Zware metalen in bottenbouillon

paterk

New member
Ik kwam het volgende op internet tegen en dacht laat ik het hier eens plaatsen.
Het betreft het feit dat er volgens dit artikel zware metalen, en in het bijzonder lood, in botten(bouillon) kan voorkomen.

Graag jullie onderbouwde mening, en mogelijk hebben jullie ook andere links met meer informatie omdat er in dit artikel verder geen informatie is hoe dit tot stand is gekomen.
Hopelijk komen er nu niet alleen verdedigingsreacties, maar juist onderzoeken met resultaten die het tegendeel bewijzen, daar hebben we denk ik het meeste aan.


Lead Contamination in Bone Broth

Grt
Paterk
 
Hoi paterk,
Ik heb wel gehoord dat er lood in de slowcooker kan zitten:
http://eten.fooddrink.info/cooking-baking/cookware/1002010311.html

Ik weet niet waar loodvrije slowcookers zijn.

Dorothé
 
Klinkt op zich logisch: als een kip wordt blootgesteld aan lood in z'n voeding, dan wordt dan uiteindelijk opgeslagen in z'n botten en zou dat vrij kunnen komen als je daar bouillon van trekt. Vraag is in hoeverre biologisch gehouden kippen worden blootgesteld aan lood.

Maar als je kijkt naar wat die site voor voedingsadvies geeft, dan zijn ze voor vegan en tegen dierlijke vetten en eiwitten:

Eating meat and other animal products is associated with weight gain (even after controlling for calories), a shortened lifespan, and other negative effects (such as premature breast development of young girls). Meat also contains a high amount of saturated fat, associated with impaired blood sugar control. Arachidonic acid in chicken and eggs may cause inflammation, increasing one’s risk for a variety of disorders including mood disturbances thought due to inflammation of the brain. On the other hand, many plant foods (especially potassium-rich foods) appear to reduce inflammation.

http://nutritionfacts.org/topics/plant-based-diets/

Dus er lijkt wel degelijk een agenda achter dat bone broth onderzoek te zitten. Desalniettemin zou het mooi zijn als Mike Adams dat eens in z'n lab zou onderzoeken.

Mark
 
Je kunt wel zeggen: niet meteen in de verdediging schieten, maar ik heb weinig geduld met meneer Greger:



It turns out that Dr. Greger has swallowed the vegan philosophy hook, line and sinker; not that there’s anything wrong with that. He promotes veganism with religious fervour and has forged a career speaking on health issues, including guesting on the Dr. Oz Show. Surely that is the ultimate recognition of scientific expertise! He also was an expert witness in on Oprah’s behalf when she was sued by meat ranchers for defaming hamburger.


https://blogs.mcgill.ca/oss/2013/10/15/dr-michael-greger-what-do-we-make-of-him/\

Mike
 
Hey bedankt voor jullie reacties.

Kijk probeer het eens vanuit mijn punt uit te bezien, ik ben vader en wil graag dat mijn gezin gezond is, en dus bij alles probeer ik tot een goed onderbouwde conclusie te komen of ik iets wel of niet in het dieet zal introduceren. Zou het niet van mijn kant vreemd zijn als ik alles wat ik lees op internet zou geloven en gelijk toepassen?
Dus ik moet dingen onderzoeken en er kritisch naar kijken, dat is ook wat ik probeer nu met bottenbouillon.

Dus er lijkt wel degelijk een agenda achter dat bone broth onderzoek te zitten.

Wellicht dat er een agenda achter zit, maar dat zou ook bij WAPF en Green Pasture kunnen zijn. Want ook op dit forum wordt geadverteerd, en ook zit of zat er (naar wat ik las dan, ik weet het zelf niet zeker) iemand van Green Pasture in board of directors van WAPF. Ik kan nu gelijk roepen AHA dat is natuurlijk om zijn/haar product binnen WAPF te promoten en centen te verdienen, en verder geven ze er geen ene moer om of mensen beter worden of niet, als ze maar verkopen.
Goed, zo kort wil ik natuurlijk ook niet door de bocht zijn. Maar zie je hoe moeilijk het is om een objectief antwoord te vinden, of mensen te vinden die je kan geloven?

Om nog maar niet te beginnen over een oud board member van WAPF die een "soort van onderzoek" deed naar GP FCLO en waaruit bleek dat het ranzig was, vervolgens gaat deze beste persoon samen werken met een andere fabrikant van CLO, beetje verdacht zou je kunnen zeggen, misschien een eigen agenda? Aan de andere kant zijn er weer die zeggen ja blijft vreemd dat GP niet helder is over de onderzoeksresultaten, en niet helder zijn over welke vissoort er nu gebruikt wordt (want uit het onderzoek bleek dat het een ander was dan GP beweert). Ook niet over hoe ze fermenteren, want olie op zich fermenteert niet zonder hulpje......blablabla en dan moet ik, een niet voeding onderlegd persoon uitzoeken wie ik nu kan geloven, dat is toch een flinke klus.....

Bijna de hele wereld liegt en bedriegt en probeert zijn zakken te vullen, vertel mij, hoe kan je eigenlijk nog iemand vertrouwen? Om nog maar niet te spreken over alle andere komplotten en samenzweringen waar we genoeg over praten op dit forum.

Dus er lijkt wel degelijk een agenda achter
Misschien wel misschien niet, echt zeker weten doe je ook niet, dus het is een vermoeden. Blijft lastig.


Je kunt wel zeggen: niet meteen in de verdediging schieten, maar ik heb weinig geduld met meneer Greger:

Alleen met Greger of met iedereen die niet WAPF denkt? Nee Mike ik bedoel het niet verkeerd, ik weet dat je niks heb met veggies, ik ook niet, het is zo onlogisch, maar goed of jij of Greger betrouwbaar is weet ik ook niet, ik ken jullie beide niet, dus probeer ik meerdere bronnen te vinden die mogelijk hetzelfde zeggen, waardoor de betrouwbaarheid groter wordt (hoop ik).

Daarom vroeg ik speciaal om onderbouwde onderzoeken die laten zien of er wel/geen te hoge loodconcentraten in botten zou zitten. Wat ik krijg als antwoord is een onderuithaling van iemand die iets promoot wat tegen WAPF is.

Zie je waar ik naartoe wil? Als je zo snel in de verdediging schiet, krijg ik toch juist argwaan??? Terwijl ik juist op zoek ben naar de waarheid binnen een massa van informatie waar moeilijk door heen te komen is.

Je link wordt ondertekend door Joe Schwarcz, geen idee wie dit is, en ook weet ik niet of hij betrouwbaar is, of hij weet waar hij over spreekt, of dat hij ook zijn eigen "agenda" heeft, of dat hij maar wat lult om zijn website te vullen en bezoekers te krijgen.

De wapf heeft hier al uitgebreid op gereageerd. Ik eet er geen kopje soep minder om in ieder geval.

Precies wat ik bedoel, WAPF zegt het, dus is het goed en betrouwbaar, zo werkt het toch niet, zeker niet voor iemand die hier net mee start, die heeft toch hulp nodig? Ik had hem trouwens al gelezen, ben alleen nog bezig met de bronnen. Toch bedankt Tanja.

Kort samengevat ik ben alleen maar op zoek naar de waarheid, en het beste voor mijn gezin, en ik kan dit alleen maar doen door goed onderzoek te doen en niet meteen iedereen op zijn woord te geloven.

Ik had zelf wel het volgende bedacht, hoe oud wordt een kippetje? Als ik wat google lees ik dat een bio kip 70-80 dagen wordt, hoe kan er dan al in zo een korte tijd veel lood in de botten zitten? Zelfs al zou die niet bio zijn, dan leven ze zelf korter, vind ik vrij snel om zo een hoog loodpercentage op te bouwen. Dit zou wel kunnen maar dan is het voer wel erg vervuild.


By the way, ik ben wel op zoek naar grasgevoerde gezonde kippetjes, heb alleen die van pure graas gevonden, weet iemand nog een goed adresje?


Groeten
Paterk
 
De wapf heeft hier al uitgebreid op gereageerd. Ik eet er geen kopje soep minder om in ieder geval.

Precies wat ik bedoel, WAPF zegt het, dus is het goed en betrouwbaar, zo werkt het toch niet, zeker niet voor iemand die hier net mee start, die heeft toch hulp nodig? Ik had hem trouwens al gelezen, ben alleen nog bezig met de bronnen. Toch bedankt Tanja.

Ja dat krijg je op een weston price forum paterk, niet dat ik alles klakkeloos aanneem, integendeel, maar wapf vind ik zeer goed onderbouwd in zijn reactie, bovendien staat hun visie het dichste bij de mijne.

Wat ik doe is mijn gezond verstand gebruiken en kijken naar wijze tradities en overgeleverde kennis. En ja we leven in een vervuilde omgeving, dus is niets meer vrij van gifstoffen. Daarom je lichaam zoveel mogelijk ondersteunen met voeding die barst van de nutriënten, zoals langgetrokken bouillon, zodat het iets heeft om mee te werken als het alle toxines er weer uit moet werken. En grasgevoerde vrije uitloop kippen heeft dan ook mijn voorkeur, omdat die kippen ook hun meest natuurlijke dieet hebben mogen volgen en daarmee de meeste kans op succesvol elimineren van de toxines die er ongetwijfeld bij hen ook zijn ingeslopen.
 
Interessant dat iemand die veel bijbelkennis heeft en wiens forumnaam ook suggereert dat hij daarin gelooft ineens wetenschappelijke objectiviteit nastreeft. Hier is een leerzaam filmpje voor je, paterk:



Daarnaast verkondig je ook nog eens pertinente onwaarheden, die je overduidelijk zelf niet hebt onderzocht:



Want ook op dit forum wordt geadverteerd, en ook zit of zat er (naar wat ik las dan, ik weet het zelf niet zeker) iemand van Green Pasture in board of directors van WAPF. Ik kan nu gelijk roepen AHA dat is natuurlijk om zijn/haar product binnen WAPF te promoten en centen te verdienen, en verder geven ze er geen ene moer om of mensen beter worden of niet, als ze maar verkopen.

Allereerst over de adverteerders op dit forum, deze worden door mij hoogstpersoonlijk geselecteerd en ik kan je verzekeren dat deze mensen allemaal het hart op de juiste plek hebben en niet uitsluitend uit zijn op geld en hebzucht. Bovendien verdien ik er zelf geen cent aan. Ik zou het als een bron van inkomsten kunnen zien en advertentiegeld vragen, maar dan mag ik er volgens een krankzinnige wet geen 'gezondheidsclaims' over doen en zou ik me laten muilkorven voor het geld, waar ik voor pas.

Er zit niemand in het bestuur van de WAPF die verbonden is aan Green Pasture. Voor een 'onderzoekend' persoon roep je maar wat. Zie ook je verdere opmerkingen hieronder over GP. Als je je werkelijk zou verdiepen in de WAPF zou je tot de conclusie komen dat de WAPF inderdaad als doel heeft om mensen gezonder te maken en allesbehalve een rijke organisatie is.



Om nog maar niet te beginnen over een oud board member van WAPF die een “soort van onderzoek” deed naar GP FCLO en waaruit bleek dat het ranzig was, vervolgens gaat deze beste persoon samen werken met een andere fabrikant van CLO, beetje verdacht zou je kunnen zeggen, misschien een eigen agenda? Aan de andere kant zijn er weer die zeggen ja blijft vreemd dat GP niet helder is over de onderzoeksresultaten, en niet helder zijn over welke vissoort er nu gebruikt wordt (want uit het onderzoek bleek dat het een ander was dan GP beweert). Ook niet over hoe ze fermenteren, want olie op zich fermenteert niet zonder hulpje……blablabla en dan moet ik, een niet voeding onderlegd persoon uitzoeken wie ik nu kan geloven, dat is toch een flinke klus…..

Je hebt het over Kaayla Daniel en zij zat in het bestuur van de WAPF. Haar 'wetenschappelijke onderzoek' naar de vermeende 'ranzigheid' van de FCLO van GP was inderdaad gebaseerd op verstrengelde belangen met de Noorse levertraanindustrie, met name het merk Rosita, die al sinds 2012 onder de gordel spelen richting de WAPF. Mevrouw Daniel pretendeert wetenschappelijk te zijn (jouw stokpaardje), maar alle objectiviteit is bij haar zoek.

GP is daarentegen van het begin af aan WEL open en transparant geweest. Jij doet graag internetonderzoek, ben je al eens op hun FAQ-pagina geweest? Eet je graag oude kaas? Dan eet je een ranzig product. Het woord 'ranzig' verwijst naar producten die enzymatisch en bacterieel afgebroken worden en daardoor een doordringende geur ontwikkelen. That's it, niets meer of minder.

Dat is de WETENSCHAPPELIJKE definitie, in het algemene spraakgebruik wordt de term gebruikt om geoxideerde vetten/olien aan te duiden. Het is net zoiets als het woord 'essentieel' dat in het normale spraakgebruik slaat op iets waar je niet zonder kan, terwijl het in de voedingswetenschap wordt gebruikt om aan te geven dat je lichaam iets niet zelf kan aanmaken, zoals de essentiele vetzuren omega-3 en omega-6. De tegenstanders van GP hebben de volkse betekenis van 'ranzig' gebruikt om hun 'wetenschap' aan de man te brengen en spelen dus sluwe woordspelletjes.

Olie kan helemaal niet gefermenteerd worden, omdat er geen suikers in zitten. Dat is de drogreden die door mevrouw Daniel en haar handlangers de wereld in is geholpen om de vermeende 'ranzigheid' van FCLO aan te willen tonen. GP heeft nooit beweerd dat ze levertraanolie fermenteren, ze fermenteren de levers (waar wel koolhydraten in zitten) en dan blijft de olie over. Dit is overigens een TRADITIONEEL proces met een lange geschiedenis door mensen die helemaal niet 'wetenschappelijk' ingesteld waren.

Dave Wetzel van GP gebruikt, afhankelijk van de beschikbaarheid, meerdere vissoorten uit de kabeljauwfamilie, waaronder de 'pollock'. Ook dit is niet nieuw en wordt al vele eeuwen gedaan, OOK door de Noorse levertraanproducenten. Laten we die Rosita eens op ranzigheid en andere vissoorten gaan testen! Je kunt 'objectief' onderzoek gaan doen zoveel als je wil, maar sommige mensen hebben een zeldzaam talent om alleen de negatieve informatie eruit te halen. Wat zegt dit van jouw karakter?



Alleen met Greger of met iedereen die niet WAPF denkt? Nee Mike ik bedoel het niet verkeerd, ik weet dat je niks heb met veggies, ik ook niet, het is zo onlogisch, maar goed of jij of Greger betrouwbaar is weet ik ook niet, ik ken jullie beide niet, dus probeer ik meerdere bronnen te vinden die mogelijk hetzelfde zeggen, waardoor de betrouwbaarheid groter wordt (hoop ik).

Beste paterk, je suggereert dat ik onverdraagzaam ben naar andersdenkenden. Als dat zo was, waarom zou ik dan deze stukken in het Alleen Lezen-forum hebben opgenomen:

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/virussen-bestaan-niet-1/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/de-nieuwsbrief-van-johan-oldenkamp-en-mijn-antwoord-daarop/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/vlees-gaat-niet-rotten-in-je-darmen/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/argumenten-tegen-vegetarisme/
https://www.fatsforum.nl/forums/top...eorie-en-de-bloedgroepentheorie-niet-kloppen/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kritiek-op-weston-price-en-mijn-antwoord-daarop/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/het-hart-is-geen-pomp/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/waarom-een-boek-uit-1939-allesbehalve-achterhaald-is/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/plantaardige-en-vlezige-praatjes/
https://www.fatsforum.nl/forums/top...is-van-het-probleem-en-niet-van-de-oplossing/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/het-verschil-tussen-erfelijk-en-genetisch/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/weston-price-in-zijn-eigen-woorden/

Zoals je kunt zien doe ik mijn uiterste best om alles te beargumenteren en ook in mijn reacties op dit forum voorzie ik mijn argumentatie voortdurend van links naar artikelen en filmpjes, zodat je je verder kunt blijven verdiepen in de materie. Dat deed Tanja ook en jouw gemakzuchtige reactie is dan:



Precies wat ik bedoel, WAPF zegt het, dus is het goed en betrouwbaar, zo werkt het toch niet, zeker niet voor iemand die hier net mee start, die heeft toch hulp nodig?

Nee, waar jij hulp mee nodig hebt is dat je jezelf verliest in skepticisme en cynisme, waardoor je onmogelijk nog de waarheid zult herkennen, al piest deze je op de kop. Voor een gelovig iemand toon je je een ongelooflijke niet-gelover op andere gebieden!

Voor wat betreft meneer Greger heb ik maar 1 slogan voor je die je helpt om de zin van de onzin te kunnen scheiden: vertrouw NOOIT een veganist! Er zijn talloze voorbeelden van veganistische 'wetenschappers' die zeer selectief omgaan met data om toch maar vooral hun dogmatische agenda door te drukken. De meest beruchte is inmiddels wel Colin T. Campbell met zijn China Study, sinds 2005 de 'bijbel' van de veganisten die hiermee nu eindelijk 'gegrond onderzoek' hadden om hun flauwekul te kunnen verdedigen. Totdat 5 jaar later Denise Minger eens ging kijken naar de ruwe data van het 'onderzoek' van Campbell en op basis van ZIJN EIGEN DATA tot de conclusie kwam dat Campbell de boel had omgedraaid:

https://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/

Er bestaat ook een filmpje waarin Campbell doodleuk staat te verkondigen dat de WAPF een spreekbuis is van de commerciele vleesindustrie, een pertinente onwaarheid:



Hiermee is Campbell dus onmiddelijk gediskwalificeerd als een 'objectieve wetenschapper'. Er zijn meerdere voorbeelden van dit soort veganistische dwazen, vermomd als professoren:

http://www.westonaprice.org/modern-diseases/dr-ornish-and-the-lifestyle-heart-trial/



Zie je waar ik naartoe wil? Als je zo snel in de verdediging schiet, krijg ik toch juist argwaan??? Terwijl ik juist op zoek ben naar de waarheid binnen een massa van informatie waar moeilijk door heen te komen is.

Dat is jouw probleem. Hier op dit forum zeggen we gewoon waar het op staat. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Mike
 
@ Tanja

Wat ik doe is mijn gezond verstand gebruiken en kijken naar wijze tradities en overgeleverde kennis. En ja we leven in een vervuilde omgeving, dus is niets meer vrij van gifstoffen. Daarom je lichaam zoveel mogelijk ondersteunen met voeding die barst van de nutriënten, zoals langgetrokken bouillon, zodat het iets heeft om mee te werken als het alle toxines er weer uit moet werken.

Het lijkt inderdaad het beste om zoveel mogelijk je verstand te gebruiken en niet alleen op dingen afgaan van anderen, en ook accepteren dat we in een vervuilde wereld leven, en er het beste van maken. Ik ga zeker weer verder met mij verdiepen in de materie, en mijn gezin en mijzelf zoveel mogelijk ondersteunen nu het nog kan. Het lijkt erop dat gezond leven niet makkelijker wordt, maar juist steeds moeilijker.


@ Mike,

Interessant dat iemand die veel bijbelkennis heeft en wiens forumnaam ook suggereert dat hij daarin gelooft ineens wetenschappelijke objectiviteit nastreeft. Hier is een leerzaam filmpje voor je, paterk:

Mijn echte voornaam begint met pat, en mijn achternaam met erk, vandaar paterk, ik snap de verwarring dat het lijkt op pater K, haha ik heb niets met de rooms katholieke kerk. Bijbel vindt ik gewoon interessant. Maar maakt niet uit dat je je hebt vergist. Wel snel van oordeel? Shit nu oordeel ik ook?!

Je schreef:

Daarnaast verkondig je ook nog eens pertinente onwaarheden, die je overduidelijk zelf niet hebt onderzocht:

Het is maar hoe men leest mike, U hebt Nederlands gestudeerd, niet ik. Want jij Quote mij, en in die zelfde quote zei ik al --> naar wat ik las dan, ik weet het zelf niet zeker <--

Ik weet het zelf niet zeker

Dus hier gaf ik al aan dat ik het niet zeker wist, en al helemaal niet voor waar aan nam. Mijn doel was alleen maar om aan te geven dat het een flinke uitzoekwerk is de waarheid over gezond leven te achterhalen. Juglen Zwaan verwoord precies hoe ik het ervaar op zijn website als hij schrijft: "Het heeft jaren gekost om alle voedingsfabels door te prikken en er komen er regelmatig nog een aantal bij. We leven in een wereld waar er geld verdiend moet worden en grote bedrijven kiezen vaak voor meer financiële winst in plaats gezondheidswinst. Dat is jammer want het is helemaal niet nodig om altijd alleen maar aan geld te denken. Hoe zou de wereld eruit zien als we meer zouden geven om elkaars gezondheid? "

Nogmaals een eigen quote waarin ik aangeef wat een uitdaging het is:

en dan moet ik, een niet voeding onderlegd persoon uitzoeken wie ik nu kan geloven, dat is toch een flinke klus…..

Ik zei alleen maar het is een flinke klus, en dan verkondig ik ineens pertinente onwaarheden? Ik verkondig het niet, ik zei alleen het is verwarrend! Hoe leest men? Misschien zocht ik alleen maar naar mensen die dit ook zo ervaarden?

Voor een ‘onderzoekend’ persoon roep je maar wat. Zie ook je verdere opmerkingen hieronder over GP. Als je je werkelijk zou verdiepen in de WAPF zou je tot de conclusie komen dat de WAPF inderdaad als doel heeft om mensen gezonder te maken en allesbehalve een rijke organisatie is.

Mike, haal even adem, en lees goed, ik heb niet gezegd dat ik dit voor waar aan neem, ik ben dit juist aan het onderzoeken, en dat kost tijd om alle tegenstrijdige berichten te onderzoeken, te filteren en daar de waarheid uit te halen. Meer zeg ik niet. Wel tof van jou, dat jij het mij gelijk uitlegt, mijn dank daarvoor.

Met een kalme geest gaat het allemaal makkelijker. Ben er zelf geen ster in, geef ik gelijk toe. Ik blijf eraan werken.

jouw stokpaardje

Serieus? Je kent me niet eens. Ik zei al eerder iets veel belangrijkers maar daar hoor ik je niet over:
Ik quote mezelf weer.

en mogelijk hebben jullie ook andere links met meer informatie omdat er in dit artikel verder geen informatie is hoe dit tot stand is gekomen.

Ik vraag alleen maar meer bronnen om voormijzelf de geloofwaardigheid te vergroten. En dan geef jij mij een Dino filmpje?

Beste paterk, je suggereert dat ik onverdraagzaam ben naar andersdenkenden. Als dat zo was, waarom zou ik dan deze stukken in het Alleen Lezen-forum hebben opgenomen:

Mike, mijn excuses, dat was iets te kort door de bocht.


Nee, waar jij hulp mee nodig hebt is dat je jezelf verliest in skepticisme en cynisme, waardoor je onmogelijk nog de waarheid zult herkennen, al piest deze je op de kop. Voor een gelovig iemand toon je je een ongelooflijke niet-gelover op andere gebieden!

Het is toch ook een uitdaging, ben net begonnen met de zoektoch naar gezondheid, Juglen zei toch ook al dat het hem jaren heeft gekost?

Dit was wat ik zei:
en dus bij alles probeer ik tot een goed onderbouwde conclusie te komen of ik iets wel of niet in het dieet zal introduceren. Zou het niet van mijn kant vreemd zijn als ik alles wat ik lees op internet zou geloven en gelijk toepassen?

Ik probeer wel tot een goed onderbouwd iets te komen, dat lijkt me toch niet zo heel erg? Dan ben ik toch niet gelijk ongelovig? Ik zoek meer de middenweg tussen ZWAAR gelovig, en GOED gelovig en ongelovig, ik noem het waarheid.
Ik vroeg me wel af in hoeverre jij nu kan beoordelen of ik een gelovig iemand ben..., en dat je nu al bij mijn derde of vierde post op dit forum kan bepalen dat ik een ongelooflijke niet-gelover ben, best snel van oordeel? Of niet? Maar dat doe je wel vaker. Shit nu oordeel ik ook ;-) Inkoppertje!

Voor wat betreft het vegetarische, daar ben ik zeker geen voorstander van, anders heb ik hier niks te zoeken, ook die campbell met zijn China studie, dan denk ik bestudeer dat dan niet in een land waar zo een beetje alles wordt gegeten wat los en vast zit. Maar goed daar ga ik verder geen woorden vuil aan maken.

Dat is jouw probleem. Hier op dit forum zeggen we gewoon waar het op staat. If you can’t stand the heat, get out of the kitchen.

Fijn dat je weet wat mijn probleem is, weer zo snel een oordeel. Ik heb vast wel problemen, daarom ben ik hier om te leren op dit forum, ik heb darm problemen dat staat vast, dat leidt weleens tot psychische problemen i.v.m. lekkende darm e.d., wat op je psyche invloed schijnt te hebben, daarom verdiep ik me ook in het GAPS dieet, ben ik net mee begonnen dus weer er het fijne nog niet van, probeer er meer over te leren, ipv een of andere zielige slachtofferrol aan te trekken, daarmee kom je niet van je problemen af.

Anyway, echt benaderbaar en begripvol vind ik je persoonlijk niet door de manier waarop je reageert op wat ik schreef. Maar dat is een mening (n.a.v. wat je net schreef), geen oordeel, wellicht dat je wel begripvol en benaderbaar bent hoor, maar daarvoor zou ik je eerst in het echt moeten leren kennen, gaat moeilijk op een forum. (shit toch niet weer een oordeel? Nee mening denk ik).

Mensen hebben hulp nodig in deze wereld, en wellicht hopen ze dat te vinden op een forum wat de naam Weston Price draagt. Ik vraag me af of de beste man zelf, als hij op mij had gereageerd op dit forum, hij alleen maar naar mijn fouten had gezocht over wat ik schreef, of dat hij mij zou gaan helpen met het vergroten van mijn kennis, mij zou helpen bij te sturen, en de punten die ik misschien goed had, geprijsd had? Zou wel aanmoedigend zijn geweest. Het zou wel gastvrijer hebben gevoeld, ik denk dat hij dat wel kon opbrengen, hij was tenslotte te gast bij vele volken, daar zal hij vast veel respect, waardering en dankbaarheid voor getoond hebben, zeker ook voor de gastvrijheid die hij ontvangen had van hen, anders had hij toch nooit zoveel medewerking gehad om zijn onderzoekswerk te voltooien. En dit alles om een boek te maken, een levenswerk zodat anderen daar ook weer wat aan konden helpen. Dus hij deed al deze moeite om anderen te helpen gezonder te leven, mooie doelstelling, anderen geduldig helpen de waarheid over gezondheid te helpen begrijpen.
Prijzenswaardig.

Laten we dat met zijn allen voortzetten. Als ik meer leer, kan ik ook mijn steentje bijdragen.

Bedankt voor je links en info Mike, heb weer veel te lezen dit weekend.

Grt Paterk
 
@Paterk, darmproblemen?
zie www.enzymtherapie.nl en www.enzymtherapie.info.
Ik heb info toegestuurd gekregen en moet het nog lezen. Ik had hier nooit van gehoord maar het spreekt me wel aan. Who knows?
 
Kwik in vis, lood in bottenbouillon, dioxine in melk en eieren, en zo kan er een hele lijst samengesteld worden.

Onze wereld is vergeven van de gifstoffen en je moet dus roeien met de riemen die je hebt. Spijkers op laag water zoeken heeft geen zin en levert alleen maar stress op.

Mijns inziens is het niet de vraag of er lood in bouillon zit, maar wat de beste voeding voor ons is. Want mogelijk zou er lood in bouillon zitten, maar bedenk dan ook even goed welke gifstoffen er in alle andere voeding en als voeding verkochte middelen zit.
Bouillon schrappen lijkt me geen optie en daarom snap ik deze hele draad niet.

De andere insteek is: als je deze metalen en vergiften overal in -zouden- zitten en je wilt dit alles vermijden, wat zou je dan wel eten? Voedsel van firma's als Nestlé en Unilever of moeten we over naar een veganistisch eetpatroon?



 
Goed punt Heksje, je kan het gewoon simpel weg niet vermijden in deze wereld, hooguit proberen te beperken, ons inspannen om te zoeken naar de beste voeding zal inderdaad meer resultaat opleveren. Nestlé en Unilever, ik pas. Moderne massa moordenaars zien er anders uit dan 100 jaar geleden.

@Liesje, interessant, dit heb ik nog niet eerder gezien, ga ik bekijken!

Als iemand nog een goed adres voor "grasgevoerde" kip heeft hoor ik het graag, ik heb er inmiddels twee gevonden, best aan de hoge prijs moet ik zeggen, wellicht dat scharrelkip hier een mooie middenweg biedt.

Grasgevoerd rundvlees hebben we wel en bevalt mij in ieder geval prima, en de bouillon is ook goed gelukt voor de eerste keer, mede dankzij ervaringen en tips van leden van dit forum.

Bedankt.
 
@paterk: welke adressen heb jij gevonden? Ik ken alleen de kippen van Pure Graze, echter geen ervaring mee. Ik bestel altijd biologische kip bij OKVlees, maar deze zal helaas niet grasgevoerd zijn.
 
Dank je Jhanne, maar helaas lijken deze kippen me niet grasgevoerd. Ze zijn zeker hoogstaand in kwaliteit, maar het is een gelijk product als bij OKVlees. Volgens mij ook bijzonder goed, maar als er beter is in de vorm van grasgevoerd dan houd ik me aanbevolen. Pure Graze schrijft al dat het een seizoensproduct is dus ik denk dat het een kwestie is van bij hen bestellen zodra dat kan en de vriezer volgooien. Er zijn helaas niet veel kippen die buiten komen en antibiotica-vrij zijn.
 
Vanuit de vegahoek wordt voortdurend gehamerd op opslag van gifstoffen juist in de dierlijke vetten. Daarom zou plantaardig voedsel een 'schoner' alternatief zijn. Maar grazende dieren hebben een galblaas en kunnen ontgiften van ongewenste stoffen en planten niet, zodat juist de planten de gifstoffen opslaan!

Mike
 
Weet je, ik haal mijn vlees en eieren van Boerderij Daalhoeve. De koeien zijn Galloway runderen en dit is natuurvlees. De rest van de beesten krijgen goed voer en lopen ook buiten; kippen, schapen, lammeren, geiten, varkens etc. Het zal wel niet 100% ideaal zijn, maar het is het beste wat ik hier kan krijgen en ik ben er heel blij mee. De smaak is raak :) en zoals Mike hierboven zegt, denk ik dat het prima zo is.
Dorothé
 
@paterk: hulde voor uw post. Het viel mij ook al op dat Fatsnotbad veel te snel oordeelt (en vooral erg lomp). Ook valt hij mensen graag aan. U vraagt heel begrijpelijk om een bron. Fatsnotbad haalt graag de negatieve punten uit uw post en reageert daar op. Dat zegt iets over zijn persoonlijkheid. Maar dat zal hij wel weer niet erkennen.

Ik dacht dat ik op een Weston Price forum terecht was gekomen. Maar ik zie voornamelijk conspiracies, politiek en negativiteit voorbij komen. Jammer.
 
@hjansen025:


Fatsnotbad haalt graag de negatieve punten uit uw post en reageert daar op.



Dat zegt iets over zijn persoonlijkheid

Ik heb even in je profiel gekeken hjansen025. Gezien bovenstaande bericht heb je een duidelijk mening over Mike (Fatsnotbad) maar het siert Mike in mijn ogen in ieder geval dat hij reageert op berichten. Over de inhoud ervan heeft iedereen altijd wel een mening , zoals mensen over alles wel een mening hebben. Echter is het dus een feit dat hij reageert, wat ik niet kan zeggen over jou in je eigen voorsteldraadje waarin mensen de moeite hebben genomen een bericht te zetten. Dus is het misschien mogelijk eerst zelf eens een knappe reactie neer te zetten alvorens in de aanval te gaan en te mopperen op een ander? Dan houden we het wel zo positief en inhoudelijk :)

In het algemeen: Al dat gezeur steeds ben ik nou wel zat. Reageer inhoudelijk, constructief en bedenk ook eens dat het kan zijn dat je een bericht niet snapt. Diegenen die iets niet snappen of invoelen reageren gelijk negatief, afwijzend en beledigend. Denk eerst eens goed na voordat je weer zegt of schrijft wat je van iets vindt. Dat je er negatief op reageert ligt veelal bij jezelf, je eigen interpretatie, je eigen (on)kunde en het probleem van jouw negatieve gevoel over iets ligt dus niet bij de ander.

En ja, het probleem dat ik het zat ben is mijn probleem en ligt bij mij.

Snappen we het nog? Niet gelijk reageren, maar eerst hier nog maar eens over denken. Dat werkt :)
 
Tussen mij en paterk gaat het wel goedkomen, getuige zijn reactie, maar of we hetzelfde kunnen zeggen voor jou en mij, hjansen025, valt nog te bezien. Nedenk dat er bovenaan elke pagina een kruisje staat dat je kunt klikken, je hoeft hier niet mee te doen als het een en al doffe ellende is volgens jou.

Paterk moest even gewezen worden op het feit dat het te makkelijk is om enerzijds te zeggen dat je onderzoek doet omdat je het beste wil voor je kinderen en anderzijds doodleuk onwaarheden over Green Pasture en gefermenteerde levertraan en de WAPF herkauwt van het internet en met de zoveelste dwaze vegaprofessor aankomt. Zeggen dat je het zelf ook niet weet is niet goed genoeg, ook paterk moet eerst nadenken voordat hij wat beweert.

Verder lijkt hij oordelen te beschouwen als een vies woord. In ons politiek correcte kikkerlandje is het niet kies om te oordelen, want dan kunnen we niet polderen. Nou, dan maar niet, want er is helemaal niets mis met oordelen! Wie nergens voor staat, valt overal voor.

En als ik werkelijk alleen maar negatief was, waarom krijg ik dan bijna dagelijks bedankjes van forumleden voor mijn antwoorden en reacties? Voor wat betreft de complotten, dat zijn complotFEITEN die vaak pas maanden of soms zelfs jaren later uitkomen en dan pas het gewone nieuws halen. Ik vind trouwens de bewering dat er lood zou zitten in bottenbouillons en dat de WAPF in dienst is van de commerciele vleesindustrie een soort complottheorie, vind je ook niet?

Rest mij nog om glimlachend te constateren dat paterk dus idd helemaal niet staat voor pater K. :wink:

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan