Adhd/add

Ik ben waarschijnlijk ook een ADD-er nooit gediagnosticeerd maar heb er in elk geval alle kenmerken van.
Ik heb ook een geruime tijd exorfinen vrij gegeten met dppiv enzymen erbij geslikt maar merkte hier helaas niets van.

@i-lady welke vloeibare magnesium gebruik jij als ik vragen mag? Slik ook veel magnesium maar heb ook het idee dat ik het niet goed opneem.

Ik denk dat ik het ook echt meer moet gaan zoeken in psycho therapie, misschien ook meditatie,mindfullnes oid. Ik heb een tijdje trouw yoga lessen gevolgd maar niet echt wat voor mij. Ik heb echt veel dagelijks terugkerende stress maar aan de andere kant ben ik ook helemaal niet stressbestendig en volgens mij ben ik gewoon zo geboren. Ik moet dus gaan uitvinden hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
 
Ik kom ook in aanmerking voor diagnose ADHD maar geen haar op mijn hoofd die dat laat onderzoeken. Het geeft me namelijk creativiteit, veel energie en snel verbanden leggen.
De onrust verhelp ik met mediteren, magnesiumolie van Zechsal, wandelen, cognitieve gesprekken met mezelf om met niet mee te laten slepen (lukt niet altijd) en vooral regelmatig als een soort waarnemer naar mezelf kijken waar ik mee bezig ben. Een figuurlijke schop onder mijn eigen kont helpt ook nog wel eens als ik bovenstaande vergeet.
Diagnose = twee (di) weten het niet (agnose) dus wat schiet je daarmee op?
 
I-lady: oké ik ga meteen even kijken of dat mogelijk wat voor mij is. Moet er echt wat mee gaan doen hoor want ik kom mijzelf nu steeds vaker tegen en heb er veel moeite mee.
thanks voor de link.

@elkedageenei: tja heb ook geen zin om onderzoek te laten doen. Ik weet vrijwel zeker dat ik ADD heb. En als je het regulier laat onderzoeken krijg je een psychiater aan je broek en die zal dan hooguit cognitieve gedragstherapie voor stellen. Ik ben er bekend mee vanuit uit vroegere job. En als je er echt veel last van heb gaan ze je nog medicatie aan lopen smeren ook. Nee ik neem het heft liever in eigen hand op mijn manier.
 
Klopt, hier kwamen ze ook meteen met medicatie..nou nee dankje, ga me niet laten drogeren om een slaaf van de maatschappij te worden.

Ik heb ook vele voordelen wbt creativiteit en verbanden leggen..en wandel ook veel en graag in combi met de meditatie en tai chi als rustpunten.

Ik herken heel erg wat je schrijft Sampjes, een paar jaar geleden zat ik ook erg met mezelf in de knoei op dat gebied. En ik dacht ook dat ik totaal niet stressbestendig was.. Het grappige is dat ik nu stressbestendiger ben dan veel andere mensen.
 
Wat je zegt, een diagnose betekent: dokter heeft weer een goede reden om je aan de farmaca te krijgen. Gelukkig weten ze jog niet precies hoe en wat in de hersenen anders willen ze de mensen met een diagnose ook nog opereren.
 
Je gaat ook.niets vinden in de hersenen, net zo min als je vreemde hersenkronkels gaat vinden voor dyslexie of andere leer- en gedragsstoornissen.

En laten we wel wezen: dit is een STOORNIS, veroorzaakt door een overprikkeld zenuwstelsel. Omdat dit zich kan uiten op diverse manieren worden er afzonderlijke 'etiketjes' voor verzonnen, zoals AD(H)D, dyslexie e.a., die allemaal NIET AANTOONBAAR zijn omdat de neurologische verstoring niet zichtbaar is middels MRI-scans of CT-scans of bloedonderzoek.

Er is een tendens in de New Age-wereld om dergelijke subtiele AFWIJKINGEN te verheerlijken en positief uit te leggen als zijnde de vorming van de 'nieuwe mens' en hier dus zeer positieve eigenschappen aan te verbinden (denk aan 'indigokinderen' en 'HSP's').

Dat lees ik hier ook terug, ADD zou je 'creatiever' maken. M.a.w. eigenlijk is het een GOEDE aandoening. Nee, beste mensen, dit is geen evolutie maar DEvolutie, geen regeneratie maar DEgeneratie. Niet de werkelijkheid subjectief uitleggen omdat je dit goed uitkomt!

Mike
 
Het is.maar de vraag of het wel echt een stoornis is. Degene die ADHD heeft 'uitgevonden' zei dat toch op zijn sterfbed?

Ik zie het niet als afwijking maar meer als combinatie van karaktertrekken. Ik ben mijn hele leven al een druktemaker geweest in de goede zin vh woord.
Stoornis zou betekenen dat het abnormaal is dus afwijkend van de norm.
Omdat men denkt dat alles maakbaar is moet het een naam hebben..en het liefst met medicijne bestreden. Want de docenten kunnen de stuiterende kinderen niet meer aan en de ouders ook niet. Maar wie is er abnormaal..de maatschappij volgens mij.
 
Hier het verhaal van iemand die als 11-jarige jongen door zijn VROUWELIJKE docent werd gehaat en gediagnostiseerd werd met 'ADD' en hiervoor 'medicatie' (amfetamine) kreeg:



Conclusie: voor jongens is 'ADD' een diagnose voor het fet dat ze 'defectieve meisjes' zijn.

Mike
 
Idioten die kinderen speed of crystal meth voorschrijven zouden ter plekke gestenigd moeten worden.
Pluk het goede uit de religie der vrede.
 
The Lancet kan lekker gaan gummen.

Alternative Headline: Large Study Finds Children with ADHD Have Higher IQs!



The authors, however, chose to bury the IQ data in an appendix, which isn’t easily obtained. Even after you purchase the paper, you have to make a special request to obtain the appendix. Why? And why didn’t the authors discuss the IQ data in their paper, or utilize it in their analyses? When a scientific investigation leads to a surprising result that basically contradicts the study’s main claim, authors are duty-bound—in terms of adhering to the ethical values supposed to govern science—to present those results. But the authors of this study didn’t do this, and this is a principal reason that the study needs to be retracted.





https://www.madinamerica.com/2017/04/lancet-psychiatry-needs-to-retract-the-adhd-enigma-study/
 
ADHD en ADD zie ik als iets dat heel breed is.
Met zowel positieve als negatieve kanten. Ik denk ook dat er verschillende vormen zijn die nu op een grote hoop gegooid worden.
Je kan niet zeggen dat het enkel een (beperkende) stoornis is, dat geldt wel voor een deel van de ad(h)d-ers, maar een ander deel is veel productiever dan "normale" mensen en dat kan zowel fysiek als intellectueel zijn.

Wat de New Age-wereld doet, is de hoog functioneerde vooral ADD-ers er tussenuit pakken en die als voorbeeld nemen. Die groep is makkelijk als evolutie te zien.
Dit omdraaien en het enkel als een stoornis zien vind ik ook te makkelijk, hoewel dichter bij de waarheid, want bijvoorbeeld voeding speelt een grote rol om prikkels beter aan te kunnen. De stelling dat ad(h)d-ers simpelweg gevoeliger zijn voor slechte voeding zou trouwens ook makkelijk te verdedigen zijn.
Daarnaast is er waarschijnlijk een grens wat betreft intelligentie en normaal functioneren in het algemeen. Hoe intelligenter hoe minder "normaal"

Ook is het best interessant hoe methylfenidaat (ritalin) werkt bij een deel van de ad(h)d-ers. Eerst rustiger om bij hogere doseringen het normale effect te krijgen wat niet ad(h)d-ers al bij lage doseringen krijgen. Dat kan betekenen dat het niet enkel een overprikkeling is, maar dat er dingen echt anders (zijn gaan) werken daarboven.

Genoeg om in ieder geval niet in hokjes te denken.
 
We zien gedeeltelijk. Hoe meer we weten, hoe sterker de blikvernauwing vaak is:
Een professor en een blondje zitten in een vliegtuig. Omdat de professor wil opscheppen over zijn enorme kennis, daagt hij het blondje uit: Als ik jou een vraag stel en je weet het antwoord niet, dan krijg ik 5 euro van jou. Als jij mij een vraag stelt en ik weet het antwoord niet, dan geef ik jou 50 euro. Goed, zegt het blondje, doen we. Vraagt de professor: Hoever is de dichtstbijzijnde ster verwijderd van de aarde? Ik weet het niet, zegt het blondje en geeft de professor 5 euro. Vraagt het blondje aan de professor: Wat gaat de berg op met 4 poten en komt weer naar beneden met maar 3 poten? De professor denkt diep na en moet toegeven dat hij het niet weet. Nou, zegt het blondje, dan krijg ik 50 euro van je. De professor geeft haar 50 euro. Vraagt de professor: Maar wat gaat dan de berg op met 4 poten en komt met maar 3 poten weer naar beneden? Het blondje kijkt hem glimlachend aan en geeft hem 5 euro.
 
Over dat opereren gesproken? Ik las laatst ergens op internet dat ze bij bijv Tourette syndroom soms ook overwegen om te opereren. Dus blijkbaar gebeurd het al of gaat het gebeuren?
 
Ja dat filmpje had ik laatst gezien van die jongen met Tourette.

Geweldig resultaat hè! Mijn jongste zoon van wie ze eerst dachten dat ie misschien lichte autisme had, blijkt ineens zeer waarschijnlijk het Tourette syndroom te zijn vandaar dat ik mij nu inlees over Gilles de la Tourette.

Maar bij een jochie van 5 krijg ik echt geen thc olie naar binnen hoor. Ik vond het zelf al smerig.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.295
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan