zuur en glazuur

ruud

New member
Veel gefermenteerde producten en ook de dieten voor mensen volgens weston price / gaps bevatten nogal wat zuren om de maag te ontlasten en misschien ook om de lever te helpen detoxen.

Hoe zit het met de impact van dit zuur op het tandglazuur?

Valt dat mee of?

 
Ik doe het vloeibaar zuur (appelsap/-azijn tijdens de Moritz kuren bijvoorbeeld) altijd met een dik rietje, zo komt het niet langs de tanden.

Even naspoelen met lauwwarm water wil misschien ook helpen.

Geen idee wat de impact van zuur is, niet ieders glazuur is van dezelfde kwaliteit.

Zal er ook aan liggen hoe vaak en hoe lang je iets zuurs neemt.

Vooral geen tanden poetsen binnen een uur na het tot je nemen van iets zuurs heb ik wel eens gelezen.

 
Vreemd eigenlijk, waarom zouden ze het dan glaZUUR noemen als je het juist met zure voeding en dranken aan het slopen bent?

 
Ik zit ook wel een beetje met dit probleem. Ik heb zelf een zwak of zwak geworden glazuur door verkeerde gewoontes uit het verleden. Als ik zuur fruit eet heb ik dagenlang erna last van gevoelige tanden, heel vervelend. Zo vervelend dat ik ook maar geen zuur fruit eet. Iets wat niet al te zuur is kan ik vrij snel opdrinken zonder last te krijgen. Ik heb het idee dat het met drinken wel meevalt. Gauw naar binnen en meteen daarna wegspoelen. Ik wacht op de dag dat er iets uitgevonden wordt om mijn gebit weer in ere te herstellen.

 
Quote:
Ik wacht op de dag dat er iets uitgevonden wordt om mijn gebit weer in ere te herstellen.


Weston Price had het antwoord: vetoplosbare vitamines en mineralen, met name fosfor en calcium. Deze zitten in rauwe melk, orgaanvlees en vis.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.906
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan