Zittend plassen, beter, ook voor mannen

simone

New member
Het blijkt dat zittend plassen ook voor mannen beter is omdat de blaas dan helemaal leeg wordt. Het probleem blijkt hem in de urine te zitten die in de blaas achterblijft waardoor je problemen met de prostaat krijgt en ook andere aandoeningen.

Hebben jullie wel eens hier over gehoord??

 
Ik zit al jaren tijdens het plassen, begonnen nadat ik in de zomer een keertje met blote benen mijn blaas had geleegd. Spetter de spetter... Scheelt ook nog eens met schoonmaken.

 
Ik kan me niet voortellen dat ik sta te plassen;) Omdat je zegt in je titel dat zittend plassen beter is, ook voor mannen;) Volgens mij zijn dat bij uitstek de staande plassers :lol:

 
Bij deze topic moet ik de hele tjd denken aan Dirk Jan :lol: die heeft hier zo'n leuk stripje over.

 
Daar staat tegenover dat je weer beter gehurkt i.p.v. zittend kunt poepen om ervoor te zorgen dat de darmen zich volledig ledigen. Je kunt dit oplossen door op het toilet je voeten te laten rusten op een verhoging (bijv. een stapel boeken).

Mike

 
Onze zoon doet dat nog steeds goed, dat moet ik hem niet afleren. Kun je zien dat de oude gewoontes en oudere wc's toch beter waren en dat onze ouders wel vaker gelijk hadden.Ik weet dat ik vaak met mijn koppig karakter bepaalde dingen van hun als kwats heb aangemerkt maar kom er steeds meer achter dat het toch wel kloppend was.

Zij wisten deze dingen al decennia terug.

Heel grappig, in Turkije noemen ze de ouderwetse Turkse wc's Alaturka en de wc's van hier Alafranka dus vertaald op zijn Turks en op zijn Frans dus als iemand een huis laat bouwen vraagt men wat voor een wc's heb je en dan zegt die persoon in kwestie nou twee Alaturka's en één Alafranka.

 
Nick, Dank je wel.

Het lijkt allemaal zo onschuldig omdat de gewone moderne wc zo gemeengoed is geworden dat we allang de natuurlijke manier vergeten zijn en we als we een keer in het buitenland zijn de oude manier van behoefte doen op een ouderwetse wc vreemd vinden.

We staan er gewoonweg niet meer bij stil hoe belangrijk correct plassen en p....pen is.

Ik denk dat ik maar eens een ouderwetse wc laat bouwen zodat je altijd correct plast en ontlast.

Wat een te gekke site zeg die squattypotty, heb deze meteen gebookmarked.

 
Ik zet tegenwoordig mijn voeten altijd op een pak toiletpapier! Je weet wel, zo'n pak waar 4 rollen inzitten. Werkt perfect! Ik merk echt goed verschil. Mijn ouders hebben zo'n verhoogd toilet laten plaatsen en dat is helemaal foute boel. Je zit in een totaal verkeerde houding. Ik had ze nog gewaarschuwd, maar ja....

 
@nick: wat een goede aanvulling zeg! Ik gebruikte het opstapje van de badkamer weleens op toilet, maar heb hem helaas weggedaan toen dochters groot was:(

 
Ik leer steeds nieuwe dingen hier. Maar ga het zeker een keer uitproberen. Niet dat zittend plassen hoor, dat doe ik al :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan