Zuid-Amerika

Het is uitermate triest om het Amazonegebied te zien branden. Overal op social media verscheen de oproep waarom dit niet breder werd uitgemeten. Nou dat is niet helemaal waar, de hele nieuwswereld draait om deze tragedie. BN’ers, sterren en wereldleiders voelden de emoterreur in hun nek hijgen dus die zijn ook massaal opgestaan om Bolsonaro op te roepen iets te doen. Alsof Bolsonaro zelf niks doorhad dat er iets moest worden gedaan.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/08/bolsonaro-stuurt-leger-naar-amazonegebied-online-posts-van-sterren-hebben-dit-geregeld/
 
firecount-Artboard_1_copy_2.png

Ik zal even proberen de afbeeldingen correct te krijgen
 
&t=666s

Het misselijke is dat veel 'celebrities' hetzelfde propaganda bericht de lucht in sturen waarin o.a. vleesconsumptie wordt afgeraden. Door veganisten wordt dit natuurlijk met beide handen aangegrepen, zij geven niet om feiten. Punt is dat de gebieden die branden al vrij zijn van tropisch regenwoud. Een deel daar van is inderdaad in de brand gestoken door boeren om o.a. soja te gaan verbouwen. Meer mensen op veganistische/plantaardige dieeten gaan dit 'probleem' alleen maar verergeren.
 
Dat er op dit moment veel meer bosbranden woeden in Angola en Congo lezen we dan ook bijna nergens. Angola heeft immers een linkse (communistische) president, en Congo een centrumlinkse president en premier.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/op-dit-moment-veel-meer-bosbranden-in-afrika-dan-in-amazone-gebied/
 
Wat ik niet helemaal begrijp aan alle ophef over de Amazone is, dat ze nu in verschillende nieuwsartikelen oproepen om meer biologisch en lokale producten te gaan consumeren, en ook het Mercosur handelsverdrag willen dumpen.

Was dit vroeger niet juist wat ze wilden voorkomen?:
Gezond lokaal voedsel voor iedereen, en verdragen zoals Mercosur gebruiken zodat er allemaal goedkope rommel van de derde wereld op ons bord beland. Voedsel vol met e-nummers waarmee onze boeren nauwelijks kunnen concurreren.
 
Dat heb ik nog niet gelezen. Voor mijn idee wordt de toestand met beide handen aangegrepen om meer plantaardige propaganda te verspreiden. Mensen die lokaal vlees eten zijn de oorzaak van de brandende Amazone en moeten zich schamen! Ze eten niet genoeg sojaburgers met 28 ingrediënten en acaïbowls, die zijn duurzaam!

Een push om lokaal te eten zou niet alleen een greep uit de geldzakken zijn van Nestle, Cargill, Tyson, het zou mensen gezonder maken en dus een aderlating zijn voor big pharma!
 
In Nederland worden de bomen massaal gekapt. Maar in een petitie vanuit GL word letterlijk gezegd dat bomen goed zijn voor zuurstof. Hoe krom.

Ik las idd een tweet van klaver waar hij een oproep doet zodat het handelsverdrag niet door gaat.


https://beweging.groenlinks.nl/amazone


?s=20



?s=20
 
Nee, precies. Maar dat is weer tegenstrijdig met de groenen die wel voor soja staan. Dus ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.158
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan