Aagjeadvocado stelt zich voor

Ik zat/zit allang op het goede spoor, alleen dat ene bakkie koffie dan..

 
Als jij nou toch zo van dat ene bakkie koffie geniet, zit je volgens mij niet echt naast je spoor hoor. Het is geen doodzonde. En misschien komt er een tijd dat je geen behoefte meer voelt aan je koppje koffie en dan valt dat ook weer op zijn plaats toch?

 
Nee hoor, gewoon skippen die koffie en dan pas kom je erachter dat je heel goed zonder koffie kunt. Of dat de groene thee of de lever/galthee met gember of welke thee dan ook misschien wel veel lekkerder is en dat je je hier veel beter op voelt.

En wanneer weet je nu dat je geen behoefte meer hebt aan dat ene kopje koffie? Je lichaam is er namelijk helemaal aan gewend hoor, dus dat zal ook zo blijven en pas veranderen als je gewoon ermee stopt.

 
Ik denk dat de behoefte vooral tussen de oren zit. Daar zal de knop omgedraait moeten worden en dat kan alleen als je dat zelf wilt. Zolang je in de illusie verkeert dat de koffie, borrel of sigaret je wat brengt zal de behoefte aan de stof blijven bestaan.

IntrinsIeke motivatie is de sleutel denk ik. Dan zal de drang tot stoppen groter zijn dan de behoefte aan dat ene kopje per dag.

Volgens mij is het veel moeilijker om van een verslaving van een enkel kopje koffie af te komen, dan dat je een hele pot nuttigt. Want dat ene kopje ' kan toch geen kwaad'.

 
Ik heb het er ook vaak over met mijn dochetr, zij rookt :cry: Zij zegt dan: ja, maar, jij weet niet hoe moeilijk het is om te stoppen.

Ik zeg dan : nou en, dan heb je het maar even moeilijk. Denk je dat het gemakkelijker is om longkanker te hebben dan.

En die knop gaat echt niet om als je dat ene kopje maar blijft drinken en je jezelf blijft wijsmaken dat 1 kopje niet zo erg is.

 
Nee zeker niet. Het kwartje zal eerst moeten vallen.

Helaas rookt mijn jongste zoon ook. Hij leeft zowiezo ongezond. Zo jammer. Ik word er soms wel wat verdrietig van. Ik gun hem zo wat anders.

 
Hetzelfde hier. De gezonde maaltijden die onze zoon hier eet zijn helaas een druppel op een gloeiende plaat. 'Damage control' noemen wij het: schadebeperking. We zien bij hem ook het mentale effect dat verkeerde voeding heeft (en niet te vergeten alcohol, marijuana en hasj). Jammer, maar eenieder kiest zijn/haar pad. Het probleem met de jeugd is dat ze denken dat ze 'bullet-proof' zijn. Terwijl ze de kiem leggen voor ernstige gezondheidsproblemen die zich naar alle waarschijnlijkheid pas na hun 35e manifesteren. Ach ja, ik werd ook pas wakker toen ik 38 was.

Ageeth, nog 1 keer over koffie. Mijn vriendin heeft een permanente koffieverslaving. Om de zoveel tijd zegt ze: 'ach, een keertje moet kunnen'. Op zich heeft ze daar gelijk in, maar vervolgens zie ik haar meteen weer dagelijks een week lang koffie drinken. Ik moet daar dan iets van zeggen en dan stopt ze er weer mee. Het blijft nooit bij die ene keer. Ik heb ook iets geschreven over de relatie tussen koffie en kanker, dat je volgens mij in je oren moet knopen:

http://www.fonteine.com/mike_donkers.html

Mike

 
Ja Mike ook dat verhaal zit al jaren in mijn hoofd: koffie, brood en kanker...

Had een moeder die de hele dag koffie dronk. En ik vertel het tegen iedereen die ik maar spreek, in het ziekenhuis overal, en dan zeggen ze lachend: ik ben gek op koffie en brood...

 
Ik had het niet erg gevonden als ze mij hadden gezegd dat ik alleen nog maar fruit mocht eten. Zo gek was ik op fruit. En ik leefde ongeveer op brood en aardappels, mijn lievelingseten was: gebakken aardappels op boterhammen, zo heerlijk.

Ik eet dus nauwelijks nog fruit, behalve in die heerlijke appelsmoothies, brood alleen af en toe van menno of kiembroodje en aardappels helemaal in de ban na het verhaal over de nachtschades. geen enkel probleem, ik pak gewoon iets anders wat ik erg lekker vind en waar ik mij goed bij voel.

Dat zou ik iedereen aanraden: voor je iets bant, zoek een alternatief wat je erg lekker vindt.

 
Helemaal geen aardappels meer? Daar kijk ik van op. Keek al op toen ik las van al dat zuivel, immers we zouden niet teveel zuivel mogen eten want dat geeft weer botontkalking en dan lees je hier weer dat dierlijke eitwitten ten overvloede gebruikt worden. Dit gaat effe me pet te boven...

 
Mike je stuk over koffie is zeer verhelderend. Bedankt. Voor mij geen koffie meer.

 
Quote:
immers we zouden niet teveel zuivel mogen eten want dat geeft weer botontkalking



Volgens mij krijg je botontkalking van gepasteuriseerde zuivel/melk.

 
Aagjeadvocado, het losmaken van alle dogma's die er jarenlang ingestampt zijn is misschien nog wel de grootste uitdaging. maar als je weet wat er achter zit dan valt het kwartje meteen. Aardappels vallen onder de familie van de nachtschade en deze werden door onze voorouders automatisch vermeden, want giftig. Er staat van alles over geschreven.

Ik las over een arts die vertelde dit als eerste te adviseren aan patienten met gewrichtspijnen, reuma bijvoorbeeld. Alleen al het weglaten van de nachtschades zou de pijn alleen al doen afnemen of zelfs verdwijnen.

Wat zuivel betreft, dat was voor mij echt een uitdaging, want vanaf mijn tweede wilde ik absoluut geen zuivelprodukten, geen melk, boter/slagroom etc. Dus om dan op mijn bijna 50 ste hieraan te beginnen, rauwe melk nogwel, moest er echt wel een knop om. maar het verhaal erachter, dat er in de rauwe melk nog de enzymen aanwezig zijn voor de vertering bijvoorbeeld en de gezondheidsaspecten die ik las op de site van wp trokken mij al snel over de streep.

Door contact te zoeken met een biologische melkboer hier in de buurt heb ik ook weer erg leuke mensen ontmoet, die mij weer helpen aan andere adressen en zelfs met mij mee zijn geweest naar een avond met Mike in Halle. Hoe leuk is dat :)

Ik drink nu iedere ochtend glas melk, 's middags krijg ik snel last van de darmen ( stinkende winden :oops: ) Nu al 3 dagen drink ik extra glas melk met rauwe eierdooier erin, dat gaat wel goed.

En dat nadat mij jarenlang geleerd is dat ei toch slecht is voor ons, cholesterol/salmonella en ik scoorde ook nog eens erg hoog op ei in de IgG test.

Ik eet nu iedere dag 1 of meerdere eieren en vaak ook nog eens rauw.

 
Hoi Ageeth, ik lees nu een mooi boek vind ik over een vrouw die de tumor in haar linkerborst op eigen kracht heeft overwonnen.

Het boek heet: ¨ik en kanker: genezen op eigen kracht¨ en het is van Lara Masanowa Tatje

Zeker de moeite van het lezen waard.

Ik heb het boek van de bibliotheek.

Wat ik ook treffend vind, naast de inkijk in haar spirituele zoektocht in zichzelf, is de passage over een stuk dat zij las in Ode met info van Lothar Hirnreise: iemand die de halve wereld heeft afgestruind voor manieren om van kanker te genezen naar aanleiding van dat een dierbare vriend van hem, ene Chris, kanker bleek te hebben.

Ze schrijft in haar boek op pagina 47 het volgende:

Quote:
Vervolgens is het van belang om het (linksdraaiende) melkzuur, dat door de kankercellen wordt geproduceerd, uit het lichaam te krijgen.

Door een gebrek aan zuurstof in kankercellen wordt suiker niet geheel afgebroken, maar omgezet in melkzuur. Het melkzuur gaat naar de lever, de lever zet het weer om in suiker en de suiker voedt de kankercellen.

Hirnreise: ¨Dit is een duivelse cyclus. Als ik aan een oncoloog vraag: hoe pakt u het melkzuurprobleem aan? dan zeggen sommigen: welk melkzuurprobleem? Ze vinden het niet belangrijk.

Het maakt je echter niet alleen dood, maar veroorzaakt ook heel veel pijn, te vergelijken met als je intensief sport - de verzuring in je spieren


De oplossing voor het verwijderen van het overtollige melkzuur is een dagelijks bad (een halfuur) van 37 graden celsius waaraan 100 gram zuiveringszout (natriumbicarbonaat) is toegevoegd. Het zuiveringszout verhoogt de ph-waarde van het water, waardoor het zuur uit het lichaam wordt getrokken.

Hirnreise: ¨Het is goedkoop, snel en werkt 100 procent. Als je het melkzuur eruit haalt, heb je geen of minder morfine nodig. Ik spreek dagelijks mensen die hierbij baat hebben. Zij gebruikten jarenlang pijnstillers. Nu zitten ze een half uur in bad

Breng daarnaast ook rechtsdraaiend melkzuur in je systeem: kwark, bepaalde soorten yoghurt en zuurkool bijvoorbeeld.

Gezonde voeding is gebaseerd op levende producten.


Het stuk van Hirnreise heet: chemotherapie helpt tegen kanker.... en de aarde is plat

(uit het interview met Lothar Hirnreise, Ode, oktober 2003.

Het boek van Lara Masanova Tatje zegt ook het volgende over haar ervaringen met de zuiveringszoutbaden op pagina 78 in haar boek (ik en kanker):

Quote:
Vanaf het moment dat ik de baden met het zuiveringszout neem, hoef ik mijn lichaam niet meer met creme in te smeren. Ook zijn mijn tanden veel schoner geworden en alle aanslag aan de binnenkant van mijn gebit is helemaal verdwenen. Kun je nagaan wat dit zuiveringszout in het binnenste van mijn lichaam teweeg moet brengen!


2 dingen:

1. typisch dat die baden met natriumbicarbonaat hetzelfde effect lijkt te hebben als koffieklysma´s voor wat betreft de pijnbestrijding - de morfinebehoefte op een natuurlijke manier terugdringen;

2. ik dacht ook aan het budwigpapje (ivm rechtsdraaiend melkzuur en andere redenen nog).

 
Lievergezond bedankt voot bovenstaande tips! Ik ben door de arts uit Duitsland ook gewezen op het tegengaan van het melkzuur. De laatste 4 maanden heb ik op haar advies ook Xeloda gebruikt en dit gaat/mag niet samen met natriumbicarbonaat. Ben onlangs gestopt met die pillen zodoende kan ik er me nu op toeleggen om het bovenstaande te gaan toepassen, alleen ik heb geen bad. Ik weet dat je het ook op kan lossen in water en gewoon drinken.

Ik ga wel snel aan de gang met waterstofperoxide. De klysma's zullen even moeten wachten, ik ben nu doordat ik nog 4 weken in het gips zit niet zo beweeglijk.

Ageeth

 
Hoi Ageeth, balen zeg, dat je geen bad hebt (in dezen).

En nu bedenk ik me dat het voor jou ook nog niet zo handig moet zijn al zou je een bad hebben vanwege je knieen?

Maar van binnen moet natuurlijk ook gaan.

Of voetenbadjes?

Ik heb trouwens ook geen bad.

Maar gelukkig zijn er idd meer wegen die naar Rome leiden!

 
He Mike, goed zeg, van dat artikel!

Ik kon het eerder niet vinden.

Wel een ander artikel dacht ik, maar dat was niet dit artikel.

Ageeth, hier nog een manier van iemand die de natriumbicarbonaat met ahornsiroop samen gebruikt, ook tegen de borstkanker overigens.

Of die ahornsiroop dan een aanrader is weet ik niet, maar daar is wel over nagedacht:

Quote:
Hoewel het verorberen van suiker de groei van kankercellen enorm bevordert, heeft de combinatie van zuiveringszout (natriumbicarbonaat) en ahornsiroop het tegenovergestelde effect; het maakt het voor de kankercellen lastig om te functioneren en overleven. De ahornsiroop brengt het zuiveringszout snel naar alle delen van het lichaam, inclusief de hersenen, beenderen, zenuwstelsel, ogen en tumoren zodat het zout zijn werk effectief kan uitvoeren. Het helpt ook bij aandoeningen die met zuurvergiftiging gepaard gaan. De behandeling met het zout is onschadelijk en werkt zo snel doordat het diffusievermogen zo groot is.


Het klinkt een beetje als de werking van de pet-scan: dan wordt ook suiker het lichaam in gestuurd met een beetje radio-activiteit: de suiker gaat gelijk als eerste naar de kanker toe in het lichaam: de kankercellen krijgen voorrang!

En dat licht dan ook als eerste op en zo weten ze dan dus waar nog kanker zit.

Dus de reguliere gezondheidszorg kent dit mechanisme, maakt er grif gebruik van maar onthoudt de patienten de kennis om suiker te vermijden!

Sterker nog in het astronautenvoedsel dat kankerpatienten tijdens de chemo krijgen, zit ook vaak gewoon suiker.

Waar het me ook aan doet denken is: apoptose: geprogrammeerde celdood.

Het is een soort killer in disguise die door de kanker niet herkend wordt en die actief wordt als die bij de kanker in de buurt komt en in dit geval voelt de kanker zich dan ook nog aangetrokken tot de killer in disguise.

Beter kun je het niet hebben.

De abrikozenpitten zijn ook zulke killers in disguise, die laten alleen de blauwzuur los in de buurt van een kankercel: PANG, dood! haha.

 
Ik had het verhaal ooit al is gelezen. Onderstaand natriumbicarbornaat-ahornsiroop werkt als het paard van troje, daar ben ik mee begonnen toen ik het wist. Omdat die tumor 4.6 cm was en tegen mijn luchtpijp aandrukte lag ik 2 weken later al op de operatietafel. Ik durfde het niet aan om niks te doen...

Abrikozenpitten (infussen) volop gedaan. Bloeduitslagen waren best goed, 2 weken geleden. Heb nooit een verhoogde suikerspiegel gehad. Cholesterol is altijd normaal geweest. Heb de bloeddruk van een jonge meid (zeiden ze laatst)

Slik al jaren levertraan, gebruik keltisch zout. Moet alleen meer vlees gaan eten, daar was mij geadviseerd ommiddelijk mee te stoppen. En omdat ik nu zelf geen boodschappen kan halen is het een beetje problematisch om aan rauwe zuivel te komen.

Als er mensen zijn die weten waar/en of er thuisbezorgd word in omgeving Almere dan hoor ik dat graag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.194
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan