zonnebril wel of niet op doen

Klopt, die $ 6 geldt geloof ik tot twee kilo.

Die € 150 waarboven je invoerrechten gaat betalen zou wel kunnen kloppen, maar volgens mij ga je boven de € 22 al BTW betalen plus afhandelkosten voor de douane. Ik had een paar maanden geleden een pakket van € 65 waarvoor ik € 25 aan de postbode moest betalen :twisted:

Dus als ik wat hogere bedragen heb en/of haast heb bestel ik liever via DHL, volgens mij worden die zendingen minder gecontroleerd (maar dat weet ik niet zeker)

 
Quote:
Een zonnebril ongezond

Beste lezer,

De afgelopen week konden we in de media lezen dat ook baby’s nu massaal aan de zonnebril moeten http://www.nu.nl/gezondheid/3786715/ook-babys-zonnebril-op.html . Het bericht is niet door de makers van designbrillen de wereld in geslingerd, maar door het Oogfonds. Of het Oogfonds aandelen heeft bij de peperdure brillenmaker Ray Ban, weet ik niet, maar ik heb de zonnebril zelf al jaren geleden afgezworen. Het dragen van een zonnebril maakt je op slag superstoer. Niemand kan je ogen nog zien, dus je bent sociaal niet goed meer uit te lezen. Het wordt allemaal wat mysterieuzer en ons brein werkt zo dat we mysterieuze zaken willen ontrafelen, waardoor we automatisch willen weten wie de persoon achter de zonnebril is. Ik heb zelf altijd liever dat mijn gesprekspartner geen zonnebril op heeft, praat veel makkelijker omdat de ogen toch de spiegel zijn van de ziel. Zo kun je waarnemen wat er echt in iemand omgaat.

De reden dat ik gestopt ben met de zonnebril is omdat een deel van ons hormonale stelsel in balans komt door zonlicht. Sowieso maken we feelgoodstofjes zoals serotonine aan onder invloed van zonlicht, daarom zijn er ook speciale daglichtlampen in de handel. Een deel van deze serotonine zet zich bij het donker worden om in melatonine. Melatonine zorgt ervoor dat we ons bedje willen opzoeken en makkelijk in slaap komen. Melatonine is bovendien een zeer krachtige lichaamseigen antioxidant, die wil ik niet missen. Veel mensen missen deze wel door gebruik van TV, smartphone, tablets en kunstlicht. Mijn tip is om in je huiskamer halogeenlicht in plaats van LED of spaarlampen te gebruiken. LED en spaarlampen bevatten veel blauw licht, waardoor ons lichaam via de ogen het seintje binnenkrijgt dat het nog overdag is. Daglicht bevat namelijk ook veel blauw licht. Een lichaam dat denkt dat het midden op de dag is maakt geen slaaphormonen aan. Heel veel mensen hebben slaapproblemen, zou dit één van de oorzaken zijn?

Hoe moeten we omgaan met baby’s in de zomer? Baby’s hebben sowieso een zeer gevoelige huid en mogen nooit lang in de zon. Ik raad altijd aan om kleine kinderen voornamelijk in de schaduw te zetten. Baby’s kunnen boven hun stoeltje het best een zonnekap hebben, zodat hun ogen beschermd blijven. Een zonnebril komt de sociale interactie niet ten goede en die hebben kinderen nodig om houvast te creëren. Baby’s en ouders maken heel veel oogcontact met elkaar. Ook voor de ouders is het beter om geen zonnebril te dragen, anders kan dat het kind afschrikken. Zoals jullie wel weten ben ik pas geslaagd voor mijn motorrijbewijs. Ik kwam van de week thuis en had mijn helm nog op van een heerlijke motorrit. Zoals altijd komt bij het thuiskomen mijn kat vrolijk op mij af. Dit keer ook, maar toen mijn kat omhoog keek en mijn helm zag, raakte ze volledig in paniek en maakte dat ze wegkwam. Toen ik haar riep, wist ze dat ik het was en kalmeerde ze weer. Zo zie je maar dat zonnebrillen en helmen voor kleine kinderen en dieren heel vreemd kunnen overkomen…

Maar goed, in de auto gebruik ik wel een zonnebril bij een zeer laagstaande zon, om zo de verkeersveiligheid te vergroten. Sommige mensen zeggen dat ze een zonnebril op moeten omdat het licht anders te fel is. Dat komt meestal omdat deze mensen dan vroeg in het jaar begonnen zijn met de zonnebril en niet gewend zijn aan het felle licht. In die zin krijgen onze ogen ook via de lichtsterkte door in welk seizoen we ons bevinden. Als we dan op vakantie naar de zon gaan raakt ons lichaam ontregeld en zijn we niet opgewassen tegen de onverwacht sterke UV-kracht, want ook onze huid groeit met de maanden mee in weerstand tegen de zon.

De meeste zonnebrandmiddelen bevatten helaas parabenen, ftalaten, nanodeeltjes en zijn op basis van paraffine of petroleum.

nieuwsbrief www.ahealthylife.nl

 
Quote:
Melatonine is bovendien een zeer krachtige lichaamseigen antioxidant, die wil ik niet missen.


Dat snap ik niet. Volgens mij moet "Melatonine" "Serotonine" zijn. Ik zou dat artikel maar heel snel aanpassen.

 
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=m78&ss=P1694&l=NL



Dragen zonnebril heeft invloed op pijnappelklier




Steeds meer mensen dragen een zonnebril, zelfs als de zon niet fel schijnt, maar ook steeds meer kleine kinderen (kleuters) hebben een zonnebril op. Zonlicht is heel belangrijk, dag licht is zeer belangrijk. De Bron gaf ons emotionele en fysieke gezondheid door ons de pijnappelklier te geven.

De pijnappelklier is een actieve, afscheidende klier. Natuurlijk ongefilterd zonlicht is nodig voor de goede werking van deze klier. Licht komt als bewuste elektromagnetische energie van de zon in ons lichaam via de optische zenuwen van het oog, die op hun beurt direct de pijnappelklier stimuleren. De pijnappelklier zet lichtenergie om in elektrochemische impulsen die direct de hypothalamus voeden.

De hypothalamus is het deel van de hersenen die alle vitale processen van het lichaam beheert, via de onmiddellijke en directe verbindingen naar de hypofyse en het autonome zenuwstelsel. De hypothalamus is gevuld met lichtgevoelige cellen de het elektromagnetische signaal van het licht omzet in neurochemische impulsen, die dan direct worden gebracht naar de hypofyse. De hypofyse op zijn beurt werkt en scheidt hormonen in het lichaam, zodat de homeostase in stand kan worden gehouden. Het is aan te raden alleen een zonnebril te dragen als het echt noodzakelijk is. Ook is het belangrijk de ogen van kleine kinderen niet af te dekken met een zonnebril.

Onze ogen kunnen zich makkelijker aan de zon aanpassen dan wij allemaal denken. Wanneer mensen overdag bij kunstlicht werken, krijgen ze onvoldoende natuurlijk licht binnen.

In het boek Nature's Detox Plan van Roy Mankovitz wordt gesteld dat de keerzijde van het dragen van een zonnebril is dat het interfereert met een deel van het endocriene systeem waarbij de pijnappelklier verstoort wordt. In het boek wordt gezegd dat ze nog niet precies begrijpen hoe de pijnappelklier werkt, maar wat ze wel weten is dat je er niet mee moet knoeien.

In een artikel over Seasonal Affective Disorder werd gezegd: Draag zo weinig mogelijk een zonnebril, want zonnebrillen beperken het licht dat van de ogen naar de pijnappelklier gaat. Brillen en contactlenzen beroven je van energie doordat ze een deel van de ultraviolette stralen blokkeren die door de ogen reizen naar de pijnappelklier, schrijft Patricia McCormac.

De pijnappelklier is ook de schakelaar voor de hypofyse, die het verouderingsproces controleert. Melatonine is het sleutelhormoon dat door de pijnappelklier wordt geproduceerd. Zonlicht verhoogt de productie van melatonine. Doe je (zonne)bril af wanneer je in de zon zit omdat de pijnappelklier wordt gestimuleerd door licht dat via de ogen het lichaam binnenkomt.

Naast dat het dragen van een zonnebril kan zorgen voor wasbeer ogen, heb je je ooit wel eens afgevraagd over de correlatie tussen het dragen van een zonnebril en de hoeveelheid licht die je pijnappelklier bereikt?


Door Suzanne, woensdag 18 april 2012
Bron: http://www.earthwatcher.nl/nieuws/g...ebril-heeft-invloed-op-je-pijnappelklier.html
en: http://www.in5d.com/sunglasses-pineal-gland.html via http://www.leefbewust.com/columns/190615.htm
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.072
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan