zoontje heeft water wratten op ze rug

pautje

New member
Hoi

Wellicht is mijn vraag al eens gesteld. Maar ben even een tijdje niet op het forum geweest en kan zo snel even niets vinden via Google. Excuses alvast.

Mijn zoontje heeft sinds een tijd een plekje op zijn rug. Het begon met een klein puistje zo als het er toen uitzag. Nu na een tijdje word het groter en komen er hele kleine plekjes bij. Een vriendin van me zei dat het water wratten zijn. Ben vanpla om even langs de huisarts te gaan om zeker te weten of het wratten zijn. Er zal natuurlijk wel weer wat voor geschreven worden maar daar wil ik niet aan beginnen. Vertrouw meer op dit forum. Vandaar ook mijn vraag wat hier wat ik er mee moet doen? Hoop graag op reacties. Alvast bedankt.
 
En als het waterwratten zijn: vooral niets aan doen! Wat de huisarts ook zegt.
uit wikipedia:
Waterwratten (mollusca contagiosa, enkelvoud molluscum contagiosum), in Nederland soms ook wel bolhoedwrat of (onterecht) apenpokken genoemd, zijn een vorm van wratten en worden veroorzaakt door een virus uit de familie van het pok-virus. Het zijn kleine (meestal 1-3 mm, soms tot 8 mm), iets glanzende parelmoerachtige verhevenheden die wat óp de huid geplakt lijken te zitten en meestal een centrale indeuking (delle) vertonen. Hieruit is bij rijpe mollusca een wittige substantie te drukken. Hoewel ook volwassenen er last van kunnen hebben, komen waterwratten het meest bij kinderen voor.[1] Waterwratten ontwikkelen zich veelal op de romp onder de oksel, op de bovenarm en elleboogplooi, het bovenbeen en de knieholte. Na een periode van enige maanden tot 1 à 2 jaar verdwijnen de wratjes vrijwel altijd vanzelf doordat het lichaam er weerstand tegen begint te ontwikkelen. Een eerste teken hiervan is dat ze dan vaak wat gaan ontsteken, met roodheid. De wratjes laten bij afwachten tot ze vanzelf verdwijnen vrijwel nooit een litteken achter. Bij agressieve behandeling is hier echter wel meer kans op! Daarna is het kind immuun voor waterwratten.

Vooral kinderen met eczeem zijn er vatbaar voor, omdat zij door het eczeem meer krabben en het virus dus in hun huid wrijven, die door het eczeem ook al beter doorlaatbaar is voor het virus. Het is een volstrekt goedaardige huidaandoening.
 
Zoals al is gezegd: gewoon niks aan doen. Mijn beiden zoontjes hebben er ook last van, alleen vervelend voor ze dat het jeukt maar gaat wel over.
 
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik nu ook een paar kleine wratten heb op me schouder overgang nek heb. De huisarts heeft nu wel vastgesteld dat het waterratten zijn bij mijn zoontje. Maar of het nu bij mij kleine puistjes zijn of ook waterratten weet ik niet. Zou ik ook weer even terug moeten naar de huisarts.

Maar is er nog iets te doen om dat (virus) aan te pakken zodat het sneller weg gaat?
 
Maar even serieus, ik zou wel eens willen weten wat jij en je zoontje op een dag eten en drinken. Ik denk dat je daarin zowel de oorzaak als de oplossing vindt. Je gebruikt dit forum uitlsuitend als vraagbaak voor het oplossen van klachten en kwalen waar jullie aan lijden, maar ik betwijfel of je ook de voedingswijsheden hier ter harte neemt. Lekker makkelijk om e.e.a. allemaal toe te schrijven aan een 'virus'. Welke actieve rol speel jij hierin?

Mike
 
hahah leuk die telefoons die automatisch een woord maken :-D

Maar om op u vraag terug te komen.
Wij eten redelijk volgens de richt lijnen van weston price, maar het kan nog veel beter. Helaas val ik nog wel eens terug in mijn oude voedingspatroon wanneer er een dipje is in me leven, dan komen de suikers en koolhydraten weer om de hoek kijken :-( Maar als we redelijk goed bezig zijn eten we het volgende.

In de ochtend begin ik met een glas water met sole en troebelen appelazijn.
Vervolgens yoghurt met een appel, klontje roomboter of slagroom, rauw ei, klein beetje kokosolie, levertraan en wat kruiden.

In de middag eet ik zuurdesem brood (ik weet het, niet goed) met rauw melkse kaas of biologisch vleesbeleg of een ei gebakken in roomboter met kaas en spek en een beker rauwe melk.
Het komt ook nog wel eens voor dat ik nog eten over heb van de avond daar voor.

Tussendoor een paar blokjes kaas met komkommer of nog een stukje fruit als een appel, kiwi of wat aardbeien.

Avond eten bestaat uit vlees, bio groente gekookt en zoete aardappels of wat basmati rijst. Komt ook vaak genoeg voor dat het alleen groente en vlees is. Bereid met roomboter en kruiden.
Probeer ook 1 keer in de week een pan soep te maken die voldoende is voorzien van vet en gelatine, maar dat lukt helaas niet altijd.

Verder drink ik vooral water met sole, thee en heel af en toe koffie met suiker.

Weet dat mijn voedingspatroon niet heel uit gebreid is en dat er zeker nog veel winst valt te halen omtrent orgaanvlees en stoofpotten. Maar voor mijn doen ben ik al een heel eind. Dronk voorheen geen melk en lusten geen ei op welke manier dan ook. Ook vet vlees was ver van mijn bed.
Wat ik gewoon heel moeilijk vind is om al dat zoete lekkers te laten.

Verder gebruik ik een waterfilter op de keuken kraan en staat onze wifi uit thuis.
 
Als je vaker wat kleine beetjes eet, zul je minder snel naar koolhydraten verlangen.
 
Waterwratten komen vaak voor bij kleine kinderen. Ze verdwijnen vanzelf, maar het kan soms wel 2 jaar duren. Mijn zoontje zat helemaal onder op buik, rug en armen. Wel meer dan honderd. Maar ze zijn uiteindelijk allemaal weggegaan zonder littekens oid.

Manon
 
Zonder littekens inderdaad, zolang je er maar vanaf blijft.
Het kan zijn dat borax helpt om uitbreiding van de waterwratten te voorkomen.
Verder liefst niet wassen en zeker niet met zeep.
 
Bedankt voor de tips.
Ik was me zoontje haast nooit met zeep gelukkig. En als ik het doe dan vaak alleen ze kruis en billetjes met aleppo zeep.
Hoop niet dat mijn zoontje ook helemaal vol gaat zitten, mensen zullen het vies gaan vinden ben ik bang. Ik zal het in ieder geval met rust laten en maar hopen dat het snel over gaat.

Had u kindje trouwens nog meer klachten ervan? Want mijn zoontje heeft al geruime tijd lichte verhoging terwijl er dan verder niets aan de hand is met hem en sinds er wat nieuwe plekjes zijn bij gekomen is hij al ruim drieën half week verkouden. Weet alleen niet of die verhogingen begonnen zijn nadat het eerste plekje kwam of daarna, want het is al zo lang geleden. Misschien dat het met elkaar in verband kan staan?
 
Zoals gezegd: borax (verdund) zal uitbreiding tegengaan. Na douche even met een plantenspuit een lichte wolk over je zoontje. Vitamine C douche zou je ook kunnen doen in plaats van borax. Beide stoffen hebben een milde en natuurlijke werking tegen micro-organismen.
Hoeveel is lichte verhoging? Als er weinig waterwratten zijn zal het eerder ergens anders door komen.
 
Hoi Gerard,

Als hij verhoging heeft is het meestal 37.7

Vitamine c douche, bedoel je daar mee die busjes die je tussen je slang en de kop kan plaatsen? Of ook in de plantenspuit?
 
Er is een vitamine C douche waar een patroon in gaat, op het forum is daar wel wat over te vinden. Maar gewoon wat ascorbinezuur oplossen in water en dan in de plantenspuit is ook prima, even laten inwerken, niet te goed afdrogen en klaar. Werkt ook formidabel tegen zweetgeurtjes!
Ascorbinezuur kan je via internet wel bestellen.
 
Wat een goede tip. Misschien ook te gebruiken als deodorant?
Zal is even gaan Google over ascorbinezuur.
 
Ik zou het niet meer weten of hij nog andere klachten had. Ik denk niks raars, al zal hij in die 2 jaar vast wel eens ziek of verkouden geweest zijn. Soms wat jeuk of irritatie als ze op een vervelende plek zitten (bijvoorbeeld net onder de rand van je broek).Die wratjes zitten meestal op plaatsen die toch bedekt zijn door kleren, dus meestal valt het niet echt op. Je ziet het veel tijdens zwemlessen, want dan gaan de meeste kleren uit. En 5-9 jaar is zo'n beetje de leeftijd dat kinderen ze krijgen.
 
Heel goed als deo, de rest van de deo's is gif.
Ik wilde nog wat links over vitamine C / Ascorbinezuur plaatsen, maar dat gaat niet goed.
Google maar even op:
zaplog/article/de_rol_van_vitamine_c_helder_uitgelegd

gezond/vitamine_C_overdosis.html

/riordan1.html

inspiratie/haal-jij-wel-die-vitale-hoge-c/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan