10 x beter aflevering over zout! [Video]

Ik heb de uitzending op de avond zelf gezien. Die zuivelboer, Rijkert Blokhuis, heeft het over 'een man' die langskwam en hem vertelde over de positieve eigenschappen van het zout. Nou, die man was ik! En wat een resultaat heeft die 50 gram zout per koe geboekt: het antibioticagebruik is met maar liefst 96% gedaald en ze hebben niet of nauwelijks daar nog last van uierontsteking!

Mike

 
Ik heb het filmpje ook meteen doorgestuurd aan mijn biologische boer, die zit in een werkgroep om het antibiotica gebruik drastisch terug te kunnen dringen.

Zijn vrouw komt overigens 11 febr ook mee.

 
Wat leuk deze aflevering! Als ik weer naar Amsterdam ga, ga ik zeker langs de zoutwinkel.

@ Mike, wat geweldig om het resultaat van jouw advies te zien op een boerderij. Je doet echt goed werk Mike! :)

 
Thanks! 8)

Wisten jullie dat Jan-Dirk v/d Voort, een van de sprekers op de WP-dag, van de Remeker-kaas, zijn kaas pekelt in Keltisch zeezout, zijn koeien Keltisch zeezout als mineralencomplex voert en zijn grasland behandelt met zeemineraalverdunningen en dat ik hier tevens voor verantwoordelijk ben?

Mike

 
Wat goed! Ik zag die uitzending ook per ongeluk op de avond zelf (kijk maar zelden tv) en dacht al dat Mike die man was geweest. Wat fantastisch zeg! En wat een resultaat!

 
Ik heb erg genoten van het item. Ook zo hartverwarmend hoe vader en zoon over de koeien en het wonder van het zeezout praatten. Blije hippie modus aan: Wat is de natuur toch mooi! Blije hippie modus off :lol: .

Ik wil nu trouwens wel heel erg graag een keer naar de nieuwe schans.

 
Idd een goede uitzending voor de info die eruit naar boven kan komen via de gewone media.

Wel nog een vrij behoudende uitzending vind ik omdat onvoldoende uit de verf kwam dat er een levensgroot en cruciaal verschil is tussen geraffineerd zout en ongeraffineerd zout vind ik.

De winkelman van die zoutwinkel die weet toch heus wel meer dan hij in de uitzending zegt over de gezondheidsaspecten van het ongeraffineerde zout dat hij verkoopt!

En over de schadelijkheid van ongeraffineerd zout voor de gezondheid.

Hij had vind ik alle mist over dit onderwerp kunnen weghalen, of had hij dan de ganse goegemeente over zich heen gekregen?

Hieronder nog even wat een arts, Leonard Coldwell, zegt over de schadelijkheid van geraffineerd zout in een filmpje dat gaat over het genezen van kanker op een natuurlijke manier (hij zegt het na 3 min 17 als je haast hebt):

Coldwell zegt over bloeddrukproblemen: dan is er behoefte aan extra ongeraffineerd zout: geraffineerd zout daarentegen bestaat vaak uit een derde deel zand, een derde deel en een derde deel zout.

En dat gaat de aderen ontsteken: doordat het glas en het zand ertegenaan schuurt gaan ze van binnen bloeden. En dan krijg je cholesterol die probeert de ontsteking weg te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4Ed7WmIEJYU

 
Ik vond het ook jammer dat die zout mijnheer geen duidelijkheid heeft verschaft over het verschil tussen geraffineerd en ongeraffineerd zout. Maar we weten ook niet of dat er misschien 'per ongeluk' uitgelaten is, voordeel van de twijfel.

Stel je voor dat iedereen het juiste zout gaat gebruiken en dat we allemaal gezonder gaan worden dan dat de overheid wil.

Censuur, censuur, censuur.

 
Ik ben benaderd voor deze uitzending en het is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik weigerde om de filmploeg bij mij thuis te laten filmen. Er is bij mij thuis niets te zien wat met zout te maken heeft en ik heb geen zin om heel Nederland bij mij binnen te laten komen. Privacy voor alles, ik deel al genoeg van mijn leven hier!

Zoals jullie weten heb ik die boer, Rijkert Blokhuis, de tip gegeven van dat zout. De reden waarom hij mijn naam niet noemde in de uitzending was omdat hem dat gevraagd was. De reden waarom de term 'Keltisch zeezout' nergens in de uitzending wordt genoemd, ook niet door die man in Amsterdam, is omdat ook dit is gevraagd. Jammer, een gemiste kans.

Of het bewuste censuur is weet ik niet, ik denk eerder dat men heeft geprobeerd de uitzending voor een zo breed mogelijk publiek te maken en dan wordt het automatisch oppervlakkig. Hierdoor ontstaat er in de uitzending een dubbele boodschap: zout is gezond en rijk aan mineralen, maar we eten er te veel van en moeten dus minderen. Onzin, eet het juiste zout zoveel als je wilt!

Mike

 
Volgens de wet mag alles 'zeezout' heten, want alle zout komt oorspronkelijk uit de zee. De AH mag dan ook grove pekel verkopen als 'zeezout', die uit ondergrondse zoutmijnen wordt gehakt. Het woord 'zeezout' zegt helemaal niets. Ik kan me levendig voorstellen dat boeren n.a.v. het verhaal van Rijkert ook aan de gang gaan met zeezout geven aan de koeien, maar geraffineerde rommel kopen want 'zout is zout' en vervolgens geen resultaten krijgen of zelfs negatieve resultaten! Deze uitzending had hierin helderheid kunnen bieden maar koos voor de oppervlakkigheid, dus achteraf gezien is het maar goed dat ik niet meegedaan heb.

Mike

 
Het is inderdaad maar goed dat je niet meegewerkt hebt aan dit programma.

Want weet je, ze knippen zo het een en ander eruit en dan komt er een verhaal uit wat totaal 'verknipt' is en niet meer klopt.

Maar het wordt jou wel aangerekend. Ze zetten je zo in een kwaad daglicht.

 
vanmiddag, herhaling, ging die over groente en gevitaliseerd water. ik hoorde wel wat interessante dingen, maar niet helemaal kunnen kijken. Ik ga wel uitzending gemist even kijken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan