Zin en onzin van cryptovaluta

Hiervoor heb ik geen glazen bol nodig. BTC is gewoon een shit coin. Het is traag,duur, een resourcevreter en out-dated. Waarom zou je een coin als bitcoin willen gebruiken als er ook alternatieven zijn die veel beter zijn?
Je sprak je uit over ''the future of finance''.
Kennelijk heb je een claim op de toekomst.
 
Kennelijk jij ook, want je bent nogal zeker van je zaak.

Mike
Nee hoor ik ben niet zeker.
Ik zie alleen voorlopig de interesse groeien.
Grote beleggers zijn ingestapt en dat zegt dat dit betaalmiddel steeds serieuzer genomen wordt.
That's it.
Plus het is een relatief rechtvaardig geldsysteem mijns inziens.
Goed over nagedacht: decentraal en geen bijgedruk.
Ik claim de toekomst niet.
 
Nee hoor ik ben niet zeker.
Ik zie alleen voorlopig de interesse groeien.
Grote beleggers zijn ingestapt en dat zegt dat dit betaalmiddel steeds serieuzer genomen wordt.
That's it.
Plus het is een relatief rechtvaardig geldsysteem mijns inziens.
Goed over nagedacht: decentraal en geen bijgedruk.
Ik claim de toekomst niet.
Sinds wanneer is 'het instappen van grote beleggers' positief op het wereldtoneel ? :unsure:
 
Klopt ik kan de toekomst niet voorspellen zoals ik zei maar ik kan wel logisch redeneren. Bitcoin wordt als de scapegoat gebruikt om dadelijk als dadelijk de hele economie plat gaat. Ze willen juist dat mensen na shit-coins zoals bitcoin vluchten. Na de crash zullen ze aankomen met regulations voor crypto currency.
 
Klopt ik kan de toekomst niet voorspellen zoals ik zei maar ik kan wel logisch redeneren. Bitcoin wordt als de scapegoat gebruikt om dadelijk als dadelijk de hele economie plat gaat. Ze willen juist dat mensen na shit-coins zoals bitcoin vluchten. Na de crash zullen ze aankomen met regulations voor crypto currency.
Bitcoin zelf is niet te reguleren: wel enigszins on en off ramp. We gaan het meemaken
 
Het maakt dat regulering lastiger wordt
Grote beleggers houden normaal gesproken idd niet van verlies - tenzij ze een enorm 'luchtbelbudget' krijgen van hun 'bazen' om bliepcoinkoersen te manipuleren en andere beleggers daarmee te motiveren om in bliepcoins te beleggen waarna ze die koersen t.z.t. gecontroleerd laten instorten waardoor andere beleggers volledig met lege handen komen te staan.
Manipuleren in plaats van reguleren.
Beproefd roofmodel..
 
Laatst bewerkt:
Weet je waar men voorheen ook zo enthousiast over was, incl. grote beleggers?


Mike
Ja ok aandelenhandel kan shady worden. Internet zelf inclusief relevantie voor ons functioneren is echter van revolutionair belang. Dusdanig dat de elite ons niet meer kan stoppen. Wij zijn door of met internet als mensheid in korte tijd verworden tot een informatiesamenleving die de hele wereld op zijn kop heeft gezet. En dit is niet te stoppen door een globale elite. Niet.
 
Ondertussen zal Russisch gas vanaf morgen in roebbels moeten worden afgerekend, een roebbel die spoedig onderhevig asn een goudkoppeling. Gold shall destroy the fed, not crypto. 10 jaar lang hadden cryptogebruikers de kans en ze hebben het verprutst op basis van pure hebzucht.

Mike
 
Als goud the fed destroys is dat goed toch? Blijft staan dat dat goud straks weer in centrale handen komt. Dus hoe zorg je ervoor dat het niet opnieuw geklauwd wordt? Dat centrale banken opgericht zijn wat vrijstaten voor criminelen zijn en dat de goud standaard verlaten is, staat los van bitcoin. Bitcoin heeft geen centraal beheer in elk geval en wordt alleen maar meer waard door de tijd heen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het nut van BTC als er geen onderliggende betrouwbare en stabiele waarde tegenover staat, alleen maar een op en neer gaande wankelende koerswaarde ?
BTC lijkt gewoon weer meer van hetzelfde vanuit het oude en verziekte bancaire aandelensysteem.
Beter een betalingssysteem opbouwen rond bijv. goud en zilver voor een stabiele onderliggende waarde.
 
Als goud the fed destroys is dat goed toch? Blijft staan dat dat goud straks weer in centrale handen komt. Dus hoe zorg je ervoor dat het niet opnieuw geklauwd wordt? Dat centrale banken opgericht zijn wat vrijstaten voor criminelen zijn en dat de goud standaard verlaten is, staat los van bitcoin.
Je ontkont niet aan centralisering en ook.niet aan fiat. We gaan naar een constitutionele overheid die het volk dient en dan ineens is centralisering geen punt meer. Bovendien zal deze het goud verdelen in regio's met iteraard allemaal gekozen regeringen. Fiat = vertrouwen = geloof. Zodra christelijke normen en waarden weer geerd en nageleefd worden is ook fiat geen issue meer. Al het andere is ruis.

Mike
 
De dag dat het doek definitief valt voor BTC kan mij niet snel genoeg komen. Wat zullen er velen een illusie armer zijn, zeg!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.887
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan