zout water niet goed voor bijnieruitputting ?

Pascal Collard

New member
Ik wist al dat ik bijnieruitputting had en ik heb dat de afgelopen 2 dagen mogen ondervinden... Telkens als ik de koffie klysma's doe wordt die cafeine opgenomen door mijn darm en geraak ik gestresst, en meteen komt dan dat gespannen gevoel in de bijnierstreek lage rug/adrenal pain) opzetten... reden dat ik sterk twijfel of ik wel verder ga met die koffie klysma's... is al 2e dag op rij dat ik dit meemaak en bijniertjes zijn er niet zo blij mee..

Ik ben even gaan zoeken wat ze zeggen over bijnieren en coffe enema's en Dr Wilson (binieruitputting) raadt ze aan, wat ik vreemd blijf vinden als ik zie welk effect dat heeft op mijn bijnieren, maar toen ik me aan het inlezen was op zijn website kwam ik dit tegen:

"Drinking salt water. Salt water will pull a certain amount of toxic substances out of the body by osmosis. However, the long-term effects are questionable, at best, and it doesn’t work very well.

Salt is an unbalanced mineral product and will slowly change the mineral balance of the body. Salt water has been known to kill, if one drinks enough, by upsetting the mineral balance. Avoid this method completely."

Toch wel even slikken als ik dit lees... is die SOLE dan wel een goed verhaal ?

P

 
Quote:
Salt is an unbalanced mineral product and will slowly change the mineral balance of the body.


Indien het GERAFFINEERD zout betreft wel inderdaad. Keltisch zeezout is juist een EVENWICHTIG mineralencomplex dat je het volle spectrum biedt aan mineralen en spoorelementen en heeft het tegenovergestelde effect.

Mike

 
Pascal,

Als de koffieklysma's voor jou niet goed voelen dan stop je er toch mee?

Wilson kan wel aangeven dat het goed voor je is maar iedereen is weer anders en reageert anders.

 
Dag Poekie,

Er is niet helemaal niets mis met de koffieklysma's, wel met de instructies die ik gevonden heb in het "klysma"-topic...

Wilson zegt inderdaad dat koffieklysma's goed zijn en raadt ze aan iedereen aan, MAAR: Wilson zegt dat je voor de 400 tot 600 ml koffie maar een HALVE tot maximum DRIE eetlepels mag gebruiken !!!

Drie eetlepels is 15 gram... ik las hier 4 eetlepels tot 70 gram !!!

Ook zegt Wilson nooit te beginnen met 3 eetlepels, omdat je eerst moet zien of je het wel verdraagt... (het effect van de cafeine) best is te beginnen met een halve en zo op te bouwen tot jouw maximale comfortabele level... Vergeet niet dat de meeste mensen op dit forum serieus wat bijnieruitputting hebben... De hoeveelheden die goed zijn voor ons zijn niet noodzakelijk de hoeveelheden die een gezonde mens kan verdragen ! Rapunzel en ik kregen beiden bijnierpijn van de cafeine...

Probleem is dat al snel wordt verondersteld dat hoge dosissen sowieso het beste zijn...Met wat ik hier gelezen heb op het forum leek 2à3 volle eetlepels een onschuldig test-hoeveelheidje... terwijl dat het maximum is wat wilson aanbeveelt (enkel indien verdagen wordt)

Ik ga het morgen eens lekker "dolce" doen, mijn koffiemoment !

 
Pascal, bij alles wat wordt genoemd, of dit nu zout is, vlees, etc moet je je afvragen : welk zout? welk vlees? Welke melkprodukten?

Veel informatie gaat uit van de geraffineerde produkten, of vlees uit de bioindustrie of gepasteuriseerde melk.

Fijn dat je zo uitgebreid verteld over je koffieklysma's, zeer leerzaam voor ons.

En je zoekt ook meteen uit hoe het kan dat de koffie opgenomen wordt en of dit kwaad kan. Bedankt voor deze informatie hoor.

 
Dag Dirtsa,

En ik steek weer wat op van jou.. mooi toch ? Hand in hand voor een mooiere wereld !

Ik heb een apart topic geopend over adrenal fatigue en coffee enemas, waar ik nog info aan zal toevoegen de komende dagen... heb die mensen gemaild en zal alle extra info daar plaatsen.. ook ivm het hydrateren (zodat er wel iets uitkomt nadien )

P

 
Ja. Totdat je zo'n dorst krijgt dat je alleen nog maar drinkt. Je lichaam streeft dan naar verdunning van het overtollige zout. M.a.w. je lichaam geeft zelf aan wanneer je te veel zout hebt ingenomen. Hetzelfde met vet, bij een teveel word je misselijk. Je lichaam heeft een natuurlijke rem met echte voedingsstoffen, maar met 'vullingsstoffen' (koolhydraten) niet. Dat is het verschil tussen voeding en vulling.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan