Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Israëlieten die in de Bijbel genoemd worden, zijn NIET het Israël van vandaag. (Dit is een herpost van mijn artikel dat de bewering ontkracht dat het hedendaagse Israël het Bijbelse Israël is) Er zijn nog steeds veel christelijke zionisten die Israël verdedigen als Gods “uitverkoren volk” en zeggen dat de Bijbel bewijst en stelt dat heel Israël gered zal worden. Zij identificeren ten onrechte de Joodse natie als geheel Israël. Ten eerste kunnen maar heel weinig joden vandaag de dag bewijzen dat ze tot de stam Juda behoren. Daar komt de term Jood vandaan. Joden vertegenwoordigen slechts twee van Israëls oude twaalf stammen, Juda en Benjamin. Geen van de andere tien stammen werd ooit Jood genoemd. Israël als één koninkrijk werd alleen verenigd tijdens de regering van twee koningen, David en zijn zoon Salomo. Dit was vanaf 1003 voor Christus. tot 930 v.Chr. Hierna werd de natie in tweeën gedeeld, het Noordelijke Koninkrijk, en Judea, het Zuidelijke Koninkrijk, zoals afgebeeld op de bijgevoegde kaart. De 10 stammen, Israël, werden in 722 voor Christus veroverd door het uitgestrekte Assyrische rijk. en verspreid onder de naties over de hele wereld. Zij zijn nooit Joden geweest en zullen dat ook nooit zijn. Ze hebben nu als heidenen verschillende identiteiten en nationaliteiten. Voordat de 10 stammen in 722 v.Chr. door Assyrië werden veroverd. ze stonden bekend als het noordelijke koninkrijk, Israël, Efraïm en Samaria. Het Noordelijke Koninkrijk Israël, de Tien, en het Zuidelijke Koninkrijk, de Twee, verkeerden in voortdurende onrust en zelfs in een burgeroorlog. Het zuidelijke koninkrijk stond bekend als Judea en Jeruzalem. Daar is de term Jood ontstaan. Nadat ze in 597 v.Chr. door Babylon gevangen waren genomen. Judea keerde in 536 v.Chr. als een kleine natie terug naar Jeruzalem. na het edict van Cyrus in 538 v.Chr. De Joden/Judeeërs verwierpen Jezus Christus als Messias. Ze lieten Hem kruisigen. De Bijbel voorspelde dat dit zou gebeuren door middel van de Profeten. Het christendom verspreidde zich over niet-Joodse naties en tot op de dag van vandaag wordt Christus nog steeds verworpen door de Joden en in extreme gevallen lasteren zij Hem in hun religieuze geschriften. Mensen, alstublieft, als u het argument wilt aanvoeren dat alleen de Joden Gods “uitverkoren volk” zijn, ga dan alstublieft uw Bijbel lezen. Bovendien waren Gods beloften aan Abraham gericht aan al zijn nakomelingen, inclusief zijn eerstgeboren zoon Ismaël, die de voorvader van de Arabische naties is. Ze hebben net zoveel, zo niet meer geldigheid om te leven in de landen die God aan Abraham beloofde, omdat ze kunnen bewijzen dat ze Semieten zijn, en ook Hebreeën. De hedendaagse joden, Ashkenazi en Khazaren, hebben moeite hun afkomst te tonen. Het zijn bedriegers. Vraagt iemand zich af wat er met Esau’s nakomelingen, de Edomieten, is gebeurd? Jakob deed zich voor als Esau, zijn broer, om het eerstgeborenerecht van hun vader Isaak te ontvangen. Misschien proberen de nakomelingen van Esau nu te doen alsof ze Jakob zijn. Gewoon een gedachte om over na te denken. Mijn laatste punt is dat dit allemaal er niet toe doet, ongeacht welk ras, etnische groep, etc. je bent. Wij zijn allemaal gelijk voor God. Hij toont geen gunst, en er bestaat niet zoiets als Gods uitverkoren volk. Wij zijn allemaal Zijn volk, zelfs als er mensen zijn die in een God geloven of niet. De zionistische indoctrinatie van de afgelopen honderd jaar heeft christenen verblind om de staat Israël te verontschuldigen voor alle wandaden, inclusief deze huidige genocide op Palestijnen die van hun thuisland zijn beroofd. De Scofield Study Bible speelde een belangrijke rol door de Schrift te verdraaien, en hedendaagse predikanten met enorme aanhang zoals John Hagee en Greg Locke, die hun zionistische meesters dienen, niet hun gemeenten of het christendom. Zoals op de kaart te zien is, maakte Gaza nooit deel uit van een Israëlitisch of Joods koninkrijk. Het bijbelse Israël en de staat Israël zijn niet hetzelfde. Je kunt het standpunt innemen dat alles wat ik zojuist noemde fictie is. De reden dat ik dit echter deel, is alleen maar om te bewijzen dat de huidige validatie door sommigen voor het weerzinwekkende gedrag van de staat Israël geen basis heeft. Niet in oude geschriften of ergens anders. Er zijn enkele extremisten die geloven dat de rechtmatige erfgenaam van de troon van David de Britse koning, koning Charles, is, die gelooft dat zij de directe afstammeling zijn van Davids nakomelingen. Zoek de Stone of Scone op om die mythe te zien. Mensen over de hele wereld zullen belachelijke beweringen doen omwille van de macht. Als je liegt, lieg dan groot. Het hedendaagse Israël heeft evenveel aanspraak op het land als de Micronesiërs. In de tijd waarin we leven klinkt deze retoriek van ‘Gods uitverkoren volk’ vergelijkbaar met ‘The Master Race’ en we weten allemaal hoe dat afliep. Bedankt voor het lezen en onderzoek mijn werk en houd het kritisch onder de loep. Ik vraag ook vriendelijk of u mijn werk wilt delen, zodat u in deze tijden de waarheid aan het licht kunt brengen. Mijn dank aan al mijn lezers.
-Daniël Prinsloo
Das vast (g)een complottheorieIk kocht op de markt wat Druivensuiker brokken.
De verkoper noemde dat 'Jodenbloed',
Na wat kort zoeken:
![]()
Bloedsprookje - Wikipedia
nl.wikipedia.org