Zwaar lichaam

Annelynn

New member
Waarom is mijn lichaam zo zwaar en heb ik geen conditie meer? Wanneer ik bijvoorbeeld snel de trap op loop dan ben ik buiten adem! Ik snap er niets van!

Bijna 14 dagen bezig met het WAP dieet. Drink rauwe melk, shake van eieren met slagroom en boekweitgrutten etc., volle kwark, bottenbouillon, stoofpotjes, rijst en groentes. Tussen door boterkoek van spelt, havermout en honing.

Alles biologisch.

Zaterdag moet ik 13 km wadlopen. Help :)

 
Hoe was je conditie voor die 14 dagen WAP?

Hoe zag je dieet eruit?

Ik denk niet dat jij in 14 dagen zomaar je lichaam kunt oppimpen of ook niet verpesten.

 
Zou ook kunnen dat je aan het ontgiften bent omdat je nu veel zuiverder eet dan voorheen... Weet natuurlijk niet hoe je voeding er toen uit zag ;-)

En hoeveel zuivel at je voor je aan wapf begon... en hoe was je vertering toen? Kan zijn dat je de zuivel, lees casiene niet goed afbreekt waardoor er toxines ontstaan en je ook heel vermoeid wordt...Daar heb ik zelf nl ook last van, teveel zuivel zorgt dat ik steeds vermoeider word, eerder buiten adem, geen energie en ook hele verzuurde spieren. Ik eet daarom maar een beperkte hoeveelheid zuivel per dag tot het beter gaat...

Succes iig!!

 
Dank jullie wel!

Voor 14 dagen terug dronk en at ik helemaal geen zuivel, weinig brood en vlees. Elke ochtend fruit, appel, peer, citrusfruit en banaan. Tussen de middag havermoutpap of beschuit met geitenkaas, tomaat met basilicum, sla etc., 's avonds groeten en minimaal vlees of vis met rijst, spelt macaroni.

Door de weeks zwem ik 's ochtends, ik tennis, ik wandel af en toe en voelde mij vitaal. Ik ben slank en groot.

Inderdaad ik ben heel snel buiten adem en voel me daar zeker niet goed bij.

Elke dag had ik een stoelgang en nu om de 3 a 4 dagen. Harde ontlasting.

 
Misschien heb je ook wel last van Bijnieruitputting want je bent wel erg ongeduldig

je zal eerst door een diep dal gaan en dan langzaam weer opkrabbelen. het is niet 123 opgelost. Ons lichaam zit zo mooi maar zo complex in elkaar dat je eerst moet weten waar te beginnen, misschien neem je wel te veel vet en kan je lever dat nog niet aan en ontgift je te snel.

ik raad je deze site van Poekie aan http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html

staat veel handige informatie op.

 
Quote:
Voor 14 dagen terug dronk en at ik helemaal geen zuivel, weinig brood en vlees. Elke ochtend fruit, appel, peer, citrusfruit en banaan. Tussen de middag havermoutpap of beschuit met geitenkaas, tomaat met basilicum, sla etc., 's avonds groeten en minimaal vlees of vis met rijst, spelt macaroni.

Door de weeks zwem ik 's ochtends, ik tennis, ik wandel af en toe en voelde mij vitaal. Ik ben slank en groot.


Je leefde op suikers en andere stimulerende middelen (nachtschades). Je voeding bevatte te weinig voedingswaarde en leverde te weinig energie. Daarnaast verbuikte je deze energie middels lichaamsbeweging, wat dus neerkomt op nog meer stimulering. Nu eet je twee weken lang echt voedsel dat echt voedt en niet alleen maar vult en komt je lichaam tot rust en nu komt je erachter hoe uitgeput je werkelijk bent. Daarnaast zal het voor je lichaam niet zo simpel zijn om gelijk vanuit glucose als brandstof over te schakelen op vet als brandstof.

Je legt jezelf teveel druk op doordat je 'moet' wadlopen en wie weet wat nog meer. Als je 1 ding moet, dan is het toverwoord RUST. En nog eens rust. Geef toe aan de zwaarheid, de uitgeputheid en gun je lichaam hersteltijd op basis van echte voeding i.p.v. jezelf voortdurend te stimuleren, anders brand je veel te snel op en krijg je 'ineens' en 'uit het niets' gezondheidsklachten. We hebben hier op het forum iemand verloren die dat is overkomen en (helaas) te laat deze voedingswijze heeft ontdekt.

Mike

 
Quote:
en (helaas) te laat deze voedingswijze heeft ontdekt.

En daardoor te weinig tijd heeft gekregen om te kunnen herstellen.

Lia

 
Dankjewel,

:) Oké! Dat is duidelijk! Mijn lichaam rust gunnen. Acceptatie is iets wat wel bij me past wanneer het duidelijk is.

Daarnaast leef ik m.i. rustig :) Geen baan en mijn kinderen zijn het huis uit.

Wel heb ik de afgelopen jaren enorm onder psychische druk gestaan. Terreur mag je wel zeggen. Kom uit een diep dal. Juist daarom vind ik het bewegen op recreatief niveau en onder de mensen zijn fijn. Wadlopen in de stilte en in de natuur geeft me geestelijke ontspanning. Alleen ik doe het voor het eerst en had me een half jaar geleden al opgegeven.

Ga me verdedigen, merk ik :)

Tijd, geduld en acceptatie .. het eten is in ieder geval heerlijk!

 
Blijf er over nadenken .. bijzonder dat ons lichaam nu eerlijke boodschappen geeft waar je gewoon, simpel gehoor aan mag geven.

Onze maatschappij houdt een andere spiegel voor. Naar jezelf luisteren en kunnen luisteren is een waar geschenk.

Dank voor alle antwoorden!

 
Moe en futloos kan dacht ik ook komen doordat je te snel je koolhydraten hebt afgebouwd. Misschien kijken of je een beeld kan krijgen van de hoeveelheid koolhydraten die je voorheen tot je nam dagelijks en wat er nu in je voeding zit. Te snel gaan wordt altijd afgeraden op dit forum.

*slurp* ....laatste restje van mijn inmiddels dagelijkse bottenbouillon. :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan