Hoi,
Sinds 2005 heb ik een eetstoornis en heb hier nog dagelijks last van.
Ik ben een vrouw van 21 jaar en weeg 45 kg bij een lengte van 165 cm, mijn menstruatie blijft al jaren uit. Ik zou graag op een gezonde manier wat willen aankomen.
Door mijn grote interesse in gezonde voeding ben ik op dit forum terecht gekomen.
Echter, ik eet naar mijn mening te veel koolhydraten en te weinig vet.
Dit is wat ik zoal op een dag eet en beweeg:
-Ontbijt:
banaan en kiwi
kom magere kwark met yoghurt, 2 el lijnzaadolie, 20 gram geweekte havervlokken, 1 el honing
---fietsen 18 km naar studiestad---
Direct na het fietsen 2 appels
-Tussendoor:
4 volkorenzonnepit boterhammen (zuurdesem+gist) met roomboter, rauwmelkse (geit- of koe-)kaas of notenpasta of omelet van 2 hele eieren in kokosolie gebakken
-Lunch:
150 rauwe wortelen
4 volkorenzonnepit boterhammen (zuurdesem+gist) met roomboter, rauwmelkse (geit- of koe-)kaas of notenpasta of omelet van 2 hele eieren in kokosolie gebakken
-Tussendoor:
magere kwark met yoghurt en 30 gram amandelen
---Fietsen 18 km naar huis---
-Avondeten:
Vaak veel groeten met zilvervliesrijst en kip/vis in kokosolie gebakken
Tussendoor:
Magere kwark met yoghurt en 6 walnoten
Ik drink zo'n 2 liter water per dag en bijna al mijn voeding is biologisch.
Wellicht kan iemand feedback geven op mijn voeding en waar ik verbeteringen in kan aanbrengen. Ik woon nog thuis en mijn ouders zullen het zeker niet waarderen als ik geen brood meer zou eten i.v.m. mijn verleden/ziekte.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Charlotte
Sinds 2005 heb ik een eetstoornis en heb hier nog dagelijks last van.
Ik ben een vrouw van 21 jaar en weeg 45 kg bij een lengte van 165 cm, mijn menstruatie blijft al jaren uit. Ik zou graag op een gezonde manier wat willen aankomen.
Door mijn grote interesse in gezonde voeding ben ik op dit forum terecht gekomen.
Echter, ik eet naar mijn mening te veel koolhydraten en te weinig vet.
Dit is wat ik zoal op een dag eet en beweeg:
-Ontbijt:
banaan en kiwi
kom magere kwark met yoghurt, 2 el lijnzaadolie, 20 gram geweekte havervlokken, 1 el honing
---fietsen 18 km naar studiestad---
Direct na het fietsen 2 appels
-Tussendoor:
-Lunch:
150 rauwe wortelen
-Tussendoor:
magere kwark met yoghurt en 30 gram amandelen
---Fietsen 18 km naar huis---
-Avondeten:
Vaak veel groeten met zilvervliesrijst en kip/vis in kokosolie gebakken
Tussendoor:
Magere kwark met yoghurt en 6 walnoten
Ik drink zo'n 2 liter water per dag en bijna al mijn voeding is biologisch.
Wellicht kan iemand feedback geven op mijn voeding en waar ik verbeteringen in kan aanbrengen. Ik woon nog thuis en mijn ouders zullen het zeker niet waarderen als ik geen brood meer zou eten i.v.m. mijn verleden/ziekte.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Charlotte