Ik ben benaderd voor deze uitzending en het is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik weigerde om de filmploeg bij mij thuis te laten filmen. Er is bij mij thuis niets te zien wat met zout te maken heeft en ik heb geen zin om heel Nederland bij mij binnen te laten komen. Privacy voor alles, ik deel al genoeg van mijn leven hier!
Zoals jullie weten heb ik die boer, Rijkert Blokhuis, de tip gegeven van dat zout. De reden waarom hij mijn naam niet noemde in de uitzending was omdat hem dat gevraagd was. De reden waarom de term 'Keltisch zeezout' nergens in de uitzending wordt genoemd, ook niet door die man in Amsterdam, is omdat ook dit is gevraagd. Jammer, een gemiste kans.
Of het bewuste censuur is weet ik niet, ik denk eerder dat men heeft geprobeerd de uitzending voor een zo breed mogelijk publiek te maken en dan wordt het automatisch oppervlakkig. Hierdoor ontstaat er in de uitzending een dubbele boodschap: zout is gezond en rijk aan mineralen, maar we eten er te veel van en moeten dus minderen. Onzin, eet het juiste zout zoveel als je wilt!
Mike