ADD --> Epileptie --> GAPS --> Merhan Keshe

G

Guest

Guest
Hallo Mike e.a.,

Gister zag ik je in Brabant. We hadden voor de start al even gesproken en na dit brabantse kwartiertje begon je de lezing. Na 5 min kreeg ik voortekenen van een epileptische aanval. Vandaar dat ik zo vroeg weg was. Ik neem dan het zekere voor het onzekere en de lezing voor lief.

Je zei me me evt via mail o.i.d te kunnen begeleiden. Ik bedacht me dat dit forum ook een goeie communicatie mogelijkheid is.

Je weet van mijn hersenbloeding. Ik vertelde je dat ik 2x bij Mehran Keshe ben geweest en hij me de 2x vertelde dat ik ADD heb. Dit maakte hij in eerste instantie op uit de waslijst bloed uitslagen die ik tijdens de eerste meeting gaf en bevestigde dit voor zichzelf na het aan horen van mijn beschrijving over mijn epileptie aanvallen. De ADD is de oorzaak van mijn epileptie. Ik hou me veel te veel met andere mensen en prikkels bezig en dat is de rede van mijn energie verlies en epileptie. Na het oplossen van de epileptie zijn mijn hersenen sterk genoeg om daarna met een Plasma device aan de slag te gaan.

Hij wilde eerst de ADD en epileptie oplossen voor hij me een plasma device ging geven. Je moet een man geen vis geven maar leren vissen. "Anders zie ik je over twee jaar weer bij mij terug en dat is niet de bedoeling" zei hij.

Zijn oplossing was een soort visolie capsule met stoffen in een bepaalde verhouding. Omdat ik bepaalde stoffen niet op zou kunnen nemen zou ik aan uber grote doseringen zou moeten gaan. Ik zei hem dat ik alle goeie stoffen al binnen krijg gezien mijn eten. Ik ga terug naar de ijstijd zei ik. Hij kwam terug met "i go back till you were a fish" Oke.... goed punt... einde discussie dacht ik.......

MAAR toen bedacht ik me dat ik een jaar geleden ooit een lecture over GAPS gezien heb. Die van de "Wise Traditions" op Vimeo. Zo zou ik evt dus ook de ADD op kunnen losen. Pas NA het oplossen van de ADD geeft hij me het plasma apparaat wat ie al gemaakt had voor mij.

Dus vertelde ik Mike over de ADD en dat ik daarom aan de GAPS wou gaan. Helaas zei je me dat rauwe melk dan geen optie meer is :) Helaas omdat ik daarvan super lekkere cappuchino kan maken!

Nou stel ik eigenlijk geen vraag maar heeft iemand alhier eigenlijk zelf ervaring met het oplossen van een "Psychology Problem"? Dus zelf ADD/ADHD/AUtisme o.i.d. gehad en dit met GAPS'en kunnen oplossen?

Of gewoon een berg GAPS tips die buiten het boekje van Natasha Cambell-Mcbride gaan? Dit om het dieet breder te maken.

 
Hi Januz,

Welkom op het forum. Zelf heb ik volgens de 'kenners' ADD. Ik zie het niet echt als een ziekte maar meer als een gave wat ADD dan ook moge zijn. ADD is niet iets duidelijks en wordt te pas en te onpas genoemd.

Ik ben begonnen met het volgen van het PALEO dieet nadat ik mij heb laten testen op gevoeligheden van Gluten, Caseine, Soja en andere exorfinen ( www.exendo.be). Mijn ADD werd al snel minder heftig en ik begon beter te slapen en mijn gedachten kan ik beter controleren.

Ook heb ik het boek over het GAPS dieet gelezen en met name het introductie dieet spreekt mij aan. Daarna denk ik dat Paleo of WAPF een prima alternatief is. Bij ADD'ers wordt vaak verondersteld dat ze het Caseine eiwit niet goed af kunnen breken door een gebrek aan DDP IV enzym. Datzelfde enzym is ook verantwoordelijk voor de afbraak van gluten en daarom zie je die twee intoleranties vaak hand in hand gaan.

Mijn advies is eten volgens WAPF / PALEO wellicht voorafgegaan door het GAPS introductie dieet. Begin zonder zuivel en wanneer je stabiel bent kun je kijken wat zuivel doet met je (rauw).

Wanneer je PALEO gaat eten adviseer ik je een variant zonder noten en nachtschades.

Succes met het vinden naar verlichting, je zit hier in ieder geval al op de goede plek. Je zult het wellicht niet met alles eens zijn op het forum (ik in ieder geval niet) maar probeer je open minded op te stellen en verdiep je in de materie.

 
Hallo Januz mocht je meer willen weten mail me dan remengoatyahoopuntcom omdat het anders misschien wel te persoonlijk wordt net wat je wilt...

Ik heb zelf wel degelijk ook ervaring en ook meer dan dat.

Inderdaad ook het magnesium tekort wat Poekie schrijft.

 
Epilepsie is een tekort aan magnesium.

Lees eens het boekje van Dr. Marianne Mousain-Bosc; 'Magnesium', zij is een Franse kinderarts die vele kinderen en volwassenen heeft genezen van ADHD (en alle vormen), autisme, epilepsie en depressie.

Ik heb ook een heel stuk over magnesium staan op mijn site.

Het origineel staat op de site van de Weston A Price Foundation Amerika.

Ook kan homeopathie misschien veel voor je betekenen.

Enne, ik zou de cappuccino maar laten staan, is alleen maar stress voor je bijnieren. (ook met rauwe melk erin)

Lia

 
Dat Epilepsie een tekort is aan magnesium lijkt me in mijn geval sterk omdat ik het voor de bloeding nooit had. Er is sprake van hersenschade. Het gedeelte wat overballast raakt sluit kort. Nou kan het brein natuurlijk gevoed worden met de juiste stofjes.

Ik denk eerder dat het de ADD is die me teveel laat denken/ met externe prikkekels bezig laat zijn en hier door letterlijk leeg loop van energie.

Wat definities van psyq.nl waar ik me in kan vinden

-Het zijn vaak rustige mensen die soms wat mysterieus en dromerig overkomen

Een hoofd vol gedachten

-Overgevoelig voor uitwendige prikkels

-

Zich regelmatig even terug moeten trekken om alle opgedane ervaringen te verwerken

- Een vertraagde informatieverwerking en moeite met snel en adequaat reageren op onverwachtse gebeurtenissen. Dit moet niet verward worden met autisme, omdat ze in tegenstelling tot mensen met autisme achteraf vaak prima verbanden kunnen leggen.

- Zich in een groep vaak niet op hun plek voelen doordat er te veel prikkels binnenkomen.

Een slecht korte termijn geheugen, hierdoor vergeetachtig en chaotisch

- Heel precies en grondig zijn in denken en handelen, dit leidt regelmatig tot breedsprakigheid en wat statisch of dwangmatig gedrag

- Moeite met het uiten van gevoelens

- Onzekerheid. Mensen met ADD hebben zich vaak vanaf hun kinderjaren al anders gevoeld.

Enerzijds hebben mensen met ADD een rustig, stressarm leven nodig (dat heb ik nooit gehad/gedaan) om alles te kunnen overzien. Als het echter te saai wordt, dan raken ze ongemotiveerd, traag en moe. ( dat heb ik ook) Zij zoeken om deze reden ook vaak spanning op. Bij inspiratie of spanning kunnen ze in een hyperfocus raken door een toestroom van dopamine in de hersenen.

Dat Epilepsie een tekort is aan magnesium lijkt me in mijn geval sterk omdat ik het voor de bloeding nooit had. Er is sprake van hersenschade. Het gedeelte wat overballast raakt sluit kort. Nou kan het brein natuurlijk gevoed worden met de juiste stofjes.

Ik denk eerder dat het de ADD is die me teveel laat denken/ met externe prikkekels bezig laat zijn en hier door letterlijk leeg loop van energie.

ADD wordt door wetenschappers als een neurobiologische stoornis beschouwd: er zijn steeds sterkere aanwijzingen dat genetisch-biologische factoren een sleutelrol spelen. Met name een tekort aan, en/of onevenwicht in de aanwezigheid van, twee neurotransmitters in de premotorische cortex en in de prefrontale cortex van de hersenen is kenmerkend. Bij ADHD'ers leidt deze afwijking in de neurotransmitters dopamine en noradrenaline tot aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsief gedrag. Bij ADD'ers zijn hyperactief en impulsief gedrag in mindere mate aanwezig, of geheel afwezig.

 
Hier nog een ADD-er.

Ik ben van mening dat bij alle neurologische aandoeningen magnesium een rol speelt.

Zeker bij ADD. (uit ervaring)

Echter is er meer dan alleen magnesium, o.a. zink maar ook vetten en zo kom je weer op complete voeding uit.

"Epilepsie wordt gekenmerkt door een abnormaal lage hoeveelheid magnesium in het bloed, ..."

http://www.zechsnatural.com/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=58

Als je een hoge dosis neemt (1 gram per dag) dan zal je bijna per direct verschil merken. Neem je een normale dosis (ongeveer 400 mg) dan kan het een paar weken duren. sowieso kost het weinig om te proberen.

 
Hoi Januz,

Ik heb zelf geen epilepsie of ADD. Maar je beschrijving vind ik wel veel overeenkomsten hebben met bijnieruitputting hierdoor kan je ADD ook wel eens komen. Micave schrijf dat het moet hem beter gaat sinds hij over is gegaan op een Paleo eetpatroon hier op het forum hangen veel mensen een paleo eetpetroon met zuivel aan (WAPF met nieuwe inzichten zoals minders koolhydraten) dit zal de bijnieruitputting verminderen. Ik ben veel minder gevoelig geworden voor uitwendige prikkels zoals muziek als ik ergens voor moet leren of iets lezen.

Quote:
http://www.uitdaging.net/pdf/Bijnieruitputting_Mike_Donkers.pdf

Hier heb je een e-boek dat Mike geschreven heeft over bijnier uitputting kijk maar of je wat herkent.

Daarnaast zijn verzadigt vet (mijn consentratie werd meteen een stuk beter toen ik roomboter door mijn havermout ben gaan doen) en levertraan goed voor je hersenen Je hersenen bestaan zelf uit deze vetten en kunnen zich zelf dan dus langzaam gaan herstellen.

Quote:
http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...n_geheugen/Blue_Ice_Fermented_CLO_Kaneel.html

Dit is een goede levertraan bij die van kabeljouw is de verhouding EPA en DHA het bete voor je hersenen en bij levertraan van rog (skate) is die beter voor je gewrichten. Je kan het ook samen met gefermeteerde boterolie kopen dan kunnen de vitamines beter opgenomen worden en het schijnt beter te smaken (ik het zelf nog geen geld voor levertraan). Alleen is die nu uit verkocht bij vitavie, en dan hebben ze het ook niet op internet staan.

Weet verder iemand wat levertraan in emulsie is, ik kom niet verder dan een soort levertraan mayonaise omdat dat ook een emulsie is.

http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...ugen/Blue_Ice_Emulsified_-_gember_237_ml.html

Kaaskanlekkerzijn

 
Epilepsie wordt al sinds het begin van de vorige eeuw behandeld met een ketogeen dieet, met uitzonderlijke resultaten. Lees hier ook eeens op de site van Barry Groves .

 
Nou snap ik eigenlijk die paleo gasten niet.

Jaren terug toen m'n epileptie meer aanwezig was. at ik heel simpel, groente, fruit, noten vlees en vis en geen zuivel. En toch was het een keer raak --> een aanval

Nou is ketogeen natuurlijk veel beter dus deed ik ook dat. En toch was het een keer raak.

Die paleo mensen zouden zonder hun fruit toch de ijstijd niet overleeft hebben?

 
Hoi Januz, nu zitten we weer in een andere overleeftijd dan in de ijstijd.

Nu is de overmacht te wijten aan desinfo over goede voeding, de macht van de voedingsindustrie, de ziektezorg en de overheid i.p.v. aan een koud klimaat.

En daarnaast kan men vraagtekens stellen bij jouw veronderstelling dat mensen de ijstijd hebben kunnen overleven dankzij het fruit, dat bovendien maar meestal in 1 seizoen beschikbaar was als het er was.

Maar goed, de ijstijdmensen hadden dan misschien net als een eekhoorntje hun manieren om het fruit te bewaren als ze dat wilden: door fruit te "bewerken" misschien (fermentatie? drogen?) dat men het kon bewaren?

En: er spelen denk ik zeer veel dingen een rol bij ziekte, zoals vaccinaties en de effecten, vergiftigingen, straling e.d.

Dit kun je niet zomaar 1,2,3 met een ander voedingspatroon ongedaan maken.

 
Die Paleo gasten snappen het deels wel Januz, alleen bestaan er 'verschillende' manieren over hoe je het paleo dieet invult. Ik adviseer je om er wat meer over te lezen dan begrijp je wat ik bedoel.

Grofweg wil Paleo zeggen dat je voornamelijk leeft op vetten en eiwitten aangevuld met koolhydraten uit met name fruit. Groente die je niet eet zijn de peulvruchten en bij de varianten voor 'zieken' zijn nachtschades ook niet 'toegestaan' evenals noten en zelfs eieren (imv de vele allergieën hiervoor)

Dus Paleo en WAPF liggen erg dicht bij elkaar maar voor beiden zijn variaties. Hier wordt WAPF volgens Mike zijn interpretatie met name gevolgd maar kijk je op sommige Amerikaanse websites zie je dat ze heel anders met sommige zaken omgaan. Dus Paleo evenals WAPF is niet een vastomlijnd iets. En een ketogeen dieet kan ook prima Paleo zijn.

Zelf denk ik dat een Paleo leefstijl voor zieken de beste manier is om te starten. Dan wel het protocol zonder nachtschades en noten en het beperken van KH's. Dit met name vanwege de exorfines (beta casomorphin 5 & 7 met name) in rauwe melk of gepasturiseerde melk. Het verhaal over exorfines in voeding is iets ingewikkelder dan ik het hier zo schets maar handig is het niet. Simpelweg komt het erop neer dat wanneer caseine niet goed wordt afgebroken in je lichaam het restproduct zich gaat gedragen als opiaat in je lichaam. Dit opiaat kan veel sterker zijn dan morfine en door op lange termijn daaraan blootgesteld te worden kun je allemaal ziektes in de hand werken. Dit komt omdat de opiaat achtige exofines zich gaan hechten op je receptoren die eigenlijk bedoeld zijn voor endorfine, een hormoon dat oa je imuunsysteem reguleert. Het hele verhaal in het Nederlands kun je vinden op Exendo.be.

 
Quote:
Dit komt omdat de opiaat achtige exofines zich gaan hechten op je receptoren die eigenlijk bedoeld zijn voor endorfine,


Geen wonder dat ik het heerlijk vond om 3 liter rauwe melk op een dag weg te drinken! :)

Gister had ik magnesium gehaald. pil van 250mg met een beetje b6 erin. 's nachts zat ik aldus mijn vriendin te ijlen tegen haar en had ik op z'n tijd lichte stuiptrekkingen.

Hoe zit het daarmee?

 
Nou werd ik vandaag wel een beetje moedeloos! Eerst lees je je jaren suf, dan ziew je de "wise traditions" lectures op vimeo en hoor je via mike dat rauwe melk goed is en vervolgens lees je nog meer positieve verhalen en nu blijkt het weer giftig te zijn!

 
Dag Januz,

Als je langer het forum volgt, dan weet je dat dit verhaal niet volledig correct is.

Weer een geval van niet correcte en misleidende voorlichting door de gevestigde orde. Waar halen ze het vandaan ?

Wees gerust rauwe melk van grasgevoerde dieren die op een weide hebben gelopen die niet met gier bewerkt werd is echt niet giftig.

Van zodra je melk gaat bewerken d.m.v. pasteuriseren gaan heel wat van de goede voedingseigenschappen verloren en dan kan je inderdaad de gekste bijkomstigheden krijgen.

De ene variant melk is de andere niet. Rauwe paardenmelk en rauwe geitenmelk zijn lichter verteerbaar dan rauwe koeienmelk en kunnen b.v. effectief ingezet worden om reuma te bestrijden !

 
@Januz: Het is allemaal niet zo zwart-wit

@Micave: Veel informatie op Exendo.be en heel veel linkjes.

Ik zie alleen nergens iets over rauwe melk.

(ik dacht dat je van plan was er een langer verhaal over te schrijven, daar wacht ik graag op)

 
Hallo beiden, het verhaal dat melk schadelijk is voor sommigen kom ik zeker op terug. Wanneer ik tijd heb schrijf ik het verhaal. Het verhaal op exendo geldt ook voor rauwe melk helaas.

 
Eerst lees ik:

Quote:
Dit met name vanwege de exorfines (beta casomorphin 5 & 7 met name) in rauwe melk


Dus check ik extendo.be zijn die van de gevestigde orde dan?

Quote:
Weer een geval van niet correcte en misleidende voorlichting door de gevestigde orde. Waar halen ze het vandaan ?


want op realmilk.com lijk ik er niets over te vinden

 
Het exorfinen verhaal geldt alleen voor mensen die problemen hebben met de afbraak van caseïne vanwege een gebrek aan DPP-IV enzym. Dus het hoeft niet voor iedereen te gelden.

Ook is exendo geen 'gevestigde orde' in tegendeel zelfs. Zijn visie op voeding komt erg dicht in de buurt van WAPF. Zelf propageert hij een Paleo voedingswijze op zijn website middels een filmpje met dr. Remko Kuipers die gepromoveerd is voeding van natuurvolken. Hij heeft min of meer een zelfde soort onderzoek gedaan als Weston Price himself.

Nogmaals ik ga dit verhaal nog schrijven wat min of meer een samenvatting wordt van het exendo verhaal.

 
Nou rade keshe aan omega 3 aan voor het brein.

Ik wil dit in supplement nemen. een verhouding van 3:1 en 5:1 omega 3 en 6 is goed las ik op verschillende sites. Allen vind ik geen product met DIE verhouding? iig niet bij solgar of metagenics en dat zijn toch rerenomeerde merken. dus ja?

 
Voor het brein heb je de lange-ketenvarianten nodig van omega-3 (DHA) en omega-6 (archidonzuur). Dit zijn DIERLIJKE omzettingen. De DHA vind je in levertraan en orgaanvlees is rijk aan arachidonzuur. Voordat je veel geld gaat besteden aan plantaardige korte-keten omega-3 (alfa-linoleenzuur) en omega-6 (linolzuur), bedenk dat je lichaam veel moeite moet doen om de omzetting naar een lange keten te bewerkstelligen, terwijl het dier deze omzetting al voor je heeft gemaakt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.680
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan