ADD --> Epileptie --> GAPS --> Merhan Keshe

De cod lever oil komt iedere dag al binnen en varkens lever komt minimaal 1x per week binnen. Ik leg graag wat knaken neer voor supplementie. Dit om mijn vriendin te vrede te houden

 
en trouwens...

visolie? da's dierlijk :)

"we go back till you were a fish" zei keshe

 
Nee, ik bedoel, visolie, welke is dan de beste om te nemen, welke heeft de beste verhoudingen?

 
Ik heb een kennis en die heeft epilepsie.

Is pas weer opgenomen in kliniek omdat er ook angstaanvallen van kreeg.

IK las ergens dat magnesium goed was tegen epilepsie, maar welk soort en sterkte?

En was het ook niet zo dat verzadigde vetten ook goed waren tegen epilepsie?

Dan kan ik het aan haar doorgeven, ik weet niet of er open voor staat maar kan het haar allicht aanreiken.

 
Epilepsie en alle andere neurologische aandoeningen en stoornissen zijn het gevolg van ondervoede hersenen. Deze draaien op verzadigd vet, dierlijke eiwitten, cholesterol en mineralen en het hedendaagse 'voedsel' (vulsel) schiet ernstig tekort in al deze cruciale voedingsstoffen. Bekend is dat een ketogeen voedingspatroon epilepsieklachten als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. En niet alleen epilepsie. Kijk maar eens naar dit filmpje, waarin te zien is hoe toevoeging van slechts 1 enkele olie/vet (kokosolie) wonderbaarlijke regeneratie van de hersenen teweegbrengt bij een Alzheimer-patient.

Mike

 
Hier nog meer over kokosolie:

http://oneradionetwork.com/health/mary-newport-m-d-alzheimers-disease-what-if-there-was-a-cure-providing-energy-to-the-brain-with-ketones-july-31-2012/

Ook de andere interviews, bv die van Bruce Fife (ook over kokosolie)op dezelfde pagina zijn zeer de moeite waard.

Het ketogeen dieet is zelfs wetenschappelijk bewezen werkzaam tegen epilepsie en toch hebben heel veel mensen die het hebben er nog nooit van gehoord omdat hun dokter het gewoon niet noemt.

 
Hier evenwichtige informatie over de zuur-base-balans, waaruit blijkt dat je zowel te zuur als te alkalisch kunt zijn en dat beide niet goed zijn.

Mike

 
marijan heb net het filmpje gezien.

en dan zeggen dokters we hebben geen idee waarom het werkt het dieet?

kennelijk weten ze dan niet dat hersens voor 60% uit vet bestaan waarvan 50% verzadigd.

 
Geweldig filmpje, Marijan!

Dat bevestigt maar weer eens hoe goed we hier bezig zijn met Wapf.

@Sheila,

Natuurlijk weten dokters niet waarom het werkt. Ze krijgen in hun jarenlange opleiding maar een uurtje of 3-4 les over voeding 8O

Gelukkig hebben wij wapfers wel verstand van gezondheid :wink:

 
Quote:
Er is ooit een film gemaakt over het Ketogeen dieet met Meryl Streep, First do not harm


Bedankt voor de tip! Ik heb de fil gisteravond gezien en hij is zeer goed! Wel jammer dat een ketogeen dieet uitsluitend wordt gezien als een tijdelijk, therapeutisch voedingspatroon en dat de patienten, als ze eenmaal genezen zijn van epilepsie (meestal na 3-4 jaar op dit dieet) weer teruggaan op een 'normaal' voedingspatroon. Ook hadden deze ouders helemaal niet half bankroet hoeven worden vanwege de hieraan verbonden behandelingskosten, maar simpelweg zelf elke dag in de keuken kunnen staan!

Mike

 
ja, dat dacht ik dus ook al toen ik onlangs deze film nog eens door mijn hoofd liet gaan. Het is jaren (10 jaar of zo) geleden dat ik de film heb gezien.

Meryl Streep (de moeder) ging naar die speciale kliniek. Je kon daar volgens mij ook niet zomaar komen, dan moest je al minstens bijna dood zijn van de anti epileptica volgens mij. (dus als je alles al geprobeerd had volgens de gangbare kliek).

Onze dochter gebruikt geen medicatie.

Ze is afgelopen jaar "opzichzelf" (in antroposofische setting) gaan wonen krijg ik na een maand al een vraag of ze een griepprik mag. NEE dus. Ze eten daar biologisch en ik verbaas me iedere keer weer hoe snel ze met de suikerpot en andere zoetigheden zoals koekjes enz. aan komen sjouwen. Vlees wordt weinig gegeten omdat dat te duur is volgens budget. Ik vul dus wekelijks aan met haring, zelfgemaakte hamburgers enz.

Maar ik zit nu of-topic misschien, dus haak hierbij af. :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan