zoon met onrustige rode huidplekken.

Johnny

Well-known member
Hallo,

Ik WAPF vanaf half vorig jaar en stap voor stap hobbelt de rest van het gezin achter me aan.

Mijn zoon van 14 is na mij het meest actief in WAPF eten en stimuleer hem daar ook in.

Hij eet weinig brood en ipv daarvan havermout of amaranth gekookt in water/melk en een eetlepel kokosolie en wat sole,.. hij is dol op vet en eet dus graag omelet in roomboter,vaak biologisch (grasgevoerd) vlees en maakt rauwe melk smoothies met fruit en af en toe rauwe lokale uitloop ei er door.
Ook sole door de volle bio yoghurt met kaneel bosbessen boterolie/levertraan.
Rauwmelkse kaas of geiten kaas , leverworst (hausmacher).

Helemaal onbewerkt eten lukt niet maar frisdranken , chips etc negeert hij steeds meer.

NU heeft hij al een maand last van rode vlekken 3 cm en rood en onrustig verspreid over het lichaam , het waren er vier nu zijn het er 6.

Ik heb het forum uitgespit maar kon niet specifiek deze huidklachten terug vinden dus zou graag een aanwijzing lezing waar ik mee vooruit kan.

 
Een afbeelding van een plek.

https://www.dropbox.com/s/w46es3h28fg1hkk/IMAG1850.jpg?dl=0
 
Hallo Johnny, wat goed dat je zoon zo gezond is gaan eten.
Die plek ziet er niet mooi uit. Het zou ontgifting kunnen zijn, maar verder heb ik er geen verstand van. Ik zou wel de melk als eerste weglaten (tijdelijk) niet de yoghurt. Frisdranken en chips definitief eruit. En dan maar hopen dat het helpt. Melk kan een allergie zijn of lactose intollerantie. Zelf krijg ik jeuk en puistjes daarvan.
Hopelijk heeft iemand nog een goed idee.
 
De plekken jeuken inderdaad. ik zou het jammer vinden als het een intolerantie v d melk is want ik las dat een opgroeiend kind een liter per dag nodig kan hebben.
 
Voor mij ziet het er uit als een infectie met streptokokken of is het een niet zo duidelijke ringworm.
De "afweer" is even niet helemaal in orde, dan kunnen dit soort dingen optreden.
Suikers vermijden, vitamine C supplementeren: 5 tot 10 gram per dag, als er diarree van komt, dosis halveren. Kijk of het na een paar dagen minder wordt.
 
Gerard de plekken zijn niet allemaal even heftig enkele zijn ze wat rustiger en raken niet ontstoken.

 
Nu je over afweer begint zat ik nog even te denken.
Stress is ook gerelateerd aan het afweersysteem en hij is best een mannetje wat veel prikkels ontvangt zou dat ook op die leeftijd samen kunnen hangen.

In mijn omgeving zijn veel mensen verkouden en komen maar niet vanaf, zou het ook te maken kunnen hebben dat we met zijn allen hard aan de zon toe zijn ?
 
Je kunt de knop img aanklikken en dan de Dropbox-link daarin plaatsen, dan is je afbeelding te zien in je post.

Mike
 
Ik zou bij de huisarts vragen wat het is voordat ik ging zelf dokteren, hoewel vit C geen kwaad kan.
 
ik zou het jammer vinden als het een intolerantie v d melk is want ik las dat een opgroeiend kind een liter per dag nodig kan hebben.

hoi Johnny als je kind allergisch is voor melk, dan kan die de melk missen als kiespijn.
Mocht je naar een huisarts gaan: vraag gericht om een algenene voedselallergiebloedtest. Als ik vroeger met mijn eczeemplekken naar de huisarts ging, dan kwam die nooit op het idee om een link te leggen met voedselallergieen die ik wel allang heb. Laat je zoon ook geen cortisonzalf aansmeren. Die haalt de oorzaak niet weg maar maakt de huid permanent dunner en haalt pigment permanent weg.
 
Water en/of melk Kefir en probiotoca (bio kult) zijn goede dagelijkse aanvullingen.
Melk kefir zou hij misschien wel kunnen verdragen als hij niet tegen melk kan

Wat gebruikt hij als douchegel/zeep en lotion? Het kan zelfs zo zijn dat het door wasmiddel komt.

Sowieso flink er mee in de zon als die kans er is.

 
Ja die zon ... de natuurlijke antibiotica las ik in het boek van Moritz.

Dinsdag hebben we een afspraak bij de huisarts.
Lievergezond ook super bedankt voor je advies.

Ik zal ook vit C aanschaffen en de melk een poosje uit het eetpatroon verwijderen . Ik moet zeggen dat hij gezien zijn leeftijd het heel goed doet Vwb de voeding.
 
De de douchegel etc zijn de standaard producten, Axe.
Melkkefir heb ik in huis en zal dat aan hem voorstellen..voorheen wilde hij er niet aan, Devotion misschien nu wel.
 
Ik moet zeggen dat hij gezien zijn leeftijd het heel goed doet Vwb de voeding.

Johnny, daar heb je absoluut gelijk in en mag je trots op wezen en je zoon zelf ook. Meestal komt dit soort inzichten pas op "latere" leeftijd. Hopelijk kom je er
snel achter waar die plekken vandaan komen, zodat je weet wat je er aan kunt doen.
 
@johnny: mijn zoontje had ook zulke plekken met name op zijn benen. Uit bloedtesten bleek koemelk intolerantie. Koemelk is uit zijn voeding gehaald en weg plekken althans tot nu toe ik zal nog niet te vroeg juichen.

Ook heeft hij candida en dat zit dus soms waarschijnlijk ook op de huid.

 
Hoi Sampjes,

Ja ook hier komen wat plekken voor op zijn benen. Vannacht heeft hij er één open gekrabd en deze heb ik schoon gemaakt met 3% h2o2.

Candida bij je zoon, daar schrik ik wel een beetje van gebruik je daar Kefir en beesten bottenbouillon voor en hoe heb je candida bij je zoontje geconstateerd?
 
Vrijwel alle cosmetica bevatten producten die ongezond zijn, er gelden helaas andere regels voor dan voor voedsel, men gaat er van uit dat het voor uitwendige gebruik is en dat het dan niet in het lichaam komt. Dat is beslist een misvatting.

Spanningen zijn de grote boosdoener, zeker in dit soort samenlevingen. Stress is wellicht veel destructiever dan minder gezonde voeding.

Allergie is een teken van het organism dat er een grote onevenwichtigheid is, geen ziekte die bestreden moet worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan