10 x beter aflevering over zout! [Video]

Meh, viel tegen. Het was niet zo interessant als destijds over zout.

Het enige leuke feitje was dat Kees Raat (chocolatier) vertelde dat elke 7 jaar je smaakpalet opnieuw wordt opgebouwd en dan bitterder, zuurder en minder zoet wordt. Hij beschreef de smaakpapillen als een soort toverballen waar elke 7 jaar een laagje vanaf gaat en dat we vanaf dat moment minder zoet en meer bitter en zuur nodig hebben om onze smaak in balans te houden.

Ik wist wel dat elke 7 jaar je bloed verandert, maar dat dat ook voor je smaakpapillen geldt wist ik niet. Eigenlijk, als je erover nadenkt, best logisch aangezien als we ouder worden ons maagzuur afneemt en dus de lichaamsbehoefte voor zuur en bitter automatisch toeneemt omdat deze maagzuur stimuleren.

 
Hier een engels schrijven over:

Weston Price A Foundation Amerika waarschuwt de FDA dat als ze hun plannen voor zoutbeperking een gevaar zijn voor de volksgezondheid.

Hier de hele pdf

 
Quote:
Volgens de wet mag alles 'zeezout' heten, want alle zout komt oorspronkelijk uit de zee.


Ik dacht ook wel een gelezen te hebben dat de zee gemineraliseerd is door rivieren die mineralen (zouten) vanuit gebergtes hebben aangevoerd. Uiteindelijk is toch alles van dezelfde bron.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.987
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan