Zin en onzin van cryptovaluta

Michael Saylor is inderdaad lang geleden belastingtechnisch de fout in gegaan: dat is wel weer een andere kwestie dan die je eerder aanhaalde. Je eerdere tweet suggereerde dat institutionele beleggers uitgestapt zouden zijn, maar Michael Saylor is alleen nog maar meer fanatieker op de bitcoin gaan inzetten zeer recent (er zijn wel veel mensen die vinden dat hij wel erg veel risico neemt) .
Tesla heeft zeker bitcoins (en niet verkocht), Elon Musk zelf waarschijnlijk ook.
Miners hebben kortgeleden hun biezen in China gepakt en zitten nu in Canada, Texas, Ijsland, Noorwegen, Iran, Kazachstan: niet zo centraal als je doet voorkomen, maar helemaal ongelijk heb je ook niet, want ze zijn toch gecentraliseerder dan je zou denken.
Wat betreft Michael Saylor zou ik niet achter iemand aanrennen die adviseert een lening af te sluiten om bitcoin te kopen. Mensen die zijn advies 2 maanden geleden hadden opgevolgd zijn nu 50% kwijt.

Om bitcoin te kunnen hacken heb je 51% van de rekenkracht nodig. deze statistiek geeft aan dat er rond augustus 2020 65% van de mining in china gedaan werd. Je zult er nog wel verschillende vinden die andere cijfers presenteren.


Maar als het gaat om de prijs dan is dit allemaal een nutteloze discussie. Tether zit achter de massieve pomp van bitcoin en andere coins. Ze hebben al een hele tijd niets meer geprint dus vandaar dat we de drops zien.

Hier is een interessant draadje over tether.

 
Lievergezond,

Ik adviseer je cryptowhale een follow te geven op twitter.

Zoals je kon lezen heeft michael sailor nog al een verleden. De biggest loser van de dotcom bubble.


of Elon Musk zelf bitcoin heeft weet ik niet, dit is mij ook niet duidelijk. Hij geeft wel vaker cryptische tweets dat hij achter XRP staat.

Hier is nog een institutional investor die zijn gehele bitcoin vermogen heeft verkocht.


Persoonlijk denk ik dat dit El Salvador nieuws een cover is voor het volgende.

Aangezien 70% van alle mining in china gedaan word en dat na 1 brand in een mining factory 45%+ van de hashrate verloren ging laat zien hoe gecentralizeerd bitcoin is.

Wat betreft het lightning network. Dit is tot nu toe all talk and no action, datzelfde geldt voor ethereum 2.0. Er bestaat al veel betere technology waarin al deze mankementen zijn opgelost dus waarom mensen volhardend willen door hameren om een oude coin te verbeteren, welke dan nog steeds onderdoet voor andere.

Lightning werkt echt, draait hier o.a. thuis in de meterkast en heb er al diverse dingen mee gedaan/aangeschaft.

Umbrel is je vriend als je dat ook wil
 
Om bitcoin te kunnen hacken heb je 51% van de rekenkracht nodig. deze statistiek geeft aan dat er rond augustus 2020 65% van de mining in china gedaan werd.

Miggie, over jouw bovenstaande citaat: vroeger had je de gildes: die zaten allemaal bij elkaar in bijv. de Schoenmakerssteeg. Dat waren wel eigen bedrijven. Zo moet je dat ook zien van die miners in China, die daar nu dus sinds kort weg zijn.

Verder dit:
'In theory, the 51% percent attack is very feasible technically. But in practice, the economic incentives are heavily aligned against it. A miner who successfully executes a 51% attack would severely undermine the economic incentives for anyone to use Bitcoin, and with that the demand for Bitcoin tokens. As Bitcoin mining has grown to become a heavily capital‐intensive industry with large investments dedicated to producing coins, miners have grown to have a vested long‐term interest in the integrity of the network, as the value of their rewards depends on it. There have been no successful double‐spend attacks on any Bitcoin transactions that have been confirmed at least once.'

Uittreksel van
The Bitcoin Standard
Saifedean Ammous
Er zijn mogelijk auteursrechten op dit materiaal van toepassing.
 
Lightning is zeker een enorme verbetering maar het zal er niet voor zorgen dat bitcoin de global currency kan worden. Daarvoor zijn er op dit moment ook al betere welke al partnerships hebben met central banks over de wereld.

Zal het er ook voor zorgen dat dit zo blijft? lees hieronder even verder

@Lievergezond
Ik snap wat je bedoelt en het is ook zeker vanuit een economisch perspectief een domme move. Echter als CCP zegt bitcoin has to die, dan zal dit ook gebeuren. De ban op mining is nog niet zo oud dus in hoe verre alles al over is gegaan naar andere landen ben ik nog niet bekend mee. De interesse om bitcoin te minen zal ook afnemen als dadelijk tether implodeert en er voor zorgt dat alle crypto currencies enorm zullen crashen.
 
Maar als het gaat om de prijs dan is dit allemaal een nutteloze discussie. Tether zit achter de massieve pomp van bitcoin en andere coins. Ze hebben al een hele tijd niets meer geprint dus vandaar dat we de drops zien.
Ik snap wat je bedoelt en het is ook zeker vanuit een economisch perspectief een domme move. Echter als CCP zegt bitcoin has to die, dan zal dit ook gebeuren. De ban op mining is nog niet zo oud dus in hoe verre alles al over is gegaan naar andere landen ben ik nog niet bekend mee. De interesse om bitcoin te minen zal ook afnemen als dadelijk tether implodeert en er voor zorgt dat alle crypto currencies enorm zullen crashen.
Miggie: Je kan on en off ramps wel verbieden; dus verkopen/aankopen tussen bitcoins en valuta. Bitcoin zelf uitroeien wordt echter een stuk lastiger.
Thether: dat is een stokpaardje van de economen van de oude stempel (zoals Roubini) die gaan stotteren van woede als het over bitcoin gaat. Ik zeg maar: ´we wachten af´. Het is net als dat je met de tractor gaat werken en degene die nog met paard de landbouwgrond bewerkt ziet daar de voordelen van in, die er onherroepelijk ook zijn. Roubinis zoon heeft nu in bitcoins belegd.
 
Miggie: Je kan on en off ramps wel verbieden; dus verkopen/aankopen tussen bitcoins en valuta. Bitcoin zelf uitroeien wordt echter een stuk lastiger.
Thether: dat is een stokpaardje van de economen van de oude stempel (zoals Roubini) die gaan stotteren van woede als het over bitcoin gaat. Ik zeg maar: ´we wachten af´. Het is net als dat je met de tractor gaat werken en degene die nog met paard de landbouwgrond bewerkt ziet daar de voordelen van in, die er onherroepelijk ook zijn. Roubinis zoon heeft nu in bitcoins belegd.
Bitcoin compleet uitroeien zal inderdaad niet gaan want ze zullen nog wel ergens op een wallet blijven staan.

Tether is de elephant in the room die je niet kunt ignore. Ik zou eens even gaan kijken naar de market cap groei van usdt en dit correleren met de stijging van de prijs van bitcoin. Dit komt niet omdat "institutions" staan te popelen om dit op te kopen. Dit doen zij natuurlijk voor naamsbekendheid en potentieel nieuwe klanten werven. Mochten zij verlies maken op bitcoin dan kunnen zij dit gewoon van hun winst aftrekken.


Wat ik mij meen te herinneren had de zoon van Roubini bitcoin op of vlak voor de peak gekocht en al zijn goud verkocht. Hij had dus beter na zijn vader kunnen blijven luisteren.
 
Wat betreft Michael Saylor zou ik niet achter iemand aanrennen die adviseert een lening af te sluiten om bitcoin te kopen. Mensen die zijn advies 2 maanden geleden hadden opgevolgd zijn nu 50% kwijt.

Om bitcoin te kunnen hacken heb je 51% van de rekenkracht nodig. deze statistiek geeft aan dat er rond augustus 2020 65% van de mining in china gedaan werd. Je zult er nog wel verschillende vinden die andere cijfers presenteren.


Maar als het gaat om de prijs dan is dit allemaal een nutteloze discussie. Tether zit achter de massieve pomp van bitcoin en andere coins. Ze hebben al een hele tijd niets meer geprint dus vandaar dat we de drops zien.

Hier is een interessant draadje over tether.




Als je alle dips bekijkt van BTC van de afgelopen 12 jaar, en je had(geleend) geld begruikt om net op de top te kopen. Dan was je keihard binnen.

Dat zal dus met de laatste ATH ook wel zo zijn om dat er gewoon weer een nieuwe ATH aan zit te komen:)

Simpel voorbeeld: als je bij de laatste piek/dip voor $25K 2 BTC gekocht zou hebbenwas het natuurlijk wel ff spannend toen dat nog maar $10K waard was. Als je gewoon gehouden zou hebben zou het nu bijna $70K waard zijn.

BTC is er niet voor korte winsten maar meer voor langdurig de rit uit zitten. Ik geloof ook niet echt in het dagelijkse gebruik van BTC, daar hebben wij fiat/plantagemuntjes voor. Maar het is meer een store of value, zoals ook goud en zilver.


1623246771088.png
 
Als je alle dips bekijkt van BTC van de afgelopen 12 jaar, en je had(geleend) geld begruikt om net op de top te kopen. Dan was je keihard binnen.

Dat zal dus met de laatste ATH ook wel zo zijn om dat er gewoon weer een nieuwe ATH aan zit te komen:)

Simpel voorbeeld: als je bij de laatste piek/dip voor $25K 2 BTC gekocht zou hebbenwas het natuurlijk wel ff spannend toen dat nog maar $10K waard was. Als je gewoon gehouden zou hebben zou het nu bijna $70K waard zijn.

BTC is er niet voor korte winsten maar meer voor langdurig de rit uit zitten. Ik geloof ook niet echt in het dagelijkse gebruik van BTC, daar hebben wij fiat/plantagemuntjes voor. Maar het is meer een store of value, zoals ook goud en zilver.


Bekijk bijlage 554

Ja klopt als je zoomed dan zie je inderdaad over time een prijs stijging. De grootste rallies waren in 2017 en 2020-21. Maar in 2017 was Tether ook actief en verantwoordelijk voor de pump.
Dit is dus mijn hele probleem met deze markt. Het is het wilde westen waar een paar scammers de prijs der mate manipuleren. Dit zijn de exchanges (en niet Elon musk for example) waaronder Binance de voornaamste is in samenwerken met zijn vriendjes van Ifinex. Mensen zijn verblind door hebzucht dat ze het maar allemaal als FUD afdoen.

Maar het is meer een store of value, zoals ook goud en zilver.

Dit zie ik ook vaak terug komen als argument. Echter kun je bitcoin niet vergelijken met metalen want deze hebben ook nog een value buiten de store of value, namelijk chips maken die gebruikt worden om bitcoin te minen bijvoorbeeld :p

Store of value zou dan de use case kunnen maar dan heb je dus een coin wiens use case afhankelijk is van zijn waarde. Dus als bitcoin straks onder de 10k komt dan is de store of value use case er ook vanaf.
 
Dat is waar natuurlijk als iedereen besluit dat het niets meer waard is dan is dat zo. Dat is dan ook zo voor goud m.i.

En over fiat geld maar te zwijgen. Je euro's, dollars storten in waar je bij staat.. gaat richting Weimar. Goud en zilver zullen dat ongetwijfeld overleven en ik verwacht BTC ook.

Het is lastig de toekomst te voorspellen maar ik denk dat bitcoin here to stay is
 
Goud blijft altijd zijn waarde houden. Ik zie geen ATH maar ATL voor de cryptomarkt. Sterker nog, ik zie een soort Great Depression. Totdat crypto's daadwerkelijk een ideologisch doel dienen i.p.v. hebzucht en speculatie zie ik geen toekomst voor deze zgn. 'gedecentraliseerde' munteenheden.

Mike
 
Goud blijft altijd zijn waarde houden. Ik zie geen ATH maar ATL voor de cryptomarkt. Sterker nog, ik zie een soort Great Depression. Totdat crypto's daadwerkelijk een ideologisch doel dienen i.p.v. hebzucht en speculatie zie ik geen toekomst voor deze zgn. 'gedecentraliseerde' munteenheden.

Mike
Ik vind hebzucht minder vaak erg dan de meeste ideologieën en het alternatief voor gedecentraliseerd is nu een centrale bank. Ik denk dat iedereen wel ziet dat dat ook niet het juiste systeem is.

We zullen zien hoe het uitpakt.

Ik spaar goud, zilver, lood en crypto. Alles om maar weg te wezen uit fiat
 
Ik vind hebzucht minder vaak erg dan de meeste ideologieën en het alternatief voor gedecentraliseerd is nu een centrale bank. Ik denk dat iedereen wel ziet dat dat ook niet het juiste systeem is.

Heb je de plannen van FvD met hun Forumcoin niet meegekregen? Dit gaat over een parallelle digitale samenleving, zou jou toch moeten bevallen. Hebzucht is een van de 7 hoofdzonden. Als jij tevreden bent met meer van hetzelfde maar dan 'gedecentraliseerd' be my guest, ik streef naar iets hogers dan dat.

Ik spaar goud, zilver, lood en crypto. Alles om maar weg te wezen uit fiat.

Dat is slim, diversifying your options en niet wedden op hetzelfde paard.

Mike
 
Goedkopere ? Het is niet omdat XRP bv aan 1 noteert en BTC aan 35.000 dat XRP goedkoper is
Wel als je er 1 wil kopen:) maar dat bedoel je niet zeker.

Psychologisch is btc erg duur, je kan dus leuker in Satjes rekenen dan heb je er zo een miljoen.

Hoop andere coins vertrouw ik niet, de term shitcoins is er niet voor niets.
XRP en bv Doge hebben geen maximale hoeveelheid en dat is juist een voordeel van btc.

Is natuurlijk wel geinig om daar snelle winst mee te maken, maar daar kan je ook snel mee verliezen.

Heb er ook wel wat gehad natuurlijk, heb er nog een paar staan met de hoop op uitbraak maar verwacht er weinig van.

Voor btc ben ik wel een aanhanger van het S2FX model. Ik weet niet wat dat voor de waarde van fiat betekend als dat in de pas blijft lopen.
Of dan fiat helemaal instort wat ik verwacht, of dat ze mekaar op de helft tegenkomen.

Het moneyprintergoesbrrrrt wat er nu bezig is is iig geen houdbare situatie.

Je kan bij diverse goud en zilver boeren ook met btc betalen als je dat wil, altijd grappig.
 
De term "shitcoins" geldt op dit moment voor alle coins. Tot er iets van regulatie/adoption komt blijft het puur speculatief allemaal.

Het idee dat bitcoin een maximale hoeveelheid heeft zou pas waar zijn in 2140. Tot die tijd worden er elke dag 900 gemined.

900x 36000= 32,4 miljoen usd

Dus als we dit vergelijken met dogecoin, welke een fixed amount per jaar heeft, 5 miljard per jaar. Dit betekent dus dat het % gezien elk jaar minder wordt. Als we dit dan vergelijken met bitcoin kom je uit als we de huidige waarde van 4,8 miljoen usd

XRP is deflationary. 100 miljard is de cap en elke transactie gaat er 1 drop verlopen.

@Zathras Trump zei dat Joe Biden the stock markets gaat crashen. Hij is namelijk al goed bezig met de begroting van 6 triljoen. Waarschijnlijk zal dit allemaal samen in elkaar storten zowel crypto, de normale stock markets.
 
De term "shitcoins" geldt op dit moment voor alle coins. Tot er iets van regulatie/adoption komt blijft het puur speculatief allemaal.

Het idee dat bitcoin een maximale hoeveelheid heeft zou pas waar zijn in 2140. Tot die tijd worden er elke dag 900 gemined.

900x 36000= 32,4 miljoen usd

Dus als we dit vergelijken met dogecoin, welke een fixed amount per jaar heeft, 5 miljard per jaar. Dit betekent dus dat het % gezien elk jaar minder wordt. Als we dit dan vergelijken met bitcoin kom je uit als we de huidige waarde van 4,8 miljoen usd

XRP is deflationary. 100 miljard is de cap en elke transactie gaat er 1 drop verlopen.

@Zathras Trump zei dat Joe Biden the stock markets gaat crashen. Hij is namelijk al goed bezig met de begroting van 6 triljoen. Waarschijnlijk zal dit allemaal samen in elkaar storten zowel crypto, de normale stock markets.
Trump had gelijk over alles:)

Verder blijft het idd een gok. We gaan het zien. Ik denk dat in the long run btc een goeie zet is, maar ja. Ik heb wel eens vaker mis gegokt. :)
 
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.680
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan