Adrenanorm versus Adrenal

Niet heel erg dom (wel een klein beetje :cool: )
De capsules zijn vegetarisch de inhoud niet.

Je kan ze ook voor de helft van de prijs krijgen trouwens.
Of nog goedkoper indien je nog nooit bij Iherb hebt gekocht (met kortingscode)
http://www.iherb.com/Nutricology-Ad...amp;w=adrenal&rc=203&sr=null&ic=2

Maar wat ik mij afvraag is waarom zo goed als niemand de moeite neemt om middels een speeksel onderzoek je cortisolwaarden te testen, gemeten over de hele dag.
Bij mijn weten krijg je zo een heel goed beeld van je bijnierwerking.
Ik zou die adrenal bijvoorbeeld echt niet kunnen gebruiken ,mijn cortisol is s'ochtends lekker hoog, zoals het hoort.
 
Haha, thanks Pike. Wel onlogisch, vegetarische capsules maar de inhoud niet. Wat maken die capsules dan uit. Naja.

Ik weet het niet. Ik heb mijn eerste bijnierextract bij de orthomoleculair arts gekregen, middels een injectie. Ik wil dat graag dagelijks bijhouden.
Maar als je bijnieruitputting hebt, ondersteunt het je bijnieren toch om te herstellen? Ook als in de ochtend je cortisol waarden oké zijn, hebben je bijnieren toch de ondersteuning nodig om te herstellen?
Of werkt dat anders?
 
Als je cortisol oke is dan heb je in principe geen bijnieruitputting dus heb je ook geen ondersteuning nodig.



Maar als je bijnieruitputting hebt, ondersteunt het je bijnieren toch om te herstellen

Dat is de bedoeling ja. Of dat in de praktijk ook zo werkt is maar de vraag.



Ik heb mijn eerste bijnierextract bij de orthomoleculair arts gekregen, middels een injectie. Ik wil dat graag dagelijks bijhouden
Hoort dat bij het protocol van die arts?

 
Ik denk niet dat adrenal je bijnieren echt helpt om te genezen. Je moet de onderliggende oorzaak waarom die bijnieren uitgeput zijn wel aanpakken. Adrenal kan er wel voor zorgen dat je meer bijnierhormonen in je lijf hebt zitten waardoor je minder gestrest bent.
 
Kaaskanlekkerzijn: In het boek van Wilson staat dat bijnierextract echt een belangrijk onderdeel van de behandeling is. Ook mijn orthomoleculair arts zegt dat hij er al veel mensen mee geholpen heeft.
Verder ben ik inderdaad hard bezig met aanpakken van de oorzaak, daar begon het immers allemaal mee.

Pike: Nee dat staat niet in zijn protocol. Ik heb nu één injectie gehad en ik zou er nog twee mogen, maar die kosten €100 per stuk en dat kan ik niet betalen. Vandaar dat ik het nu zo wil proberen.

 
Ik ben het wel met Kaas eens, het helpt misschien wel ter ondersteuning maar het hersteld je bijnieren niet direct.

Wat is de theorie achter zo'n eenmalige injectie eigenlijk? Het klinkt mij allemaal nogal experimenteel in de oren eerlijk gezegd.
 
Hier de link:
http://orthokliniek.nl/orgaantherapie/

Ik heb er een gehad, maar er wordt dan na een aantal weken gekeken hoe het dan gaat en dan kan je er nog een krijgen, en daarna nog een.
 
hallo,
ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
ben sinds een paar weken met adrenal cortex 250gr 3x daags te slikken.maar mn lijf is erg gespannen en ik ben depri. zijn er meer mensen die hier last van hebben?

gr suzanne
 
Kaaskanlekkerzijn: In het boek van Wilson staat dat bijnierextract echt een belangrijk onderdeel van de behandeling is. Ook mijn orthomoleculair arts zegt dat hij er al veel mensen mee geholpen heeft.

Je wordt er minder gestrest van en op die manier helpt het. Maar je bijnieren gaan er niet meer zelf van aanmaken hierdoor. De resultaten zijn er je voelt je beter, en daarom is die orthomoleculair arts er ook zo blij mee. Maar de onder liggende oorzaak pak je er niet mee aan.
 
Suzanne2,
Heb je dit rustig opgebouwd? In 1 keer 750 mg per dag is vrij veel voor je lichaam om aan te wennen.
Ik zou eerst eens met 250 mg beginnen en dan eens een week of 2 op die dosis blijven zitten als dat geen klachten geeft en dan langzaam opbouwen (50 of 100 mg erbij per 2 weken bijvoorbeeld).

Mark
 
Ik heb Thorne Research, Adrenal Cortex, 60 Veggie Caps gekocht en ik wil het gebruiken, maar ik zag deze review op iherb en ik vraag me af of adrenal cortex zonder hormonen nuttig is? Hoe zou ik het beste kan innemen, welke tijd en met eten of tussen maaltijden?


According to their customer service dept, this product DOES NOT have any adrenal hormone in it! So, even though the label says it contains Adrenal Cortex, all the hormones have supposedly been removed. If this is so, then this product is worthless. In order for the adrenal glands to recover from Adrenal Fatigue they need the cortisol hormone!

 
Golden, dat is onzin, de reviewer haalt adrenaline en cortisol door elkaar.

Adrenaline zit er niet in, cortisol wel.

Mark
 
Adrenaline wordt gemaakt in de adrenal medula en cortisol in de adrenal cortex, dus daarom dacht ik dat het zonder hormonen was. Ik zag het niet zoals jij het zag. Dus het is toch niet zinloos om het in te nemen. Ik wil vanaf morgen beginnen, wanneer en met wat moet ik de tabletten nemen? Ik heb weer adrenal crash en het is afschuwelijk :-( Zal ik het met vit B5 nemen?

Je gebruikte ook eerst thorne adrenal, merkte je meteen iets?
 
Ik zie net een andere review over thorne adrenal cortex en die zegt ook geen hormonen...



This is an excellent supplement if your Adrenals are fatigued, but this product has been processed to remove all hormones. Frankly, I couldn't tolerate other Adrenal Cortex products. I contacted Thorne and they confirmed that this product is without hormones, thus it would nourish your Adrenals without affecting your hormones. Start with 1 cap for the first few days, then take 1 with breakfast and 1 with lunch, increase your dose to 2 after a week and so on until you take 6 or 8 daily. Then if you still need support, start supplementing DHEA and Pregnenolone. A Cortisol Saliva Test is recommended before all that, but you can take this product without the test since ithas no hormones. Please visit my page for more reviews Good luck

 
Golden, ik had kort geleden een temperatuursgrafiek geplaatst in m'n topic, misschien had je het gezien. Ja, ik merkte vorig jaar bij 250 mg zeker al effect, omdat m'n bijnieren toen echt behoorlijk op waren voor m'n gevoel.

Pas sinds februari van dit jaar ben ik vanaf 50 mg begonnen (Thorne) en begon ik m'n temperatuursschommelingen bij te houden en dan zo na ongeveer 10 dagen ophogen naar 100 mg, etc. Rond 600 mg begon m'n temperatuur aardig stabiel te worden, maar nog niet stabiel genoeg om schildklierhormoon te kunnen nemen.

Ik zit nu sinds 2 dagen op 750 mg.

Kwik in het algemeen en chelatie in het bijzonder zijn heftig voor je bijnieren (lichamelijke stress). Magnesium, vitamine C en B5 helpen je bijnieren en verzadigd vet eten ook.

Mark
 
Mark, gebruik je ook andere supplimenten om de bijnieren te ondersteunen? Zoals macca (niet rauw), ashwaghanda, etc? Is er een manier om de bijnieren te versterken zonder hoge dosis adrenal cortex, want die is erg duur. Behalve de vitaminen die al genoemd zijn en verzadigt vet bedoel ik.

Ik was net een beetje bij de levenden na mijn vorige crash en nu dit weer.

Weet je dat de bijnieren het meest doorbloed weefsel van ons lichaam zijn? Dit geeft aan hoe belangrijk ze zijn vind ik.


 
Golden,
Ervaar je op het ogenblik emotionele stress waardoor je bijnieren weer gecrasht zijn?
Rust is belangrijk in ieder geval.

Ik geloof niet dat ik verder nog supplementen neem specifiek voor m'n bijnieren.

Op het chelation forum zie ik DHEA en pregnenolone nog wel eens voorbij komen als adrenal cortex niet voldoende werkt. Maar daar kan iemand anders je misschien meer over vertellen.

Trouwens, nog even over de adrenal cortex. Ik heb nog eens even nagezocht en in adrenal cortex zitten inderdaad geen significante hoeveelheden cortisol. Het bevat voedingsstoffen voor de bijnieren waardoor die weer herstellen en meer cortisol gaan aanmaken.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.059
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan