Zin en onzin van cryptovaluta

Je uitspraak is normatief.
De waarde is niet nul en dat is een feit.
De waarde van bitcoin is te danken aan grondige kennis van speltheorie, economie en internet- en blockchaintechnologie (veiligheid).
Ik zei objectief gezien zou hij 0 moeten zijn.
De waarde van bitcoin is te danken aan de stablecoins die de prijs hebben doen inflate. De exchanges hebben niet eens genoeg coins om alles te dekken mocht er een "bankrun" komen. Ook nog maar even achterwege latende dat 95% van de bitcoin in handen zijn van the few. Dus als het bitcoins tijd is om te sterven gaat dit ook gebeuren.

De hele bitcoin hype is puur emotionele greed gepushed vanuit de deepstate. Een soort van Wokeism onder de cryptocult so to say.
 
Ik zei objectief gezien zou hij 0 moeten zijn.
De waarde van bitcoin is te danken aan de stablecoins die de prijs hebben doen inflate. De exchanges hebben niet eens genoeg coins om alles te dekken mocht er een "bankrun" komen. Ook nog maar even achterwege latende dat 95% van de bitcoin in handen zijn van the few. Dus als het bitcoins tijd is om te sterven gaat dit ook gebeuren.

De hele bitcoin hype is puur emotionele greed gepushed vanuit de deepstate. Een soort van Wokeism onder de cryptocult so to say.

Waarom moet bitcoin gedekt zijn?

''95% in handen van de few.''
Gelukkig is dat met goud heel anders. Kuch

Is goud daarom ook gepushed vanuit de deepstate?
 
Waarom moet bitcoin gedekt zijn?

''95% in handen van de few.''
Gelukkig is dat met goud heel anders. Kuch

Is goud daarom ook gepushed vanuit de deepstate?
Als de bitcoin niet gedekt is ben je aan het speculeren. Je hebt maar 10 BTC op je exchange staan maar verhandeld er zogenaamd 100. Bij liquiditeitsproblemen shutten ze down. Not your keys not your coins.
Buiten greed naar fiat heeft het geen enkele value. Dit kun je niet over goud zeggen. Goud word gebruikt voor chips te maken die daarna weer gebruikt kunnen worden om bitcoin te kunnen minen. Daarbuiten zou het ook nog een positieve impact op je hormonen hebben door goud te dragen.

Je mist het punt met de 95% remark. Dus even wat meer toelichting. Ik doelde daarmee op het volgende.

1658834024304.png

Om nu maar even terug te komen bij surface level. Je probeert goud te vergelijken met nutteloze techniek.

Je blijft vasthouden aan het idee van bitcoin wat altijd maar verspreid word. Als je de techniek zou induiken dan zou je weten dat dit niet waar is. Zoals ik al eens eerder gemeld heb, een meme-coin zoals Doge is qua techniek nog beter dan bitcoin. Het is techniek en niet meer dan dat. Als techniek veroudert dan vervang je het door iets wat kwalitatief beter is.
 
Als de bitcoin niet gedekt is ben je aan het speculeren. Je hebt maar 10 BTC op je exchange staan maar verhandeld er zogenaamd 100. Bij liquiditeitsproblemen shutten ze down. Not your keys not your coins.
Buiten greed naar fiat heeft het geen enkele value. Dit kun je niet over goud zeggen. Goud word gebruikt voor chips te maken die daarna weer gebruikt kunnen worden om bitcoin te kunnen minen. Daarbuiten zou het ook nog een positieve impact op je hormonen hebben door goud te dragen.

Je mist het punt met de 95% remark. Dus even wat meer toelichting. Ik doelde daarmee op het volgende.

Bekijk bijlage 13946

Om nu maar even terug te komen bij surface level. Je probeert goud te vergelijken met nutteloze techniek.

Je blijft vasthouden aan het idee van bitcoin wat altijd maar verspreid word. Als je de techniek zou induiken dan zou je weten dat dit niet waar is. Zoals ik al eens eerder gemeld heb, een meme-coin zoals Doge is qua techniek nog beter dan bitcoin. Het is techniek en niet meer dan dat. Als techniek veroudert dan vervang je het door iets wat kwalitatief beter is.


Aha, de techniek, ja laten we er eens induiken.

Leg mij eens uit wat volgens jou Proof of Work is @Miggie

Bitcoin heeft een paar eigenschappen die het uniek maakt en die voor mij de werkelijke waarde vertegenwoordigen. Hoe dat momenteel in dollars uitgedrukt wordt is voor mij niet interessant.
Bitcoin is decentraal
Bitcoin is decentraal dankzij Proof of Work
Bitcoin is trustless (je hoeft de andere partij niet te vertrouwen)
==> Censorship resistent (de transactie kan achteraf niet door wie dan ook worden aangepast)

"Censorship-resistance is considered to be one of the main value propositions of Bitcoin. The idea is that no nation-state, corporation, or third party has the power to control who can transact or store their wealth on the network. Censorship-resistance ensures that the laws that govern the network are set in advance and can’t be retroactively altered to fit a specific agenda."

En als je het daar niet mee eens bent dan hebben we zoals dat heet een verschil van mening.
 
Laatst bewerkt:
Aha, de techniek, ja laten we er eens induiken.

Leg mij eens uit wat volgens jou Proof of Work is @Miggie

Bitcoin heeft een paar eigenschappen die het uniek maakt en die voor mij de werkelijke waarde vertegenwoordigen. Hoe dat momenteel in dollars uitgedrukt wordt is voor mij niet interessant.
Bitcoin is decentraal
Bitcoin is decentraal dankzij Proof of Work
Bitcoin is trustless (je hoeft de andere partij niet te vertrouwen)
==> Censorship resistent

"Censorship-resistance is considered to be one of the main value propositions of Bitcoin. The idea is that no nation-state, corporation, or third party has the power to control who can transact or store their wealth on the network. Censorship-resistance ensures that the laws that govern the network are set in advance and can’t be retroactively altered to fit a specific agenda."

En als je het daar niet mee eens bent dan houdt het wel op wat een discussie betreft
Hoezo houd de discussie op volgens jou? omdat ik het niet met je eens ben? Heb je al eens van een 51% hack gehoord? In het verleden zijn al proof of work netwerken hierdoor geraakt.

 
Hoezo houd de discussie op volgens jou? omdat ik het niet met je eens ben? Heb je al eens van een 51% hack gehoord? In het verleden zijn al proof of work netwerken hierdoor geraakt.


Als ik zeg dat iets de kleur rood draagt en jij ziet de kleur blauw: ergens houdt het op waarover je nog kan blijven dooremmeren.
Op een gegeven moment kun je beter beslissen een biertje te gaan drinken.
Van de 51 procents hack heb ik gehoord: gaat nu niet meer gebeuren met BTC.
 
Als ik zeg dat iets de kleur rood draagt en jij ziet de kleur blauw: ergens houdt het op waarover je nog kan blijven dooremmeren.
Op een gegeven moment kun je beter beslissen een biertje te gaan drinken.
Van de 51 procents hack heb ik gehoord: gaat nu niet meer gebeuren met BTC.
Dan weet je dus ook dat bitcoin niet decentraal is. een 51% hack houd in dat ze daarna het hele netwerk kunnen veranderen to their liking. niet echt bepaald decentraal. Daar kun je ook wel een mening over hebben maar dan gaat het of je iets wel of niet leuk vind, en niet over centraal of decentraal.

Aangezien we op dit forum zijn om informatie te delen en hierover te discussiëren. Zeker omdat dit hele topic vol staat met bitcoin maxi news dan is het wel terecht dat hierover discussie gevoerd word.
 
BTC-cultisten willen niet met ongenakkelijke waarheden worden geconfronteeerd. Het zijn cryptoschapen.

Mike
 
“The 51% Attack
The 51% attack is a method of using large amounts of hashrate to generate fraudulent transactions, by spending the same coin twice, thus having one of the transactions canceled and defrauding the recipient. In essence, if a miner who controls a large percentage of the hashrate manages to solve proof‐of‐work problems quickly, he could spend a bitcoin on a public chain that receives confirmations while mining another fork of the blockchain with another transaction of the same bitcoin to another address, belonging to the attacker. The recipient of the first transaction receives confirmations, but the attacker will attempt to use his processing power to make the second chain longer. If he succeeds in making the second chain longer than the first one, the attack succeeds, and the recipient of the first transaction will find the coins they received vanish.
The more hashrate the attacker is able to command, the more likely he is to make the fraudulent chain longer than the public one, and then reverse his transaction and profit. While this may sound simple in principle, in “practice it has been much harder. The longer the recipient waits for confirmation, the less likely it is that the attacker can succeed. If the recipient is willing to wait for six confirmations, the probability of an attack succeeding shrinks infinitely low.

In theory, the 51% percent attack is very feasible technically. But in practice, the economic incentives are heavily aligned against it. A miner who successfully executes a 51% attack would severely undermine the economic incentives for anyone to use Bitcoin, and with that the demand for Bitcoin tokens. As Bitcoin mining has grown to become a heavily capital‐intensive industry with large investments dedicated to producing coins, miners have grown to have a vested long‐term interest in the integrity of the network, as the value of their rewards depends on it. There have been no successful double‐spend attacks on any Bitcoin transactions that have been confirmed at least once.

The closest thing to a successful double‐spend attack that Bitcoin has witnessed was in 2013, when a Bitcoin betting site called Betcoin Dice had a sum in the range of 1,000 bitcoins (valued at around $100,000 at the time) stolen from it through double‐spend “attacks utilizing significant mining resources. That attack, however, only succeeded because Betcoin Dice was accepting transactions with zero confirmations, making the cost of attack relatively low. Had they accepted transactions with one confirmation, it would have been much harder to pull off the attack. This is another reason Bitcoin's blockchain is not ideal for mass consumer payments: it takes somewhere in the range of 1 to 12 minutes for a new block to be generated to produce one confirmation for a transaction. Should a large payment processor want to accept taking the risk of approving payments with zero confirmations, it constitutes a lucrative target for coordinated double‐spend attacks that utilize heavy mining resources.

In conclusion, a 51% attack is theoretically possible to execute if the recipients of the payment are not waiting for a few blocks to confirm the validity of the transaction. In practice, however, the economic incentives are heavily against owners of hashpower utilizing their investments in this avenue, and as a result, there have been no successful 51% attacks on node members that have waited for at least one confirmation.”
Uit The Bitcoin Standard

Dus: als je wacht op 1 confirmation is het eigenlijk al niet meer mogelijk.
Als je grote bedragen overboekt, bijv een huis kopen, dan wil je 6 confirmations
Die confirmations kun je in een “block explorer” zien.

Als je bitcoins naar iemand anders overmaakt dan krijg je door de tijd heen de transactie bevestigd. Hoe meer bevestigingen van de transactie, hoe zekerder de transactie is.

De hash rate (rekenkracht van alle computers bij elkaar) bepaalt hoe veilig het bitcoinnetwerk is. De laatste tijd is de hash rate zo hoog dat ie veel hoger is dan nodig zou zijn. Dus als er na twee weken een aanpassing komt in de difficulty rate en de hash rate daalt omdat het raden van de juiste hash eenvoudiger wordt, is het netwerk nog steeds veilig genoeg.

Elke twee weken vindt er een geautomatiseerde aanpassing van de difficulty plaats.

Het bitcoinnetwerk is open source wat betekent dat iedereen de code in kan zien.
 
Laatst bewerkt:
Uit The Bitcoin Standard

Dus: als je wacht op 1 confirmation is het eigenlijk al niet meer mogelijk.
Als je grote bedragen overboekt, bijv een huis kopen, dan wil je 6 confirmations
Die confirmations kun je in een “block explorer” zien.

Als je bitcoins naar iemand anders overmaakt dan krijg je door de tijd heen de transactie bevestigd. Hoe meer bevestigingen van de transactie, hoe zekerder de transactie is.

De hash rate (rekenkracht van alle computers bij elkaar) bepaalt hoe veilig het bitcoinnetwerk is. De laatste tijd is de hash rate zo hoog dat ie veel hoger is dan nodig zou zijn. Dus als er na twee weken een aanpassing komt in de difficulty rate en de hash rate daalt omdat het raden van de juiste hash eenvoudiger wordt, is het netwerk nog steeds veilig genoeg.

Elke twee weken vindt er een geautomatiseerde aanpassing van de difficulty plaats.

Het bitcoinnetwerk is open source en iedereen de code in kan zien.


In theory, the 51% percent attack is very feasible technically. But in practice, the economic incentives are heavily aligned against it. A miner who successfully executes a 51% attack would severely undermine the economic incentives for anyone to use Bitcoin, and with that the demand for Bitcoin tokens. As Bitcoin mining has grown to become a heavily capital‐intensive industry with large investments dedicated to producing coins, miners have grown to have a vested long‐term interest in the integrity of the network, as the value of their rewards depends on it. There have been no successful double‐spend attacks on any Bitcoin transactions that have been confirmed at least once.

Ik heb even iets met bold aangebracht. kort samengevat, als ze het willen laten klappen dan laten ze het klappen. Dit zal dus zeer waarschijnlijk in samenhang met de bank crash gebeuren. Hier praten ze over economisch incensitives. Je zult het grote plaatje moeten overzien. doordat bitcoin deze zwakte heeft kan hier makkelijk gebruik van gemaakt worden door machthebbers.
 
Mooie discussie @Miggie en @Lievergezond. Thanx.
Verheldert wel eea voor mij.
Ben zelf echt een leek met crypto... probeerde mezelf de laatste tijd wat te verdiepen..
Maar denk dat beter is dat ik maar leek blijf😅
Buiten t feit dat het een soort van ‘gebakken deepstate lucht’ is waar je in handelt, voel ik het gewoon niet. Gaat m voor mij niet worden. Zeker niet in dit huidige systeem.
 
In theory, the 51% percent attack is very feasible technically. But in practice, the economic incentives are heavily aligned against it. A miner who successfully executes a 51% attack would severely undermine the economic incentives for anyone to use Bitcoin, and with that the demand for Bitcoin tokens. As Bitcoin mining has grown to become a heavily capital‐intensive industry with large investments dedicated to producing coins, miners have grown to have a vested long‐term interest in the integrity of the network, as the value of their rewards depends on it. There have been no successful double‐spend attacks on any Bitcoin transactions that have been confirmed at least once.

Ik heb even iets met bold aangebracht. kort samengevat, als ze het willen laten klappen dan laten ze het klappen. Dit zal dus zeer waarschijnlijk in samenhang met de bank crash gebeuren. Hier praten ze over economisch incensitives. Je zult het grote plaatje moeten overzien. doordat bitcoin deze zwakte heeft kan hier makkelijk gebruik van gemaakt worden door machthebbers.
“A 51% attack would likely not be successful if done for a profit motive, but such an attack could also be carried out with no profit motive, but with the intention of destroying Bitcoin. A government or private entity could decide to acquire Bitcoin mining capacity to commandeer a majority of the Bitcoin network and then proceed to use that hashrate to launch continuous double‐spend attacks, defrauding many users and destroying confidence in the safety of the network. Yet the economic nature of mining is heavily stacked against this scenario materializing. Processing power is a highly competitive global market, and Bitcoin mining is one of the largest, most profitable, and fastest growing uses of processing power in the world. An attacker may look at the cost of commandeering 51% of current hashing power and be willing to dedicate that cost to purchasing the hardware necessary for this. But if such an enormous amount of resources were mobilized to buy Bitcoin mining equipment, it would simply lead to a sharp rise in the price of this equipment, which would reward current miners and allow them to invest more heavily in buying more mining equipment. It would also lead to heavier capital investment in the production of mining power by mining producers, which would bring the cost of processing power down and allow the faster growth of Bitcoin's hashrate. As an outsider entering the market, the attacker is at a constant disadvantage as his own purchasing of mining equipment leads to the faster growth of the mining processing power not controlled by him. In turn, the more resources are expended on building processing power to attack Bitcoin, the faster the growth of the processing power of Bitcoin and the harder it becomes to attack. So, yet again, while technically possible, the economics of the network makes it highly unlikely that such an attack would succeed.
An attacker, particularly a state, could attempt to attack Bitcoin through taking control of existing mining infrastructure and using it unprofitably in order to undermine the safety of the network. The fact that Bitcoin mining is widely distributed geographically makes this a challenging prospect that would require collaboration from various governments worldwide. A better way to implement this might be not through physically taking over mining equipment but commandeering it through hardware backdoors.”

Excerpt From
The Bitcoin Standard
Saifedean Ammous

Als er interesse is in het stukje over hardware backdoors hoor ik dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Mooie discussie @Miggie en @Lievergezond. Thanx.
Verheldert wel eea voor mij.
Ben zelf echt een leek met crypto... probeerde mezelf de laatste tijd wat te verdiepen..
Maar denk dat beter is dat ik maar leek blijf😅
Buiten t feit dat het een soort van ‘gebakken deepstate lucht’ is waar je in handelt, voel ik het gewoon niet. Gaat m voor mij niet worden. Zeker niet in dit huidige systeem.
@evaatje Het huidige systeem loopt op zijn eind.
Ik begrijp het wel dat de voordelen van een abstract systeem niet zichtbaar genoeg zijn.
Mensen zien het pas als het huidige systeem wegvalt en goud en andere betalingssystemen niet meer volstaan.
 
Ben ooit iemand tegengekomen die lang geleden (voor 2014) is staat was met een aantal overtollige flappen in BTC te experimenteren. Die persoon heeft de hause meegemaakt richting 50K+. Maar is slechts deels in BTC gebleven. Heeft steeds delen van de winst omgezet in edelmetalen en resterende BTC als 'spielerei'. Die persoon maakt het nu waarschijnlijk niet uit of de boel keldert.
Zei steeds ... "als je eenmaal uitvogelt wat de Elite doet, doe dat ook ... edelmetaal heeft door milennia waarde gehad (en je kan het inwisselen tegen 'wat er dan ook nieuw systeem gaat komen'). Fiat geld kan je straks de kachel mee stoken."
Niet gek gedaan ... maar wie (pas laat) met de laatste spaarcenten in BTC ging (en nu verkoopt) heeft veel geld verloren of blijft met het dilemma 'verkopen of vasthouden'. Meer verstand heb ik er niet van. Heb geen overtollige flappen om mee te 'experimenteren' noch om uit te wijken naar andere systemen.
 
Ben ooit iemand tegengekomen die lang geleden (voor 2014) is staat was met een aantal overtollige flappen in BTC te experimenteren. Die persoon heeft de hause meegemaakt richting 50K+. Maar is slechts deels in BTC gebleven. Heeft steeds delen van de winst omgezet in edelmetalen en resterende BTC als 'spielerei'. Die persoon maakt het nu waarschijnlijk niet uit of de boel keldert.
Zei steeds ... "als je eenmaal uitvogelt wat de Elite doet, doe dat ook ... edelmetaal heeft door milennia waarde gehad (en je kan het inwisselen tegen 'wat er dan ook nieuw systeem gaat komen'). Fiat geld kan je straks de kachel mee stoken."
Niet gek gedaan ... maar wie (pas laat) met de laatste spaarcenten in BTC ging (en nu verkoopt) heeft veel geld verloren of blijft met het dilemma 'verkopen of vasthouden'. Meer verstand heb ik er niet van. Heb geen overtollige flappen om mee te 'experimenteren' noch om uit te wijken naar andere systemen.

En bij elke crisis kopen ze goedkoop vastgoed om dat later weer duur te verkopen of te verhuren
 
Mooie discussie @Miggie en @Lievergezond. Thanx.
Verheldert wel eea voor mij.
Ben zelf echt een leek met crypto... probeerde mezelf de laatste tijd wat te verdiepen..
Maar denk dat beter is dat ik maar leek blijf😅
Buiten t feit dat het een soort van ‘gebakken deepstate lucht’ is waar je in handelt, voel ik het gewoon niet. Gaat m voor mij niet worden. Zeker niet in dit huidige systeem.
Voor mij is het net of ik Chinees zit te lezen en heb daar niet voor gestudeerd 🤣
 
https://t.me/WeTheMedia/72621

We The Ultra Media ⛈⛈⛈, [03.08.22 22:14]
[Forwarded from CognitiveCarbon Public (Cognitive Carbon)]
[ Photo ]
Wait... what???!!

Post Quantum cryptography (https://www.msn.com/en-us/news/tech...id=63aa3877bb7a4f25bea0bc25a9266803&PC=EMMX01) is supposed to be uncrackable even by quantum computers...and yet the algorithm gets hacked by a 9 year old single core XEON CPU?

The Quantum Emperor has no clothes

Daarom zijn bitcoindevelopers er fel op tegen al te snel iets nieuws te gebruiken en blijven we SHA256 gebruiken
 
Laatst bewerkt:
FB heeft de naam van haar cryptolucht veranderd van Libra naar Diem, wat uit de Latijnse uitdrukking 'Carpe diem quam minimum credula postero' komt.

In het Nederlands: Pluk de dag en vertrouw niet op morgen.

Ik zou zeggen: Trust the plan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.912
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan