Zwelling in de nek/hals

G

Guest

Guest
Mijn dochter van 3 komt net naar me toe dat ze pijn heeft in haar nek.

Blijkt er een enorme zwelling te zitten. Ik maak me een beetje zorgen, iemand enig idee?

Ze snurkt ook sinds een paar weken en ik vind haar ook zwaarademig. Maar ze is verder niet verkouden ofzo.

 
Ik snap dat je je zorgen maakt, ik zie ook niet graag zwellingen op mijn kinderen. Is waarschijnlijk een opgezette klier als gevolg van een infectie in haar luchtwegen, dit komt vaker voor bij kinderen, maar ik ben geen dokter. Ik zou haar afweer ondersteunen met vit c, propolis en echinacea en als je je zorgen blijft maken toch even bij de dokter langsgaan al was het maar voor je gemoedsrust.

Sterkte

 
Bedankt Tanja.

Ik ben net bij de dokter geweest. Hij denkt dat het om de bof gaat maar kan het niet met zekerheid zeggen. Ik moet het een week aankijken en anders moet het even onderzocht worden. Dus ik hoop maar dat het de bof is.

 
Ja dat is dezelfde dochter inderdaad..

Ik heb destijds met die behandelaar gebeld maar die kon pas doen als t echt lyme was. Ook ben ik nar mijn fytotherapeut geweest en die heeft ook preventieve dingen gedaan dus meer kon ik niet doen.

Maar goed ik heb op afbeeldingen gegoogled van de bof en de zwelling ziet er wel zo uit.

 
Het is vast de bof.

De behandelaar over wie je het hebt, als dat een resonantiebehandelaar is, dan moet die ook een acute infectie a la minute kunnen traceren en behandelen.

En als het een acute infectie betreft dan ben je snel klaar.

Is die eenmaal chronisch geworden dan ben je de pineut.

 
Het is een kleurentherapeut die heeft veel succes bij lyme, er komen wereldwijd mensen op hem af. Ze hadden een wachttijd toen tot januari. Ze vroeg toen haar leeftijd omdat ze haar er wel tussen wilde stoppen maar ze zei echt dat als de ziekte zich nog niet gemanifesteert heeft ze niks kon doen.

Ja ik hoop ook dat het de bof is maar aan de ene kant zou dat raar zijn aangezien hgier denk ik 99,5% is ingeent. Of ingeente kinderen zouden wel drager van de ziekte moeten kunnen zijn.

 
Er is toch ooit onderzoek geweest dat de ziekte onder de mensen die gevaccineerd zijn juist meer uitbreekt dan bij mensen die niet gevaccineerd zijn voor die ziekte?

Lia

 
@ Debsy

Laten we hopen dat het met je dochtertje al iets beter gaat.

Volgens mij is het niet de bof, lees maar even mee.

Ons zoontje had afgelopen voorjaar ook een opgezwollen klier in de hals onder zijn oortje in de halsstreek en als overbezorgde mama heb ik meteen de KNO-arts opgezocht.

Het bleek in zijn geval om gezwollen amandelen te gaan veroorzaakt door een lijmoor (verstopping van de gehoorgang als gevolg van lekkend middenoor) aan 2 zijden.

Het probleem is structureel opgelost door het plaatsen van buisjes in de oren en het operatief verwijderen van zijn neuspoliepen. Het lijmoor had nl. zijn luchtwegen nauwer gemaakt waardoor hij ook snurkte en zwaar ademde. De zwelling van de amandelen is na de operatie spontaan verdwenen.

 
Hoi Viviane,

Bedankt maar ze is verder niet echt ziek.

Dat was mij laatst ook al opgevallen dat ik haar amandelen vrij groot vind in haar keel. Maar de huisarts heeft net ook in haar oren gekeken en zag daar niets. (of is dt niet te zien met zo`n apparaat?).

Maar het is wel toevallig wat je noemt! Ik vind ook dat ze vrij nasaal praat, had je zoontje dat ook?

 
Ons zoontje haalde opvallend klanken door elkaar om de reden dat hij verminderd kon horen.

De NKO-arts gebruikte voor het ooronderzoek een speciaal lampje in combinatie met een koker die hij in de oren plaatste. Onze huisarts heeft deze apparatuur niet.

Het is mogelijk dat het probleem bij je dochtertje niet in de oortjes maar in haar bovenste luchtwegen zit door te grote neuspoliepen.

 
Hoi Debsy,

Quote:
Ze vroeg toen haar leeftijd omdat ze haar er wel tussen wilde stoppen maar ze zei echt dat als de ziekte zich nog niet gemanifesteert heeft ze niks kon doen.


Ik reageer op jouw bovenstaande passage: ik ken naast mijn huidige kleurentherapeut nog een kleurentherapeut en die kon me ook gewoon helpen net als mijn huidige kleurentherapeut met acute infecties.

Wat wel het geval is: mijn huidige kleurentherapeut maakt het onderscheid tussen de ziekte van lyme hebben en een bacterie in je lijf dragen.

Volgens haar ben ik afgelopen zomer weer besmet met de borrelia -ik hou van kamperen-.

Maar volgens haar heb ik nu niet "de ziekte van lyme".

Ze behandelt me er nu dus niet op.

Er zijn dingen die meer prioriteit hebben qua aanpak.

De enige keer in mijn leven dat ik een opgezwollen klier in mijn hals (of waar dan ook)had, was toen ik de ziekte van pfeiffer had opgelopen rond mijn 13e. Ik was 14 dagen daarvoor het eerst uit was geweest en ik had van een bierflesje gedronken dat zeer veel monden gehad al voor de mijne.

 
Hoi Viviane,

Ik heb alleen niet het idee dat mijn dochter een verminderd gehoor heeft.

Ze slist wel en ze kan de R niet zeggen ze zegt de L.

Maar goed ik hou jouw verhaal in gedachte.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan