Zin en onzin van cryptovaluta

Heel interessant dit allemaal,
Maar ik hou het wel bij goud, gold will bring the CB down... Dan gaan alle cryptos mee onder 0.

In het echte gruwelijke scenario dat de vaxins voor een enorme oversterfte gaat zorgen, en dan bedoel ik echt serieus veel dan stort bijna alles in. Crypto zal dan heel snel richting 0 gaan, ongeveer net zo snel als je fiat (denk aan Le(a)d zeppelin :))

Goud/zilver zal dan langer waarde houden, maar ook niet zoveel als nu.

Arbeid is dan opeens wel veel waard, en blikvoer, en mijn kippen. Kortom, dat is een horror scenario vrees ik.
 
Met inefficient doelde ik op de TPS en het energie verbruik voor een transactie.

Zoals gezegd: energieverbruik bij bitcoin zit niet gekoppeld aan transacties, maar hangt aan het oplossen van de blocks. Je kan zowel 1 als heel veel transacties op 1 block hebben zitten.
 
In het echte gruwelijke scenario dat de vaxins voor een enorme oversterfte gaat zorgen, en dan bedoel ik echt serieus veel dan stort bijna alles in. Crypto zal dan heel snel richting 0 gaan, ongeveer net zo snel als je fiat (denk aan Le(a)d zeppelin :))

Goud/zilver zal dan langer waarde houden, maar ook niet zoveel als nu.

Arbeid is dan opeens wel veel waard, en blikvoer, en mijn kippen. Kortom, dat is een horror scenario vrees ik.
Zolang internet of eventueel satelieten blijven bestaan, is bitcoin nog een optie en heeft op goud voor dat het makkelijker te gebruiken is als betaalmiddel: behoefte daaraan blijft bestaan hoeveel mensen er ook zijn in de wereld. BTC is makkelijk voor de internationale handel. Niet iedereen heeft bovendien zin in goud/zilveropslag in huis.
 
In het echte gruwelijke scenario dat de vaxins voor een enorme oversterfte gaat zorgen, en dan bedoel ik echt serieus veel dan stort bijna alles in. Crypto zal dan heel snel richting 0 gaan, ongeveer net zo snel als je fiat (denk aan Le(a)d zeppelin :))

Goud/zilver zal dan langer waarde houden, maar ook niet zoveel als nu.

Arbeid is dan opeens wel veel waard, en blikvoer, en mijn kippen. Kortom, dat is een horror scenario vrees ik.
Ik zie dat gewoon gebeuren dus vriezers vol, potten blikken voor een jaar ongeveer, een kuub nood rantsoen, wat beesten is altijd handig, wappotheek goed vol.
Maar die kippen van jou zijn niet veel waard zolang jij je niet kan verdedigen, een paar euro vanaf 250 meter en ik neem je kippen zo mee 🤣🤣🤣
Nu ga je natuurlijk niet zo aan de gang bij een mede wappie maar... Zo'n mutant zou dat zo kunnen doen voor een laatste maaltijd.
Kortom de meest waardevolle commodity wordt weapons off mutant destruction, you have to defend yourself
 
Zolang internet of eventueel satelieten blijven bestaan, is bitcoin nog een optie en heeft op goud voor dat het makkelijker te gebruiken is als betaalmiddel: behoefte daaraan blijft bestaan hoeveel mensen er ook zijn in de wereld. BTC is makkelijk voor de internationale handel. Niet iedereen heeft bovendien zin in goud/zilveropslag in huis.
Goud opslag ...... een kilo is globaal de grote van een pakje sigaretten dus met een schoenendoos formaat kom je een eind,
Je kan het zelfs begraven het rot niet weg
 
Goud opslag ...... een kilo is globaal de grote van een pakje sigaretten dus met een schoenendoos formaat kom je een eind,
Je kan het zelfs begraven het rot niet weg
Ja bewaren is op zich misschien niet zo'n probleem. Het is meer de veiligheid. Mensen die het aan jou gegeven hebben die weten waar je woont bijv. En je hebt met goud nog meer dingen als dat je dan een goede karaat goud moet hebben. En je moet ook niet met certificaten gaan werken. Is weer te zeer afgeleid. En los daarvan zit je met goud ermee dat het niet zo makkelijk deelbaar is en transporteerbaar is als bitcoin.
 
Ik zie dat gewoon gebeuren dus vriezers vol, potten blikken voor een jaar ongeveer, een kuub nood rantsoen, wat beesten is altijd handig, wappotheek goed vol.
Maar die kippen van jou zijn niet veel waard zolang jij je niet kan verdedigen, een paar euro vanaf 250 meter en ik neem je kippen zo mee 🤣🤣🤣
Nu ga je natuurlijk niet zo aan de gang bij een mede wappie maar... Zo'n mutant zou dat zo kunnen doen voor een laatste maaltijd.
Kortom de meest waardevolle commodity wordt weapons off mutant destruction, you have to defend yourself
Voor de verdediging maak ik me weinig zorgen :)
 
Ja bewaren is op zich misschien niet zo'n probleem. Het is meer de veiligheid. Mensen die het aan jou gegeven hebben die weten waar je woont bijv. En los daarvan zit je met goud ermee dat het niet zo makkelijk deelbaar is en transporteerbaar is als bitcoin.
Klopt een USB stick is makkelijk meenemen, maar als de voorspellingen uitkomen en ze fakes een Solar storm of ze zetten ff een emp aan, dan is er geen stick of computer die nog draait zelfs je stroom verwarming enzo is dan weg ook je BTC is dan onvindbaar ineens.
 
Klopt een USB stick is makkelijk meenemen, maar als de voorspellingen uitkomen en ze fakes een Solar storm of ze zetten ff een emp aan, dan is er geen stick of computer die nog draait zelfs je stroom verwarming enzo is dan weg ook je BTC is dan onvindbaar ineens.
Gelukkig heb je dan nog altijd je recovery phrase om je crypto terug te krijgen. Deze moet je dan natuurlijk wel ergens op papier opschrijven of als je echt dedicated bent op je lichaam laten tatoeëren.
 
Misschien nog een een "SHTF scenario's" onderwerp lanceren, met onderwerpen over eten, medicamenten, survival, geld etc ? En over de diverse soorten rampen, Magnetische storm, Beurcrash, Pandemie?
Altijd sigaretten in huis hebben. Die schijnen op dat soort momenten enorm goed te lopen. Zou ik nou nooit opkomen, maar iemand zei dat pas eens. Je kunt er niet van eten, vandaar dat ik er niet op zou komen.
 
Gelukkig heb je dan nog altijd je recovery phrase om je crypto terug te krijgen. Deze moet je dan natuurlijk wel ergens op papier opschrijven of als je echt dedicated bent op je lichaam laten tatoeëren.
Zoiets, als bil Gates, wil no thank you
 
Altijd sigaretten in huis hebben. Die schijnen op dat soort momenten enorm goed te lopen. Zou ik nou nooit opkomen, maar iemand zei dat pas eens. Je kunt er niet van eten, vandaar dat ik er niet op zou komen.
Je zou er wel eten mee kunnen kopen, rokers geven zo een brood voor een sigaret 🤣🤣🤣
 
 
Boeiend draadje van de (in cryptokringen bekende Bart Mol) over de eerste Bitcoin dag

in El Salvador

Na wat aanloopproblemen lukt het hem uiteindelijk om te betalen met zijn eigen lightning node.

Recap: I paid for my $5 Big Mac, using my @getumbrel node that is 9.500 km away, connecting with
@ZeusLN , paying 6 sats transaction fee. 6 sats. $0,003. Let that sink in. Like
@jackmallers always says: “You can’t compete with open source” Your turn @Mastercard & @Visa

Dus om de discussie van ettelijke post terug even op te halen. Het betalen kost geen drol $0,3ct voor een bigmac

Of het technisch gezien handig is om het te doen is een andere discussie (en ook of de mensen er blij mee zijn) maar het werkt dus wel.


Voor de mensen die zich afvragen wat het kost om een node met lightning thuis te draaien:

1 TB harde schijf = 100 euro
1 Raspberry Pi = 65 euro
diverse losse rommel = 20 euro
software = gratis


200 euro lijkt wel wat maar de bank kosten moet je ook niet uitvlakken lijkt me
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan