Aardappelen en brood

Lijkt me behoorlijk duur. Ik zou ook graag alleen maar vlees eten, maar heb je ook tips om dit betaalbaar te houden? We hebben hier vijf monden te voedden...
Het is juist goedkoop, je hebt veel minder nodig dan als je ook plantaardig eet. Ik eet ongeveer 500 gram vlees per dag en daarvan is de helft orgaan vlees wat in verhouding tot spiervlees erg goedkoop is. Ik eet daarbij veel niervet (120 gram) en een paar dikke plakken boter en wat eieren en een glas bouillon.
Veel vet eten houdt het betaalbaar, een kilo niervet kost € 5, je kan er ook veel boter bij eten maar dat maakt het wat duurder, goede boter kost € 18 de kilo maar is wel erg lekker, daar gaat bij mij toch wel een halve kilo per week doorheen. Als je het echt goedkoop wilt houden eet dan veel orgaan vlees, is ook veel voedzamer.
 
Het is juist goedkoop, je hebt veel minder nodig dan als je ook plantaardig eet. Ik eet ongeveer 500 gram vlees per dag en daarvan is de helft orgaan vlees wat in verhouding tot spiervlees erg goedkoop is. Ik eet daarbij veel niervet (120 gram) en een paar dikke plakken boter en wat eieren en een glas bouillon.
Veel vet eten houdt het betaalbaar, een kilo niervet kost € 5, je kan er ook veel boter bij eten maar dat maakt het wat duurder, goede boter kost € 18 de kilo maar is wel erg lekker, daar gaat bij mij toch wel een halve kilo per week doorheen. Als je het echt goedkoop wilt houden eet dan veel orgaan vlees, is ook veel voedzamer.
Oke.. Heb je ook recepten? Bak je dat? Eet je dan 3x per dag warm?
 
De WAPF over antinutrienten in plantaardig voedsel, waaronder nachtschades:


Mike
 
Dus goede fysieke voeding bestaat uit vlees, vis, eieren, fruit, water en noten?
Geen noten, daar zit veel fytinezuur en oxaalzuur in. Eet fruit alleen in het seizoen maar haal het niet uit de winkel want dan kan je er van uitgaan dat het onrijp is geplukt en kunstmatig gerijpt is. Als fruit onrijp geplukt is zitten er lectines in.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.860
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan