acne en hormoonbalans

Nog iets, cakes maak ik van glutenvrije granen zoals van boekweit. Of een mix van boekweit en kokosmeel. Maar ik moet zeggen dat ik het minder vaak maak dan een tijd geleden. Heb minder behoefte hieraan. Wel leuk om voor feestjes enzo cake te maken van deze glutenvrije granen, andere mensen merken niets hiervan.

 
@Petrah,
Quote:
Is rauwe kaas ook goed? en kan ik de rauwe melk zo drinken of moet ik er eerst nog wat mee doen.



Rauwmelkse kaas is juist prima want gemaakt van rauwe melk. De andere kazen zijn van gepasteuriseerde melk.

En Rauwe melk 'moet' je juist zo drinken en niet koken of zo. Zolang je het niet warmer maakt dan 40 graden blijft het rauw.

Wij hebben ook totaal geen behoefte meer aan tussendoortjes zoals koek of iets anders. We zijn tussen de maaltijden door gewoon genoeg verzadigd.

Quote:
Wat is jullie advies qua brood:



Wij eten nagenoeg geen brood meer; 1x per week bij mijn moeder. Ik heb het zelf al niet eens meer in huis. Ik mis het ook totaal niet.

Ook nachtschades zoals tomaten, paprika etc. mis ik ook niet. Er zijn zoveel andere lekkere producten om te eten.

Zie ook mijn site met 'juiste voeding' en 'wat eten wij'

Ook vindt je hier recepten voor het zelf maken van yoghurt, kefir en beestenbottenbouillons.

Lia

 
louise vraagje: u heeft toch ook last van acne gehad? Hoe gaat het er nu mee? en wat is voor u denkt u de grote verandering wat de acne heeft doen oplossen? Eet u zo nu en dan ook speltkiembrood ofzo?

Bedankt voor de tips!

Wat is nu het verschil tussen zelf yogurt maken en kefir maken. Kun je ook yogurt met kefir maken? Totdat ik het goed weet drink ik eerst gewoon de kefir van de winkel.

Snap het niet meer zo goed haha, maar ik leer het wel...

nogmaals erg leuk zo'n forum. Ik leer er veel van.

Petra

 
Om zelf kefir te maken heb je eerst de kefirkorrels nodig, die zijn ook via marktplaats vaak prima te verkrijgen, iemand in de buurt misschien?

Je hebt verder nodig: liefst rauwe melk, die verwarm je max tot 30 graden, sommigen doen dit ook gewoon op kametemp hoor, De korrels erbij, en 24 uur wegzetten in koelbox met deken of in een donkere kast.

Daarna zeven (plastic bolzeef) met spatel voorzichtig doorscheppen tot je alleen de korrels in het zeef hebt. Deze weer opnieuw gebruiken of even bewaren in jampotje met wat melk/in de koelkast.

Yoghurt zelf maken heeft langere fermentatie dan de fabrieksyoghurt, daarom beter te verteren.

Je kunt ook nog denken aan waterkefir, google hier maar eens op.

 
@Petra,

Je mag gewoon 'jij' zeggen tegen u. We zijn op het forum niet zo van 'u'. 8)

Yoghurt en kefir zijn twee verschillende dingen maar wel allebei goed voor de darmflora i.v.m. de fermentatie van de melk.

Vlak hierboven jou post staan links naar mijn site waar je recepten/handelswijze vindt voor het maken van kefir en melk.

kefirkorrel kun je gratis afhalen in het noorden van het land via www.makersdiet.nl of hij zend het tegen verzendkosten naar je toe.

Lia

 
Komt Petrah misschien uit Belgie? Daar spreken ze al snel mensen aan met u, ik vind het ook wel wat hebben hoor soms.

Ik vind bijv de stickers bij Ikea bij de kassa irritant: je mag beginnen met pinnen.

Ik heb laatst een mail gestuurd naar makersdiet, maar het kan wel enkele maanden duren voor ze de korrels opsturen, soms is een adres via marktplaats handiger, mits dit in de buurt is.

 
hahaha nee ik kom niet uit Belgie. Ik kom uit Friesland:)

oh ik heb ook een mail gestuurd naar makersdiet. Das jammer dat het zo lang duurt. Even verder kijken op internet.

 
Louise, wat is het recept van de cake met boekweit meel en kokosmeel. Ik heb dat beide namelijk wel. Kan er wellicht dan ook nog wel kokosrasp bij doen.

 
Hoe maak je slagroom. Ik hoor jullie daar ook wel over in recepten en dat lijkt me ook zo heerlijk!! Of is sowieso de biologische slagroom wel goed.

 
Zit er trouwens veel verschil in de kwaliteit van melkkefir ? Op de site www.kefirshop.nl vragen ze namelijk eur 9,50 voor 15 gram. Lijkt me erg prijzig vergeleken met marktplaats maar wellicht is daar een reden voor ?

 
In beide gevallen weet je niet exact hoe hygiënisch het wordt bewaard en verzonden. In beide gevallen zijn het verse korrels. Op kefirshop.nl staat ergens dat de levering van melkkefir langer kan duren omdat er veel vraag naar is. Dit lijkt me eigen oogst van mensen die er vervolgens een winkeltje omheen verzonnen hebben. Lucratief! Op marktplaats wordt uitleg gegeven over eigen kefir, dat dit aangroeit en vervolgens wordt weggegeven, tegen de betaling van twee postzegels. Ik heb vanochtend de dame op marktplaats een mailtje gestuurd. Ik ben van plan de eerste twee 'oogsten' weg te kieperen en de kefir goed af te spoelen.

Hilda

 
Hoi Hilda, die dame op wie jij doelt daar had ik mijn melkkefir ook vandaan. Echt goede kefir naar mijn idee.

 
Ik zit die advertentie ook even te lezen op marktplaats. Kom ik ineens de volgende zin tegen:

De kefir in de kom zet je eerst in de koelkast en daar doe je Slimpie (suikervrije limonade) bij.

Wat ??? Dan heb je dus kefir die gezoet is met cyclamaat, aspartaam en sacharine. http://tinyurl.com/83rtz45

Lijkt me geen goed idee.

 
Satfat, dat doet ze volgens mij bij de gefermenteerde melk nadat ze die gefilterd heeft van de kefirbolletjes.

Moet zij verder weten wat ze daarna met de kefirmelk doet was mijn persoonlijke gedachte.

 
Wat voor slagroom eten jullie? maken jullie dat ook van rauwe melk en hoe maak je kwark?

Petra

 
Wij halen slagroom en crème fraiche in de natuurwinkel, biologisch uiteraard.

Kwark maken wij niet zelf dat halen we bij de boer waar we ook kefir kopen.

We maken ook zelf kefir maar die is behoorlijk zuurder, die doen we in de smoothie.

De kefir van kefirboerderij Annahoeve in Midwoud is zo heerlijk zacht die drinken we onder de middag na onze overheerlijke beestenbottenbouillonsoep.

Lia

 
Ik werk in een biologische winkel dus dat is erg handig! Dus als ik wil dan kan ik daar gewoon biologische creme fraiche, slagroom en boter halen omdat room wel tegen pasteurisatie kan.

Ik heb hier een link van de zaaister. Daar bestellen wij onze zuivel van de winkel, maar zou je eens willen kijken of hier een goede yoghurt bij zit? want betekent dat er gefermenteerd staat dat het dan niet gepasteuriseerd is?

http://www.zaai-ster.nl/assortiment/overzicht/zuivel/gardes-naturel/

en nu maar hopen dat mijn huidproblemen niet aan de zuivel lag maar aan de hoge inname van noten dus fytinezuur en dat ik wel tegen deze zuivel producten kan!!

Petra

 
oja en dan nog iets wanneer er bij die link wel een goed zuivelproduct staat kan ik daar dan ook de kefir bij doen?

 
Yes volgens mij heb ik een adres gevonden waar ik rauwe melk kan kopen. Ze leveren ook aan huis! Nu nog kefir bestellen en ik kan beginnen.

Rauwe melk is niet zo lang houdbaar toch? maar wanneer je er kefir van maakt is het wel een maand houdbaar toch?

Petra

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.506
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan