acne en hormoonbalans

Volgens mij is rauwe melk langer houdbaar dan de gepasteuriseerde. Om zeker te zijn van lange fermentatie zou ik zelf yoghurt gaan maken van de rauwe melk. Wij doen dit met volle biologische yoghurt als starter.

Bij ons is kefir altijd binnen 1 a 2 dagen op, hierover staat vast wel iets op de site van makersdiet.

 
Quote:
want betekent dat er gefermenteerd staat dat het dan niet gepasteuriseerd is?



In alle winkels, ook de natuurwinkels, zijn alle zuivelproducten gepasteuriseerd.

Ze mogen het simpelweg niet rauw verkopen ook niet als het gefermenteerd is.

Lia

 
Hoi
Ik ben sinds kort bezig om waterkefir te maken. Nu drink ik ongeveer een weekje 1 glas per dag. Na 6 a 7 dagen begon ik allemaal hele kleine puistjes te krijgen op de kin en rond de mond.
Nu ben ik al gevoelig voor acne vooral op de kaaklijn, kin en hals maar nu is het wel heel erg.
Weet iemand waarom ik hierop zo reageer?
 
Weet je zeker dat dit alleen met waterkefir te maken heeft? Waar bestaat je voedingspatroon eruit?
 
Mijn voedingspatroon is nog verre van goed.
Maar probeer steeds iets te veranderen of iets in te brengen.

Zo ben ik gestart met te bakken en braden in kokosolie, roomboter of ghee.
Haal nu rauw melkse kaas en rauwe melk, niet wekelijks maar alle beetjes helpen.
Als ik vlees koop is het nu biologisch of van greenfield.
Griekse yoghurt nu met 10% vet in plaats van 0%

Heb erg veel moeite om het brood (glute) te laten, vind het lastig om mijn brood te vervangen.
Dat gebakken eitje of een salade komt wel een beetje mijn neus uit haha hou ook niet van ei. Heb vaker een koolhydraat arm dieet proberen te volgen maar hou het nooit lang vol, hou echt niet van vet eten. Ben helaas niet opgegroeid met vet vlees en veel vetten.

Suiker innamen is met pieken en dalen, weet dat het terug moet brengen naar het minimale in verband mijn hormonen, maar ben een echte zoete snoeper.
Merk ook als ik veel koolhydraten en suikers uit dat het gelijk aanzet op mijn buik en de streek eromheen. Echt het appel figuurte helaas.

Voor mijn is dit voedingspatroon erg moeilijk omdat ik niet van ei, melk en vet hou. Maar ik doe mijn best om het toch binnen te krijgen maar het plezier van eten gaat er dan toch wel af.

Overigens heb ik al vanaf begin 20 last van acne, ben nu 35 en het is met vlagen erger of rustiger.
Maar zo erg als het nu is nog niet mee gemaakt.
 
Wellicht heeft je acne niet alleen met hormonale disbalans te maken maar ook met microbioom/teveel schimmels en reageer je daarom op de waterkefir. Op zich is het een maatregel van het lichaam om op te ruimen, het komt naar buiten. Alleen om het op te lossen zul je de oorzaak aan moeten pakken, die ligt bij huid problemen vaak in de darmen.
 
Gebruik ja naast de waterkefir ook koemelk? Koemelk veroorzaakt bij mij puistjes.
Anders zou je extra probiotica kunnen innemen.
 
Wellicht kun je proberen om op andere manieren vet binnen te krijgen.
Kokosolie in een smoothie met yoghurt bv. Doe er wat groente bij en gekookte gierst voor de koolhydraten. Dan heb je meteen minder behoefte aan brood. Kokosolie kan je ook in thee doen. Evt wat citroen erbij dan smaakt het minder vet. Denk ook aan slagroom als je dat evt lust.
 
Nu ben ik al gevoelig voor acne vooral op de kaaklijn, kin en hals maar nu is het wel heel erg.
.
misschien is het gewoon een opruimactie/ontgiftingsactie van het lichaam. Als je voorheen een westers voedselpatroon had met vele gifstoffen en je gaat nu meer gifvrij eten, willen natuurlijke stoffen de gifstoffen naar buiten duwen, ik zou eerst nog maar even rustig doorgaan en eens over een periode van een week of 6 aankijken, of het dan vermindert. Maar dat is mijn mening.
 
je zou het systeem ook extra kunnen ondersteunen met etherische olie, zoek eens op d-limoneen, dat helpt met ontgiften en zuiveren van de lever. Dat zijn de citrus etherische oliën waar dat vooral in zit. Doseer en begin laag, ook weer vanwege die reactie. Kies wel voor de allerbeste kwaliteit. Wellicht vind je in het draadje wat ik gestart ben over essentiële olie interessante info. Het zijn zeer krachtige middelen om het immuunsysteem juist te ondersteunen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan