Aagjeadvocado stelt zich voor

Hoi aagjeadvocado, allereerst welkom hier. Al zijn het behoorlijk wat gezondheidsklachten die je hier hebben gebracht. Maar dat geldt voor de meesten van ons.

Er komt wel erg veel op je af natuurlijk, allerhande adviezen, en ik kan mij voorstellen dat je even denkt: waar te beginnen?

Ik zou eerst gaan lezen op dit forum, een goed begin is : de alleen lezen onderwerpen van Mike.

En daarna via de zzoekfunctie de onderwerpen intoetsen waar je meer over wilt weten.

Voor herstel van je breuken kun je volgens mij prima bouillons nemen van veel botten getrokken.

Ivm bijnieruitputting en kanker zou je kunnen beginnen met : adrenal (dierlijk bijnierhormoon), sole en H202.

Verder alle suiker vermijden, beginnen of doorgaan met zoveel mogelijk dierlijke vetten (rauwe melk/eidooiers/ghee/roomboter/kokosvet en vlees van grasgevoerde beesten)en koolhydraten reduceren.

Klysma: ik ben begonnen met de waterklysma's, toen ik dat goed onder de knie had, minstens een half uur na het waterklysma een koffieklysma ( ongeveer 400ml), dan blijft deze het beste binnen(bij mij meestal minstens half uur) en kan dan zijn werk doen.

Doordat ik MS heb en niet van liggend op kan staan doe ik de klysma's gewoon op het toilet en niet op de grond of zo. Maar het werkt voor mij prima zo).

Heel veel succes en vraag zoveel je wilt.

 
Welkom op dit forum

je hebt al behoorlijk wat meegemaakt !!! je zal hier vast een hoop kunnen leren en anderen leren weer van jou

en je hebt de allerleukste hondenpup die er bestaat...mijn Amerikaanse bulldog is inmiddels vijf jaar oud

 
Nee hoor Albert, jij hebt namelijk nooit onze Henk gezien als pup :)

Gewoon een heerlijk vuilnisbakkenras, sterk/verrassend en eigenwijs.

 
Nou Mike jij durft, iemand die soms 1 bakkie per drinkt en dan weer niet verslaafd te noemen.Ik meen me te herinneren dat Ron ook een klein bakkie koffie per dag drinkt.

Dat ik zwakke bijschorsnieren heb ontken ik niet, er is teveel met mijn lichaam gebeurt.

Heb nooit ergens om gevraagd, het overkomt je gewoon, net zoals zoveel andere mensen.

Ben veel mensen met vetzucht tegengekomen in mijn leven, roken als een schoorsteen, de goedkoopste halfzware shag, diabetisch met tientallen medicijnen en ze gaan gewoon door.

Daar kan ik geen goed woord meer voor over hebben, door dat soort mensen gaan wij meer betalen.

Ik zie het niet als een straf wat mij is overkomen, integendeel, zie over wel weer iets gloren. Heb altijd energie voor 10 en dat is nog zo, tis dat ik geen vleugels anders vloog ik zo weg... Ook zonder koffie...

 
Ik las vanmorgen in de volkskrant juist dat die mensen voor ons, gezondheids"freaks" ( ik haat dit woord) moeten betalen, aangezien gezonde mensen langer leven en dus langer aow/pensioen nodig hebben en volgens dit artikel vaker dement worden doordat wij langer leven...grrrrr

Ze hebben dus alle baat bij rokers en ongezond levende mensen, levert meer accijns op voor de staatskas, de meesten leven net lang genoeg om volop te kunnen werken en gaan dan lekker vroeg dood. Scheelt weer aan aow etc.

 
Quote:
Ik meen me te herinneren dat Ron ook een klein bakkie koffie per dag drinkt.


Ron drinkt het ook vanwege zwakke bijnieren, zo rond 16.00 u als-ie de beruchte 'cortisoldip' krijgt. Hij en de rest van Nederland. Waarom denk je dat ze op Nederlandse kantoren massaal tussen 15.00 u en 17.00 u aan de Cup-A-Soup, chips, drop of snoepjes zitten?

Je doet verbouwereerd, maar als je het ebook over bijnieruitputting hebt gelezen schrijf ik dat we allemaal aan de stimulerende middelen zitten. We leven in een adrenalinesamenleving en zitten aan de drugs. Het valt me vaker op dat veel vrouwen maar moeilijk om kunnen gaan met mannelijke duidelijkheid en rechtstreeksheid. Je kunt veel van me zeggen, maar gebrek aan duidelijkheid kun je me niet verwijten! Sommige mannen reageren hier ook allergisch op, maar het zijn toch vooral vrouwen die hier moeite mee hebben. Het is een soort klassiek conflict tussen yang en yin.

Doe ermee wat je wil, eigen verantwoordelijkheid, eigen keus, eigen vrije wil.

Mike

 
Ik drink ook koffie en ben me ervan bewust dat dit niet goed is. Ook ik drink het zeer met mate.

Ik ben het desondanks helemaal met Mike eens.

Je bent verslaafd als je produkten tot je neemt, waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn en je ze desondanks toch blijft nemen.

Of dit nou één bakkie, twee of 10 bakken zijn. Het laatste brengt uiteraard veel meer schade toe. Als het over het verslaving aspect gaat, kun je ook verslaafd zijn aan één kop koffie of één glas wijn of één sigaret per dag.

Ik realiseer me dat het voor mij beter is te stoppen met mijn bakkie koffie en mijn glaasje rode wijn.

En dat ga ik dan ook doen.

Heel cliché op 1 januari 2012.

Wat ik nog toe wil voegen is, dat ik de mensen die zo ongezond leven niet wil veroordelen.

Mijn vader was zo iemand. Hij is recentelijk overleden aan longkanker. Zijn rook en drink gedrag en suikerconsumptie zal hiertoe zeker hebben bijgedragen.

Het was een mens die zich hiervan niet bewust was. Hij vond mij maar een aparte met mijn rare eetgewoontes.

Desondanks kan ik hem niet veroordelen.

Ik hield veel van dit bijzondere mens, want dat was hij. Ik mis hem.

Op mijn werk zitten allemaal patiënt gedetineerden achter de deur. Hebben vanuit hun ziektebeeld (vaak voortkomend uit ongezonde levenswijze en dus ook slechte voeding) delicten gepleegd.

Wij betalen voor deze mensen, om ze uit de maatschappij te houden.

Desondanks wil ik deze mensen niet veroordelen op hun levensstijl. Ze zijn onbewust en ergens ernstig beschadigd geworden. Ze leven volgens hun eigen waarheid in hun eigen (fantasie) wereld.

Het enige wat ik kan doen is mijn eigen gedrag en slechte gewoonten veranderen en daar heb ik mijn handen vol aan.

Op deze manier kan ik hopelijk positieve zaadjes bij anderen planten.

 
Tuurlijk begrijp ik dat we allemaal in een adrenalinesamenleving zitten.

Mijn vader had altijd een mooi woord voor koffie: het zwarte vergif. Alleen zie ik 1 bakkie niet als een verslaving, net zo goed als iemand 1 sigaret rookt of 1 pilsje drinkt.

Ik ben alleen niet meer zo extreem als ik geweest ben. Mijn jarenlange fruitsmoothies, 3 zomers lang me eigen gek gegeten aan de advocado's zijn de laatste tijd een beetje in de slop geraakt..

Bijna tijd voor een bakkie..alleen nu via de andere weg ???

 
Tuurlijk begrijp ik dat we allemaal in een adrenalinesamenleving zitten.

Mijn vader had altijd een mooi woord voor koffie: het zwarte vergif. Alleen zie ik 1 bakkie niet als een verslaving, net zo goed als iemand 1 sigaret rookt of 1 pilsje drinkt.

Ik ben alleen niet meer zo extreem als ik geweest ben. Mijn jarenlange fruitsmoothies, 3 zomers lang me eigen gek gegeten aan de advocado's zijn de laatste tijd een beetje in de slop geraakt..

Bijna tijd voor een bakkie..alleen nu via de andere weg ???

 
Quote:
Alleen zie ik 1 bakkie niet als een verslaving, net zo goed als iemand 1 sigaret rookt of 1 pilsje drinkt.


Gesproken als een echte verslaafde! Lees de voorgaande post van Boschje:

Quote:
Je bent verslaafd als je produkten tot je neemt, waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn en je ze desondanks toch blijft nemen.

Of dit nou één bakkie, twee of 10 bakken zijn. Het laatste brengt uiteraard veel meer schade toe. Als het over het verslaving aspect gaat, kun je ook verslaafd zijn aan één kop koffie of één glas wijn of één sigaret per dag.


Mike

 
maar het brengt dan toch ook iets !

dat heerlijke bakje koffie in de morgen, dat heerlijke glas bokbier, dat kleine stukje chocolade in het weekend...wat een genot, verwennerij :lol:

 
Genieten is goed. Dat zijn fijne gevoelens. En dat is ook gezond. Zodra je er last van krijgt en je realiseert dat het niet goed is voor je lijf, dan wordt het genieten ook minder. En dan is het tijd voor verandering.

 
Albert, je zegt het goed, het zijn genotsmiddelen. Een genotsmiddel op zijn tijd moet kunnen, ik ben ook geen heilige, maar als je dit elke dag tot je moet nemen ben je verslaafd, punt. Als ik kanker zou hebben zou ik mijn gezondheid zien als een overstromende emmer en daar voeg je geen druppel meer aan toe tot je werkelijk genezen bent. Jij hebt bijv. ernstige neurologische klachten, Albert. Een zenuwprikkelende drank als koffie is voor jou funest, want ook jouw emmer stroomt al geruime tijd over.

Om diezelfde reden hamer ik ook zo op het vermijden van nachtschades en ik merk dat ik dan op een soortgelijke halsstarrigheid stuit. Als je emotioneel zo gehecht bent aan bepaalde voedingsmiddelen of dranken dat je ze niet kunt loslaten ben je verslaafd. Het woord zegt het al: ver-slaafd, het maakt je tot een slaaf.

Ik heb al eens eerder de volgende bewering gedaan:

Quote:
Nederlanders zijn een kei in het verdedigen van slechte gewoontes, bijvoorbeeld roken. Het cliché “je leeft maar één keer” hoor ik maar al te vaak. Ik zeg dan altijd: “Je gaat maar één keer dood”. De andere letterlijke en figuurlijke dooddoeners zullen ook bekend klinken: “Je kan tegenwoordig helemaal niks meer eten, je krijgt overal kanker van” (kennis is macht, als je zo doorgaat krijg je inderdaad overal kanker van); “Ik wil gewoon kunnen leven” (waarom kies je dan voedsel dat je lichaam aanzet tot overleven?); “Anders moet ik overal over nadenken” (gebruik die hersenen, anders sterven ze af); “Je moet toch ergens aan doodgaan?” (ben je levensmoe, heb je zo weinig respect voor jezelf?); “ja, maar dan mag ik helemaal niks meer” (nu kan het nog, straks kan je helemaal niks meer).


Mike

 
Ik denk zo, als het dan niet als verslaving wordt gezien, dat ene sigaretje, 1 kopje koffie, 1 glaasje wijn, waarom laat men het dan niet gewoon staan?

Omdat het zo lekker is.

Tja, dan is het in mijn ogen een verslaving.

Ik heb ook een verslaving. :oops:

Dit forum. :wink:

 
Tja, ik had ook jarenlang een verslaving, Fonteine.com, nadien Leefbewust, alleen het overkwam mij toch ook, ondanks mijn gezonde levensstijl die kanker..Geloof wel dat het ten grondslag lag aan wat mij op jonge leeftijd is overkomen. Na je 40ste, alles neemt af en dan op je 50ste "bingo". De wetenschap dat je DAT proces niet om kan keren/herstellen was heel wrang om te beseffen.

Mensen in mijn omgeving zeiden al: maar Ageeth hoe kan dat nu? jij met je vitamientjes,,gezonde dingen????

Heb trouwens heerlijke chocolademelk genomen net met slagroom zonder suiker. Moet alleen weer effe op het spoor gezet worden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan