marjolein6983
New member
Na veel gelezen te hebben hier over zuivel en het advies van een aantal van jullie om puur op dierlijke producten te gaan leven ben ik mijn zuivel-intake op gaan voeren. Ik merkte toen al snel dat als ik de zuivel te laat op de dag at ik last kreeg van slapeloosheid. Daarom dus de zuivel beperkt tot het ontbijt... Voorheen at ik altijd max 100 gr. kwark per dag. De laatste 3 wk at ik 200 tot 250 gr. voor ontbijt, en verder niet. Merkte de laatste tijd dat ik me steeds vermoeider ging voelen lichamelijk en ook hele verzuurde spieren kreeg. Laatste week was ik telkens misselijk na het eten van zuivel en kreeg ook hoofdpijn... Begon me steeds beroerder en onrustiger te voelen. Rare spastische trekjes, misselijk, duizelig, onrustg, geen concentratie. Sinds donderdag heb ik de zuivel paar dgn laten staan. 3 dgn geen zuivel en ging me langzaam steeds beter voelen. Vandaag weer bakje schapenkwark gegeten, 200 gr. en binnen een kwartier volgende reactie: misselijk, duizelig, trillen over hele lijf, spierpijn, ijskoud, kortademig, stuiptrekkingen/spastsiche trekken met gezicht/handen/armen, ijskoud, neiging tot flauwvallen (zo voelde het, verloor alle contact met alles om me heen). Het voelde alsof ik half in shock raakte, mijn vriend praatte tegen me, maar kreeg niets mee en kon niet reageren. Na een half uur tot een uur trok dit een beetje bij. De rest van de dag doodmoe, geen eetlust, huilerig, trillerig, geen focus, misselijk...
Ik schrok hier erg van, heb dit nog nooit gehad. IN het verlede heb ik altijd veel zuivel gegeten. Laatste jaren hele periodes geen zuivel en laatste half jaar weer klein beetje en nu dus langzaam opvoeren....
In mijn ogen is dit een allergishce reactie vind het alleen vreemd dat ik dat nooit eerder heb gehad. Heeft iemand een idee hoe dit zo ineens kan?
Alvast bedankt voor je reactie!
Marjolein
Ik schrok hier erg van, heb dit nog nooit gehad. IN het verlede heb ik altijd veel zuivel gegeten. Laatste jaren hele periodes geen zuivel en laatste half jaar weer klein beetje en nu dus langzaam opvoeren....
In mijn ogen is dit een allergishce reactie vind het alleen vreemd dat ik dat nooit eerder heb gehad. Heeft iemand een idee hoe dit zo ineens kan?
Alvast bedankt voor je reactie!
Marjolein