewoon op maken en kijken wat het voor je doet. Ik wacht nu op deze voor mijn schildklier, ook leuk, al die hormoonklieren!

Hilda

 
Ik had weer adrenal besteld alleen is her niet meer verkrijgbaar. Nu hebben ze een mailtje gestuurd met een vervangend product.

Biotics - Cytozyme AD(bijnier)

Samenstelling per tablet:

80mg Bijnierconcentraat (neonataal)

20mcg Catalase

20mcg Superoxidedismutase

Vrij van:

Gluten, gist, lactose, soja, suiker, conserveringsmiddelen, synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen.

Standaarddosering:

3x daags 1 tablet.

Is deze ook goed of is er nog wat anders dat ik kan bestellen. Ik vraag me ook af waarom de adrenal uit de handel is gehaald.

 
Het enige probleem is dat het veel duurder is. Een doosje is 22 euro en er zitten 60 tableten in. Voor 3xdaags 1 tablet in het dus 20 dagen.

De andere heeft 75 tabletten en kost 28 euro. Waarvan ik er maar een per dag gebruikte, dat dus zelfs meer extract is. Dus 70 dagen. Dat scheelt enorm.

Ik kan het een keer proberen maar helaas moet ik ook op mijn budget letten.

 
@kavana,

Probeer het anders eerst op te bouwen met 1 per dag.

Misschien werkt dat ook goed.

 
https://nova-vitae.nl/products/Adrenal-(Bijnier)-Glandular-300-mg,-75-capsules,-Nutricology.html

Hier kun je nog de adrenal van nutri cology bestellen.

 
Merken jullie duidelijk resultaat van de suppletie met bijnierextract? En kan het ook negatieve bijwerkingen hebben?

Ik wil gaan starten met adrenal maar om de een of andere reden ben ik er een beetje huiverig voor. Ik heb het wel al besteld, die van de link van Boschje hierboven en ga wel gewoon starten.

Ik heb op het moment weer meer last van vermoedheid, terwijl dat echt langere tijd verbeterd was, maar het gaat me met name om de trek en de onweerstaanbare drang tot eten die ik heb. Ook kan ik mezelf moeilijk aanzetten om bepaalde dingen te doen, ik zie er als een berg tegenop en blijf het uitstellen. Ik hoop dat de Adrenal hier verbetering in kan geven.

 
Ik heb het idee dat ik baat heb bij de adrenal van nutri cology. Ik bestelde deze voorheen bij vitamientje nodig. Maar die heeft het helaas niet meer.

Bij Nova-vita is het een stuk prijziger helaas. Ik zie ook dat ze verschillende doseringen verkopen. Van 100 mgr en van 250 mgr. Ik had voorheen de adrenal van 300 mgr, maar die zie ik niet meer helaas. Als iemand weet waar ik die nog kan kopen?

Ik denk erover om ook een glandular voor de pancreas en de nieren gaan nemen.

Lever eet ik sinds enkele maanden dagelijks rauw in een kefir smoothie. Een aanrader. Voor mij werkt het als krachtvoer.

Mijn bloed laten prikken en het ijzergehalte, vitamine B12 (was hoog zelfs) en cholesterol gehalte waren gestegen.

Ik voel me nog vaak vermoeid hoor, maar al bij al heb ik doorgaans meer energie dan bijvoorbeeld een jaar geleden.

 
Paar berichten hierboven:
Quote:
Bij de keuze voor een adrenal kun je onderscheid maken tussen bijnierextract (= adrenal) en bijnierschorsextract (= adrenal cortex) en dat is precies het verschil tussen de producten van nutricology. Het volledige produkt lijkt me beter omdat je bij bijnieruitputting de hele bijnier wilt helen en niet alleen uit bent op de hormonen uit één bepaald onderdeel.


De 250 mg is bijnierschors, de 100 mg is de hele bijnier.

Ikzelf heb erg veel gehad aan adrenal van een ander merk. Onlangs heb ik nutricology geprobeerd maar mijn schildklier protesteerde. Als die weer een beetje normaal doet probeer ik het met de helft.

Hilda

 
Hilda, wat bedoel je met dat je schildklier protesteerde?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan