Zwangerschap

DeSouza

New member
Ik kan geen topic vinden over zwangerschap oa. boeken over vaccinaties, voeding, opvoeding etc.

Voor, tijdens, en erna.. Het mag verwijderd worden als dit overbodig is!

Het is bedoeld dat alles wat betreft zwangerschap hier te melden leek mij het idee.
 
Heb je in google gezocht op: zwangerschap fatsforum? Het resultaat is een hele lijst aan topics over zwangerschap.
 
Misschien dat deze link je wat meer inzicht kan geven.
Zelf niet doorgelezen maar er staat veel in en ook nog andere linken.

 
Ik zie dat ik de link vergeten was te plaatsen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/zwangerschap
 
Betekent dit topic ook dat we je mogen feliciteren? In dat geval, gefeliciteerd, DeSouza!
 
Dankjewel @Binc.

Mijn vrouw had bij haar 1ste zwangerschap anencefalie (open schedel) opgelopen, 2de en 3rde miskraam innesteling problemen. En nu is zij -+ 2 maanden zwanger, en over een maand hebben wij de 2de echo, waar wij met spanning afwachten of het ditmaal wel goed is met de schedel.

Voedingsisgezondheid, ben ik helemaal vergeten! Ik zal dit keer aandachtig lezen.

Maar zoals meerdere websites/boeken, met de nieuwste wetenschap over zwangerschap/opvoeding zou ik altijd waarderen..
 
Gefeliciteerd alvast. Nieuwste wetenschap is minder interessant, eerder oude kennis, inzicht en gezond verstand gebruiken.
Als je nourishing children leest zul je wellicht ook minder enthousiast zijn over echo’s. Dat is een boek dat ik iedereen die zwanger is/wil worden aanraad.
Succes
 
Goed boek! Ik heb veel aan dat boek gehad (en nog steeds).


Nog een boek

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00X06QDYS?ref=aw_sitb_end_act_to_dtl

Over ultrasound mocht je daar info over zoeken.

Complotdenker
 
Aha..

Mijn vrouw heeft NU hoog gehalte aan leukocyten wat uit haar urine is geconstateerd (symptomen blaasontsteking, niet te vaak, en niet allemaal), wat zij dus van haar gynaeocoloog heeft gekregen is Vacramal (bestaand uit probiotica, d-mannose en cranberry). Woensdag gaat zij nogmaals laten testen en mits het niet is verdwenen moet zij aan de antibiotica zitten. Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Cranberry, D-Mannose en Probiotica heeft haar klachten laten verdwijnen!

Voor degene die het wilt weten..
 
Het gaat zeer goed met ons "dochter" met de afgelopen 20ste week echo (ja, wegens haar medische achtergrond, oa. 3 miskramen hebben wij toch voor gekozen om het te doen).

Alleen heb ik een vraag over de borstvoeding. Stel je hebt te weinig borstvoeding of helemaal niet, ook ben ik op de hoogte van de WAPF formule, maar..

1. waarom lees/hoor ik dat baby's geen melk mogen voor de 6 maanden?
2. als je nu bijv. nannycare melkpoeder koopt, kun je er paar elementen uit de WAPF formule aan toevoegen? Zoals de levertraan. Want uiteindelijk ben ik nog niet aan toegekomen om de WAPF formule te maken en in plaats daarvan "eigen mengsel" te bouwen. Danku.
 
Volgens Sally de president van de Weston e Price foundation kan je gewone flesvoeding verrijken met levertraan.

Hier is een podcast aflevering over die zelfgemaakte flesvoeding .

https://www.westonaprice.org/sv/podcast/255-homemade-baby-formula/

Als baby’s geen melk zouden mogen voor de 6 maanden dan weet ik niet wat die baby’s die geen borstvoeding krijgen dan drinken... poedermelk...

Ik denk dat ze dat advies geven om geen ondervoede baby’s te krijgen dat mensen gewone melk gaan geven ipv borstvoeding of kunstvoeding (fles). Je moet je baby ook geen ander drinken geven voor die 6 maanden.

Maar probeer er alles aan te doen om de borstvoeding gewoon goed te starten. In jullie geboorte plan duidelijk aangeven dat je na de bevalling een uurtje ongestoord met de baby wil voor huid op huid en borstvoeding. En ook de kraamhulp goed duidelijk maken wat je wil en een lactatiedeskundige gelijk om hulp vragen als het niet lukt.

Maar super om te lezen dat de 20 weken echo goed was!

Complotdwnker
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan