Acné, puistjes

Laten we de optelsom eens bekijken:

Veel fruit, dus een overdaad aan fructose die de lever vervet, de bloedsuikerspiegel ontregelt en omgezet wordt in alcohol.

Veel vezels, die de darmen irriteren en verstoppen. Cellulose is een houtachtige, onverteerbare plantenvezel.

Consumptie van nachtschades die neurotoxines bevatten, waaronder nicotine!

Veel noten en zaden boordevol fytinezuur, een antinutrient die je van mineralen berooft.

Koffie, zowel inwendig als uitwendig. Koffie fokt de bijnieren op en die zijn al gestresst genoeg door jouw 'voeding'. Koffie ontrgelt ook de bloedsuikerspiegel.

Rijstmelk, een zwaar bewerkt product boordevol ranzige, kapotgeoxideerde plantaardige vetten.

Gezien je voorkeur voor plantaardige voedingsmiddelen zul je ongetwijfeld ook regelmatig andere, zwaar bewerkte en ranzige vetten en olien consumeren als maisolie, zonnebloemolie en plastic 'boter'.

Geen wonder dus dat je vermoeidheid en een slechte huid ervaart!

Mike

 
Eeli,

Laat je niet ontmoedigen, als je serieus iets aan je gezondheid wilt doen ga dan hier mee aan de gang.

Als je je aangevallen voelt dan is dat jouw gevoel.

Wij proberen de mensen hier te helpen aan een beter eetpatroon, lees: een weg naar een betere gezondheid.

Doe er mee wat jij wilt, maar het advies is om je goed in te lezen hier op het forum en daarna je vragen te lanceren.

Begin eens met het 'alleen lezen' forum, daarin staat al heel veel goede informatie.

Begin:

ga het ongeraffineerd keltische zeezout gebruiken (zie handige adresjes op het alleen lezen forum.

Al het andere zout is alleen nog je stoep als het glad is.

gooi alle plastic boter en olie de deur en vervang het door roomboter en kokosolie extra vierge (AmanPrana)

Eet alleen nog biologisch of producten van een bedrijf wat je vertrouwt als ze niet biologisch zijn.

Eet je groenten zoveel mogelijk gekookt en met dierlijke vetten zoals roomboter of ghee.

Gebruik de juiste vetten zoals eerder genoemd.

Probeer zoveel mogelijk je suiker inname (koolhydraten, zetmeel en suiker) te verminderen tot minimaal 100 gram (droog gewicht) per dag. Zet daar wel dierlijke verzadigde vetten tegenover.

En ga rauwe melk, roomboter, yoghurt, kwark en kefir drinken.

 
Ja, ik dacht als je nog helemaal niet gewend bent aan dit patroon is het dan niet beter om in ieder geval 100 gram tot je te nemen ipv 100 of lager?

 
A low-glycemic-load diet improves symptoms in acne vulgaris patients: a randomized controlled trial. R.N. Smith et all: Am J Clin Nutr. 2007 Jul;86(1):107-15.
Quote:
CONCLUSION: The improvement in acne and insulin sensitivity after a low-glycemic-load diet suggests that nutrition-related lifestyle factors may play a role in the pathogenesis of acne.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17616769

 
Quote:
En ga rauwe melk, roomboter, yoghurt, kwark en kefir drinken.


Kefir is van dat rijtje het beste toch? In melk, roomboter, yoghurt en kwark zit caseïne, wat voor veel mensen slecht verteerbaar is.

 
hoi

ik heb een vraag hoop dat iemand me kan helpen,

ik heb nu al bijna een jaar last van mee eters en af en toe puistjes langs de zijkanten van mijn kin. het begon ineens, ik weet niet of het hormonaal is want ik heb wel even de pil geslikt die dit kan verergeren namelijk mycroginon 30 toen gestopt en maand later kwamen de mee eters opzetten. echter is er ook via bloed analyse uitgekomen dat ik schimmel in mijn bloed heb. eet nu wel heel gezond tenminste denk ik, geen zuivel, geen gluten, geen nachtschade groenten, geen suikers alleen uit fruit wat met name bosbessen, kiwi en appels. eet veel rauwe groenten, noten, havermout, vette vis en af en toe bio kip. bak in kokosvet. en slik supplementen als probiotica, l glutamine, zink, vit c,b6,a,d, magnesium en caprylzuur. verder drink ik bietensap en citroensap in de ochtend. moet zeggen dat mijn acne wel verminderd is dit ook dankzij een aantal fruitzuur peelingen, maar ik denk dat het toch binnen uit nog iets aan e hand is ook omdat ik wel darm problemen zoals af en toe last hebben van constipatie, wie weet nog wat ik kan veranderen of wat ik verkeerd doe. oh ja ik ben sinds gisteren ook even proberen tijdje geen noten te eten ivm veel fytinezuur misschien dat dit ook wel helpt aangezien ik daar best veel van at.

 
Het komt op mij behoorlijk (semi)vegetarisch over wat je eet. Waar zijn de dierlijke vetten?

En de pil is BERUCHT om zijn hormoonverstorende werking! Hier de hijwerkingen:

Quote:
4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN

Zoals alle geneesmiddelen kan Microgynon 30 bijwerkingen veroorzaken, hoewel niet iedereen deze bijwerkingen krijgt.

Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Ernstige bijwerkingen

Ernstige bijwerkingen die met het gebruik van de pil in verband zijn gebracht worden beschreven in "Microgynon 30 en bloedstolsels in aders en slagaders" en "Microgynon 30 en kanker". Lees deze paragrafen voor meer informatie en raadpleeg onmiddellijk uw arts indien nodig.

Andere mogelijke bijwerkingen

De volgende bijwerkingen worden genoemd door pilgebruiksters. Deze bijwerkingen kunnen vooral in de eerste paar maanden van het pilgebruik voorkomen. Vaak gaan ze na enige tijd vanzelf over.

Vaak voorkomende bijwerkingen (komen voor bij 1 tot 10 op de 100 gebruiksters):

- depressieve stemming, stemmingsverandering

- hoofdpijn

- misselijkheid, buikpijn

- pijn in de borsten, gevoelige borsten

- gewichtstoename.

Soms voorkomende bijwerkingen (komen voor bij 1 tot 10 op de 1.000 gebruiksters)

- verminderd libido (zin in seks)

- migraine

- braken, diarree

- huiduitslag, huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes

- groter worden van de borsten

- vasthouden van vocht

Zelden voorkomende bijwerkingen (komen voor bij 1 tot 10 op de 10.000 gebruiksters)

- overgevoeligheid

- toegenomen libido (zin in seks)

- irritatie van de ogen bij gebruik van contactlenzen

- vorm van huiduitslag met pijnlijke blauwrode knobbels, vorm van huiduitslag waarbij er ook sprake kan zijn van knobbeltjes, blaasjes of vochtophoping

- vaginale afscheiding, afscheiding uit de tepel

- gewichtsafname.


http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf

Mike

 
@andrea401

Zelf ben ik meer dan dertig jaar in de 'pubertijd' geweest.

Uiteindelijk bleek het enige wat hielp het kappen met alle grasachtige zaden te zijn als tarwe, rijst, rogge, haver, spelt, gerst en kokosproducten, chocolade, etc.

Wellicht heb je, aan je dieet te zien, net als ik een lichtere of zwaardere vorm van fructose malabsorptie.

https://www.fatsforum.nl/topic/fructose-malabsorption#post-111406

Mocht dit idd zo zijn, dan moeten o.a. kokosvet, haver en zoet fruit waaronder appel en kiwi ook uit je dieet.

Wil je er meer over weten, dan heb ik een linkje voor je met een Nederlandstalige fructose malabsorptie voedingstabel.

Om de onderliggende problematiek van fructose malabsorptie te kunnen op lossen doe ik nu de Buteyko ademhalingstechniek.

Hiermee hoop ik de balans in mijn lichaam te kunnen herstellen en mijn immuunsysteem weer te normaliseren waardoor ik weer meer verschillende dingen kan eten zonder daar direct ziek van te worden.

En na 2 weken moet ik zeggen dat dit al aardig lijkt te gaan werken :D

 
h bedankt voor de link, dus dan zullen het vast wel mijn hormonen zijn, omdat toen mijn acne begon was ik lekker op vakantie en totaal geen stress had. heeft iemand tips hoe ik mijn hormonen beetje in de hand kan houden, slik wel yasmine nu iets van 7 maanden, moet zeggen dat het misschien wel iets geholpen heeft. maar zijn er nog andere manieren om de hormonen in balans te krijgen? of kan dit gewoon heel lang duren en moet ik geduld hebben 8O....denk nu zomaar dat het toch komt door de mycronigon 30 maar had niet verwacht dat hij zolang voor een disbalans kon zorgen aangezien ik deze net 3 weken slikte omdat ik een enorm droge huid en mond ervan kreeg. echt vegetarische ben ik niet eet wel veel vis, tonijn, zalm, haring, kabeljauw, en als ik vlees eet denk 1 tot 2 x in de week is dit bio kip of bio runder tartaar.

fructose malabsorbtie klinkt wel dat ik dan nu nog strenger in mijn dieet moet gaan zijn, en juist toen ik beter op mijn voeding ging letten en kokosvet in mijn dieet toe paste had ik idee dat mijn huid wel beter werd, misschien kan ik het eens proberen om minder fruit te gaan eten. bedankt voor de tips :D

 
Je voeding is gebaseerd op hoofdzakelijk MAGERE dierlijke producten. Het is eerder semi-vegetarisch dan vegetarisch, maar dat kan al genoetg zijn om klachten te veroorzaken.

Mike

 
Ik kwam de volgende passage net tegen over de relatie bijnieruitputting, acne en vitamine b5 (pantotheenzuur): ik dacht ik plemp het hier neer:
Quote:
Je lichaam probeert al je b5 te gebruiken voor herstel van de bijnieren, dat raakt volledig uitgeput. Je huid maakt dan meer talg aan.En dan krijg je uiteindelijk ook acne.

Ik gebruik 3 tot 5 gram per dag, er zijn er die gebruiken 10 gram per dag. Die middeltjes zoals clearasil zijn ook alleen maar symptomen bestrijders.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7476595

In de volgende link wordt het belang van vit b-5 uitgelegd voor de bijnieren:

http://www.naturafoundation.nl/monografie/Vitamine_B5_Pantotheenzuur.html

Hier ook nog een stuk over bijnieruitputting, vitamine b-5 en DHEA:

http://www.suffernomore.com/adrenal/

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8736

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan