Zwanger en niks meer lekker vinden, wat nu?

kleurig

New member
Hoi allemaal! Paar maanden geleden schreef ik al dat ik zwanger was. Dat is toen mis gegaan maar nu ben ik weer zwanger, jeej!! Nu 8,5e week.

Nu had ik me voorgenomen om ontzettend gezond (wapf/full gaps) te eten. Wat ik alleen niet verwacht had, is dat ik nu niks meer lekker vind. Alleen nog fruit, leverworst en kaas... Van bottenbouillon ga ik echt kokhalzen. Verder ben ik niet misselijk maar alles staat me tegen. En ik wil zo graag die bottenbouillon eten. Ik heb al geprobeerd het wat meer te verdunnen. Dikke gepureerde groentensoep ervan te maken, om toch ook wat groentes binnen te krijgen maar eigenlijk lust ik niets meer... :-(. Ik wil een gezond mooi wapf kindje maar hoe ga ik dit voor elkaar krijgen als ik niks meer weg krijg?? Iemand tips??
 
Stress staat een goede vertering in de weg.
Een maagzuur tekort ook. Dus misschien vind je zure augurken lekker (die heb ik tot nu toe alleen bij de jumbo, huismerk gevonden). Water met sole en citroensap en rietje.
Veel uitproberen wat je wel lekker vind, zacht gekookte eitjes, omeletten, soep met pompoen en creme fraiche vind ik zelf lekker.
Leverworst en kaas is natuurlijk ook prima!
Vlees met een lekker vetrandje. Extra dik roomboter smeren.
Zelf yoghurt maken?
Het kan inderdaad heel lastig zijn als je smaak ineens verandert.
 
Zure appels en augurken, dat is wat met kisten tegelijk door zwangere vrouwen verzwolgen wordt. Dat hebben ze niet uit een boekje, dat geeft het lichaam (2 in dit geval) aan. Zo ook bij jou, je eet wel fruit, dat is de zure afdeling, en verder leverworst wat een prima voedingsmiddel is, het is een natuurlijke multivitamine. Kaas is ook helemaal niet verkeerd. Dus wat is eigenlijk het probleem?
Je krijgt waarschijnlijk een dochter, anders had je wel trek in augurken gehad in plaats van in appels (geintje).
 
Je kunt ook gelatine (great lakes bv) gebruiken in toetjes, sausjes, jus, panna cotta, korte Google actie levert genoeg inspiratie. Misschien gaat kippensoep wel goed? Ook eigeel kun je goed overal door roeren. In elk geval kun je ook zonder bottenbouillon voldoende voedingsstoffen binnen krijgen.
 
biologische zure augurken (ja zeker, zonder enige zoete toevoegingen):
Bionova augurken zuur

Erg lekker, en nee ik ben niet zwanger. ;-)

verkrijgbaar/bestelbaar bij de natuurwinkel.

Lia
 
Gefeliciteerd, kleurig!

Je issue is zo herkenbaar! Toen ik net zwanger was, heb ik zoveel lever en bouillon gegeten, maar ik moet er nu echt niet aan denken. Vorige week heb ik nog een keer leverworst gemaakt, want ik vond dat ik het moest eten, maar ik kreeg het niet weg. Ook niet met veel jam… ;-)

Wat mij helpt, is veel zure dingen eten. Ik krijg daardoor meer zin in andere soorten voeding. Ik eet nu veel rauwmelkse kefirhangop met zure bessen, smoothie met kefir, zuur fruit, acerolabespoeder en gelatine, zuurkool, augurken, desembrood, mosterd en gember. Dit zorgt ervoor dat ik ook andere, vette dingen wil eten. Misschien werkt het voor jou ook. :)
 
DAnk jullie voor de tips... ik moet eerlijk zeggen dat ik even niet aan augurken moet denken. Maar ik ga eens een potje biologische kopen. Om te proberen. Goed idee. Maar zit daar uberhaupt wel iets van voedingsstoffen in? Verder kan ik ook Yoghurt (rauw power) kopen natuurlijk, ik denk dat ik dat wel lekker vind. En dan met fruit erin. Van zuurkool krijg ik echt de rillingen.. dus dat is het ook niet. Helaas Tanja, ik heb mijn kippenbouillon heel sterk verdund maar ik moet, alleen van de lucht al, van kokhalsen. Terwijl ik verder eigenlijk helemaal niet misselijk ben.
Ik heb vanmiddag wel spelt boterhammen gegeten. Sinds lange tijd weer brood, dat ging er wel goed in. Ik heb het idee dat ik veel behoefte heb aan koolhydraten. Want ook mijn favoriete omelet met spek, courgette en tomaten ging er niet met veel plezier in. Ik maak eens in de zoveel tijd wel eens zelf frietjes van bio aardappelen en gebakken in ossewit, dat vind ik wel heel lekker. Misschien moet ik mezelf daar dan maar wat meer een plezier mee doen. Maar eigenlijk word ik al niet blij van etensluchtjes... Voel me echt een zeur! Maar had dit zo erg niet verwacht!

@Gerard, ik denk zelf ook dat het een meisje wordt. Jouw regel ken ik eigenlijk nog niet. Maar het bevestigd mijn theorie wel. Ik ben namelijk 10 dagen voor mijn eisprong bevrucht. Bijna onmogelijk. Maar het schijnt dat alleen meisjeszaadjes zo lang overleven. Jongenszaadjes zijn snel maar gaan snel dood en meisjes zaadjes zijn traag maar leven langer.

@Naief: last van stress heb ik niet hoor. Helemaal niet zelfs.. Ik ben vrij stress ongevoelig. Zelfs mijn bijnieren doen het weer fantastisch, die een jaar geleden nog niet zo goed waren.

@Tanja: ik heb inderdaad twee bussen great lakes (rood en groen) staan. Goed idee!

Dank voor al jullie tips! Hier kan ik echt wat mee. En meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!
 
Komijn(poeder) werkt eetlustbevorderend. Veel hollandse mensen doen op een eitje, peper en (keltisch) zout, in Marokko is het gebruikelijk om Komijnpoeder (en zout) te gebruiken bij een gebakken/gekookt eitje, wellicht dat je hier eens mee kan beginnen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Reiziger
 
Kleurig,

Ja, ik ben ook zwanger. :) Hoe gaat het nu met je? Kun je alweer genieten van je eten? Ik wel! Heerlijk stoofvlees, bouillon en eieren. Genieten dus. :)
 
Oh ik ben jalóérs dat jullie tijdens je zwangerschap al weten van WAPF! Wat heerlijk voor jullie kind! Ik had dit mijn kind ook zo graag gegund. Wij (mijn dochter [negen] en ik) eten nu een paar jaar overwegend WAPF, bevalt enorm.

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
 
Gewoon eten wat je wel lust. Als dat voedsel is met veel koolhydraten: het zij zo. Ja kan wel de betere koolhydraten kiezen: koudgeslingerde honing, zuurdesembrood van rogge en spelt, koolhydraten bevattende groenten enz. Ik denk dat je na een tijdje ook wel weer dingen gaat lusten die je nu even niet lust.
Mooi hè, hoe de zwangerschap even je lichaam heel anders laat functioneren en vanzelf aangeeft wat nodig is.
 
Ik wou dat het klopte war je zei, Gerard, maar ik kom helaas maar al te vaak tegen dat moderne zwangere vrouwen neigen naar voeding en dranken die niet goed zijn en afkerig zijn van voeding en dranken die wel goed zijn. Jij gaat uit van een zuiver lichaam dat zuivere signalen afgeeft, maar dat is allesbehalve vanzelfsprekend helaas.

Mike
 
Dankje Patra! :) Toen ik zwanger was van onze eerste dochter had ik ook geen weet van Weston Price. Ik at (zo goed als) vegetarisch, helaas. Nu, voordat we besloten om weer zwanger te raken, hebben we een vruchtbaarheidsbevorderend eetpatroon gevolgd, zoals de natuurvolkeren deden. Na de zomer besloten we dat de tijd rijp was. Deze keer dus heel bewust voorbereid op de zwangerschap en dit doet niet alleen onze baby goed, maar ook mij. De vorige zwangerschap was geestelijk een hel, maar daar heb ik nu helemaal geen last van. Lichamelijk en geestelijk totaal geen klachten, wat ontzettend fijn is. Ha, ik ben blij en dat deel ik graag zoals je merkt. ;-) Maar, terug naar jou: wees blij dat je Weston Price ontdekt hebt en je je dochter nu deze levenswijze kunt meegeven. Beter laat dan nooit, hè. :-D
 
Ik ga er van uit dat het lichaam de juiste signalen afgeeft, alleen gaat het m.i. mis bij de interpretatie ervan. Wat we zouden moeten doen is terug naar af, d.w.z. weer in rust leven, niet meer dan 1 ding tegelijk en niet al slaaf in een volkomen doorgedraaide maatschappij.
Het gaat eigenlijk mis als we denken het beter te weten dan de natuur; Het paradijsverhaal verteld daar over met een toneelstukje met leuke bedachte poppetjes, maar de essentie ervan is zo echt als de poppetjes nep zijn. Draai dat om en je hebt wat we nu hebben.
 
Interpretatie is inderdaad moeilijk. En de huidige maatschappij werkt ook niet mee. Tenminste dat geldt voor mij persoonlijk. Want wat doe je bij een onbedwingbare trek in zoet? Precies, koolhydraten laden. Welke koolhydraten? In de supermarkt, ook de ekoplaza, het tankstation, en bv zelfs bij het tuincentrum en de kluswinkel wordt je doodgegooid met suiker in een zakje. Zelfs als je bij de bakker je zuurdesembrood staat af te halen, roepen de gebakjes vanuit de vitrine.
De verkeerde voeding wordt continue in je gezicht gedrukt.
Die discussie heb ik ook wel eens met mijn man gehad, die commentaar had waar ik nu weer mee thuis kwam (en als hij boodschappen doet is het nog erger ;) ), dan zeg ik, ik heb 10 keer nee gezegd en 1 keer ja.
Ik probeer wel goed te luisteren, maar ik ga er ook vanuit , dat als je je lichaam geeft, waar het om vraagt, het lichaam op een gegeven moment ook stil is. Ik heb bijna altijd honger. Ondanks de kilo's kaas, kilo's keltisch zeezout, kilo's roomboter, kilo's beste eieren die er hier doorheen gaan.
Ik zou dan wel eens willen dat als die verleiding er niet is en met een knip van mijn vingers alle snoep en andere foute verleiding wegtoveren.
Nee, dat is niet waar. Wat ik echt zou willen is dat je een goede gezondheid kan hebben bij het eten van alles wat fout is. Dan ga ik aan de hartige spare-ribs, met echt ijs na en een bakje tiramisu en daarbij een paar bekers cola
 
Een lichaam dat hormonaal uit balans is geeft onzuivere signalen af. Hormonale disbalans is ronduit epidemisch!

Mike
 
En blijkbaar ook niet zomaar even herstelt!
En heel vervelend in combinatie met een zwangerschap, waarin je het beste wilt, maar die signalen ook het sterkst kunnen zijn.
 
Nee, het lichaam dat hormonaal uit balans is, geeft zuivere signalen af dat het uit balans is. het gaat om de interpretatie. Als een zwangere vrouw nog alleen maar koolhydraten lust, ze zal toch moeten eten, dan is het maar even alleen koolhydraten. Ik durf erom te wedden dat de tekorten die hierbij ontstaan ook wel weer van zich laten horen, waarbij de juiste weg wellicht weer gevonden kan worden. Haaks ingaan op wat het lichaam aangeeft gaat niet werken. Je kunt wel koolhydraatrijk voedsel langzaamaan steeds meer met vetten mengen, zuurkool met aardappels en vette jus en een vette rookworst zal er misschien wel in gaan. Het is net al kleine kinderen die van alles niet willen, langzaam en met zachte hand kan je veranderingen aanbrengen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan