Zonnebrandcreme

pautje

New member
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort op vakantie naar spanje met mijn zoontje van 3 jaar.
Normaal gesproken gebruik ik geen zonnenbrandcreme voor mijzelf en mijn zoontje.
Wel smeren we wat kokosolie voordat we de zon in gaan. Ook let ik op dat we het langzaam opbouwen en niet verbranden en op tijd de schaduw in gaan. Ik weet dat de regulieren zonnenbrandcreme's heel schadelijk zijn. Maar ik ben toch bang dat we het in spanje niet gaan redden zonder hulpmiddelen zeg maar. Wat zouden jullie ons adviseren?

Bedankt alvast voor het lezen en eventueel reageren.
 
Volgens mij zit er in de meeste cremes van Lovea wel nanodeeltjes Muis. Dat een creme bio en mineraal is wil nog niet zeggen dat het ook zonder nanodeeltjes is. In die minerale cremes zit zink oxide en titanium dioxide, die stoffen zijn op zich (volgens mij, daar zijn de meningen over verdeeld) niet giftig, zolang ze groot genoeg zijn, zo gauw die deeltjes heel hard verkleind worden tot nanodeeltjes dan worden ze wel gevaarlijk.
Hier staan een paar nano-vrije cremes http://www.greenjump.nl/Categorie/Verzorging/Zonnebrandcreme-enzo
Zelf gebruiken we thuis zoiets nooit maar als we ergens heen gaan waar we de hele dag in de volle zon zijn dan kun je bijna niet anders en dan smeer ik zoiets. Het is geen fijne creme, je bent net een spook en je krijgt het ook niet meer van je af gewassen. Zo gauw een creme fijn smeert en je er niet wit van wordt dan zitten er nanodeeltjes in.
 
Lovea bevat aluminium...

Ik heb het laatst ook uitgezocht, pff wat een werk... Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Pure Nuff Stuff en Paul Penders Herbal sunscreen. Ik hoop dat ik uiteindelijk niks over het hoofd heb gezien en de 'juiste' keuze heb gemaakt. Thuis smeren we ook niet, maar voor op de kinderopvang geef ik onze eigen zonnebrandcreme mee.

Vorig jaar had ik Lavera, maar die smeert vreselijk wit uit. Wat je wel kunt doen is eerst een laag kokosolie en vervolgens de zonnebrand. Dat scheelt heel wat in de witte waas. Maar op de kinderopvang doen ze dat natuurlijk niet.
 
Wij hebben ook die van pure nuff stuff in huis, gekocht voor de reis naar de tropen, maar die werkte daar niet afdoende. Ik denk dat Spanje geen probleem hoeft te zijn. Het jaar ervoor gebruikten we de kids factor 50 lovea, beschermde heel goed in de tropen, maar ik ga die voor ons niet meer gebruiken gezien de hoeveelheid ingrediënten.
Lange mouwen en een zonnehoed/pet werken ook prima en is goedkoper :)
 
Eens met bananenjam... lange mouwen, pet of hoedje en heel rustig opbouwen. Maar kinderen houden dat misschien niet op. Parasol op het strand gebruiken.. en tussen 12 en 15 uur zon zoveel mogelijk vermijden.
Ik heb ooit huidkanker gehad, kreeg een flesje La ROche mee van het AvL. Heb het maar weggegooid...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan