Zin en onzin van cryptovaluta

Uiteindelijk is er door de 32.500 gegaan, en 38.000 aangetikt geweest.

Gaat de vorige resistence terug gestest worden als steun ? (32.500)

Analyse ahv maandelijkse candles :

Waarschijnlijk, maar ik denk niet dat deze negatief gaat gebroken worden.

Gebruik makend van Fibonacci-lijnen in het verleden waar hetzelfde patroon aanwezig was kunnen we zien dat er telkens na ca 2-3 maanden na het doorbreken van de resistencie de Golden Pocket bereikt werd.

Deze ligt nu tussen de 48.185 en de 49.875.

Een steunlijn is de 35.725
 
ETHerium kan vandaag ook afsluiten boven de 2100 afsluiten. Dit bevestigt dan de doorbraak van de 3jaarlijks resistentie en een mogelijke stijging tot 3800.

Gevolg : ETH wordt dan een leider tov BTC.

BTC heeft ook de 40.000 aangetikt.

Best case scenario voor de halving (april 2024) : fibonacci golden pocket. Zie hierboven.
Dit wil niet zeggen dat er geen tijdelijk dalingkje komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Dit schreef ik ergens dd 13januari :


El soporte esta alrededor de los 43.200. Si cae eso el siguiente es al rededor de los 39.700 pero mas importante va a ser ese de 34.000/33500 con un pico en las candles a 32.000 maximo


Steun ligt rond 43.200. Als die breekt, ligt de volgende rond 39.700 maar belangrijker wordt die 34.000/33500 met een piek in de candles op 32.000 max.


En dit hier in november :

Gebruik makend van Fibonacci-lijnen in het verleden waar hetzelfde patroon aanwezig was kunnen we zien dat er telkens na ca 2-3 maanden na het doorbreken van de resistencie de Golden Pocket bereikt werd.
Deze ligt nu tussen de 48.185 en de 49.875.


Een weekje geleden werd de 48.000 aangetikt om eergisteren de 38.100 an te tikken.
 
Wat nu met BTC ?

Technische Analyse :

Sinds vorige bericht is BTC meer naar boven aan het gaan, nu rond ca 46.500.

De Golden Pocket blijft liggen tussen ca 48.800 en 50.500. (een stijging van om en bij de 25%)

50.000 is ook een sterke weerstand, psychologisch gezien. Als we hier met een wekelijkse candle boven afsluiten (50.500) is volgende weerstand 57.800 (een stijging van ietsje meer dan 10%)

Naar onder toe blijft de eerste support ca 38.500
 
Wat nu met BTC ?

Technische Analyse :

Sinds vorige bericht is BTC meer naar boven aan het gaan, nu rond ca 46.500.

De Golden Pocket blijft liggen tussen ca 48.800 en 50.500. (een stijging van om en bij de 25%)

50.000 is ook een sterke weerstand, psychologisch gezien. Als we hier met een wekelijkse candle boven afsluiten (50.500) is volgende weerstand 57.800 (een stijging van ietsje meer dan 10%)

Naar onder toe blijft de eerste support ca 38.500
Je kunt zo door voor financieel beurs verslaggever. Zag van de week een filmpje met uitleg over lokale crypto. De handeling van overmaken leek me makkelijk. Maar over de waarde van deze munten inhoudelijk zegt mij helemaal niks eerlij gezegd. Doe jij zelf iets met crypto?
 
Gewoon wat vragen:
- Heeft iemand wel eens een overwaarde van bitcoins daadwerkelijk gecasht ?
- Hoe gaat dat in zijn werk en is dat cashen laagdrempelig ?
Just asking for a friend..
 
Je kunt zo door voor financieel beurs verslaggever. Zag van de week een filmpje met uitleg over lokale crypto. De handeling van overmaken leek me makkelijk. Maar over de waarde van deze munten inhoudelijk zegt mij helemaal niks eerlij gezegd. Doe jij zelf iets met crypto?

Heb daar geen geld voor. Hobby
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Wij zijn nu door die weerstand van 50.500 heen, en support test van die 50.500 kan nog, en volgend niveau is ca 57.800.

De halving is begin april, dus volgens mij als we die 57800 ongeveer bereiken gaat er nog een dump komen met als steun die ca 50.000
 
Op de 4h en 1D candles komt er nu een bull-flag tevoorschijn met een mogelijk opwaartse uitbraak.

In die bull-flag is er ook nog downwards potentieel tot ca 50.000usd.

Enkel als er ca 52.000usd op dagelijkse basis gebroken wordt, is het doel ca 62.000/63.000usd. Dit is behoudend. Een meer risicovol doel is ca 68.000usd

1 van deze targets wordt volgens mij bereikt voor 13/4
 

Donald Tump investeert miljoenen dollars in memecoins?​


8cabed836aee4867a199b9ec722f8f4d

Thom Derks
1 maart 2024 | Laatste update: 1 maart 2024
titleDelen op Twitter
title

Trump2020-600570bd213a4-2.jpg

Het crypto-portfolio van Donald Trump vertegenwoordigt momenteel een waarde van 6,6 miljoen dollar. De op hemzelf gebaseerde MAMA memecoins is goed voor ongeveer 60 procent van dat indrukwekkende portfolio. Verder bezit Donald Trump ook ethereum, BABYTRUMP en MATIC.

Hiermee lijkt hij wat breder te investeren in de markt, alleen mist op dit moment bitcoin nog.
Donald Trump Crypto Portfolio

De presidentsrace van 2024​

De voormalig president van de Verenigde Staten doet dit jaar weer mee aan de presidentsverkiezingen in het land. Op dit moment lijkt hij een goede kans te hebben om de overwinning naar zich toe te trekken.

Krijgen we dit jaar dan eindelijk een pro-bitcoin president in de Verenigde Staten? Tijdens zijn vorige presidentschap moest Donald Trump nog weinig tot niets hebben van bitcoin, maar dat lijkt nu langzaam te veranderen.

Zo riep hij recent enkele positieve dingen over bitcoin. “Je moet waarschijnlijk wat nieuwe regulering ontwerpen, maar veel mensen omarmen het. Meer en meer zie ik kom ik mensen tegen die willen betalen met bitcoin. Ik kan er ondertussen mee leven”, aldus Trump.

Terwijl hij in 2019 nog op Twitter publiceerde dat hij “geen fan” was van cryptocurrency’s. Trump riep onder andere dat ze “geen geld” zijn. Dat laatste herhaalde hij terloops, door te stellen dat hij fan is van één valuta en dat is natuurlijk de Amerikaanse dollar.

Kritiek op gecentraliseerde financiële systemen​

Opvallend is ook de kritiek die Trump momenteel levert op gecentraliseerde financiële systemen. Zo is de presidentskandidaat een tegenstander van de introductie van digitaal centralebankgeld.

Onder zijn bewind zal er volgens hemzelf geen digitale versie van de Amerikaanse dollar op de markt komen. Het is ook nog steeds de vraag waarom dat überhaupt nodig zou zijn en wat het toevoegt.
In principe is de Amerikaanse dollar natuurlijk al digitaal en lijken de Amerikaanse centrale bank en de overheid voldoende controle te hebben over het systeem.
 
Op de 4h en 1D candles komt er nu een bull-flag tevoorschijn met een mogelijk opwaartse uitbraak.

In die bull-flag is er ook nog downwards potentieel tot ca 50.000usd.

Enkel als er ca 52.000usd op dagelijkse basis gebroken wordt, is het doel ca 62.000/63.000usd. Dit is behoudend. Een meer risicovol doel is ca 68.000usd

1 van deze targets wordt volgens mij bereikt voor 13/4
62.000/63.000 ligt net achter ons momenteel en er wordt op de deur van 68.000/69.000 USD geklopt, de vorige all-time high.
Hier kunnen we weerstand verwachten en waarschijnlijk, daar de halving 13/4 is, een terugval. Hoeveel ? Dat moeten me later bekijken.

Nu, betreffende die weerstand van 69.000, die we met een wekelijkse candle en volume moeten doorbreken, als we de Fibonacci-lijnen trekken, zien we als volgend doel de Fibonacci Golden Extension rond 102.000usd.

Dit zal eerder na de halving gebeuren, maar elke keer als we de vorige all-time high doorbreken, was het steeds slechts een paar weken dat we door de Fibonacci Golden Extension gingen.
 
BTC, we staan veel hoger dan we zouden moeten staan, we staan veel hoger dan volgens de geschiedenis. Historisch gezien zouden we nu, net voor de halvering, rond de 29.000usd moeten staan.
Is dit goed of slecht?
Eerste Fibonaccilevels, volgende level is 83.500usd en dan hebben we 102.000usd.

1/ Eén ding is dat wanneer we door de All Time High breken, we heel snel aanzienlijk hoger gaan.
En nu breken we er doorheen, maar eerder dan normaal.
Wat gebeurt er?
2/ BTC tegen de HODL-ratio van whales. We zitten ook op een ATH. En whales beginnen meestal te dumpen als we deze niveaus bereiken. En ze stoppen met dumpen als ze de bodem bereiken. Maar nu niet, dus we zijn misschien niet dicht bij de top, conservatief tussen 120.000/150.000usd ; bullish tussen 250.000/300.000usd.
3/ De voorraad bij de Over The Counter is opgedroogd.

Maar dit betekent dat we de 14/15-jaar parabolische lijnen zouden doorbreken waar BTC altijd tussen heeft gehandeld. Want volgens deze lijnen zou BTC over 20/30 jaar een niveau van rond de 250.000 bereiken.
Nu moeten we ons realiseren dat ELK model berekend is met de USD. De koopkracht van de USD daalt, dus modellen lopen uiteindelijk ook af.
 
BTC-prijs
Lange termijn houders (walvissen en slim geld)
Houders op korte termijn (dom geld)

Dus, meestal als de hoeveelheid geld in handen van lange termijn houders, dat is een bullish teken.
En omgekeerd, als de korte termijn houders stijgen, is dat een bearish teken.

Als het slimme geld verkoopt, moeten we ons afvragen: waarom?
En omgekeerd. .

2017, 2020 telkens wanneer BTC aan de laatste opwaartse beweging begon, begonnen de LTH hun BTC te dumpen op de STH.
Slim geld verkoopt (en neemt hun winsten) aan het domme geld.
Nu, 2024, zien we hetzelfde.

De bullmarkt is dus nog niet voorbij, maar dom geld begint de markt te betreden.
Wanneer deze flip plaatsvindt, hebben we historisch gezien nog 8/12 maanden te gaan.
Ik denk dat het sneller afgelopen kan zijn.
 
We hebben nog nooit 7 groene maanden op rij gehad.
We hebben nu een omgekeerd schouder-nekpatroon, dat is uitgebroken met als doel rond 73500usd, de vorige top.
BTC moet erboven springen met significante volumesteun. Want niets is meer bearish dan een dubbele top.
Dus we hebben of
1/ een doorbraak nodig en de top eruit knallen tot rond 83.000 of
2/ een correctie nu.
 
Crypto is still tied to dollars bc you have to liquidate them back into dollars to buy anything. It has too much volitility to be used as currency. It is just something to hold as a hedge against inflation. Its glorified online gambling nothing more and it has a cult around it. They are as valuable as hype allows bc unlike money they are only based on speculation and are not tied to labor.

Limiting the amount doesn't matter as you can have endlessly long fractions of a coin.

The other danger about digital anything is you can simply be banned for political reasons. I'm banned on crypto exchanges. You can have a wallet but so what? Without an exchange you can't cash out.

They want to get rid of cash. Then you are in a minority report situation. Ponzi schemes work if you get in and out at the right time. You wanna be early for a pyramid scheme or not at all.

All this crap about anything being unhackable is crap. Hundreds of Billions have disappeared from crypto hacks and scams.



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.449
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan