Zijn er mensen met ME/CVS in combinatie met PEM?

Marco777

Well-known member
Net als mensen met ME/CVS ervaren ook veel mensen met long covid PEM. Het is nog niet bekend hoe PEM precies ontstaat. Om meer over PEM te weten te komen, hebben onderzoekers van het Amsterdam UMC en de Vrije Universiteit onderzoek gedaan naar de spieren.

Zijn er hier mensen met ervaringen met PEM?

Een kennis van mij heeft het al jaren ME/CVS en PEM en wil graag genezen, maar de witte jassen kunnen zoals meestal niet genezen, alleen maar aan symptoombestrijding doen.

Ze is 45jaar en heeft in 2022 3weken lang zeer zwaar de covidgriep gehad. (natuurlijk niet gevaccineerd)

Zijn er natuurlijke oplossingen?

Laatst bewerkt:
Ze is 'wakker' maar heeft 'long COVID'? 🙄

Mike
Nee .
Dat roepen de witte jassen. Dat het eventueel een oorzaak kan zijn.
Wij houden ons daar natuurlijk niet mee bezig.

Het feit is wel dat ze 3weken koorts en een flinke benauwdheid heeft gehad.
Kantje boord om naar het ziekenhuis te gaan. Maar zij weigerde dat natuurlijk.

Ik ken genoeg van die zogenaamd 'wakkere' vrouwen. Is zij zo iemand die menstruatieklachten of andere klachren ervaarde in het nabijzijn van gevaccineerden? De smetvrees zit er goed in bij die vrouwen, ook de alternatieve. De arts die de diagnose van long COVID gaf kan maar zo een zaadje hebben geplant in haar hoofd. Of het zat er al en de arts gaf het water, waardoor het is gaan groeien. Vrouwen leven in hun eigen verbeelding, onthoud dat goed.

Mike

Ik had deze week een jonge man in de praktijk met deze klachten/“diagnose PEM, al 7 jaar. Doet er van alles aan, voeding, leefwijze, maakt prima keuzes, maar blijft na inspanning vreselijk moe, niet normaal.
Mocht mijn aanpak succesvols blijken over en aantal maanden dan zal ik terug rapporteren.

Ik had deze week een jonge man in de praktijk met deze klachten/“diagnose PEM, al 7 jaar. Doet er van alles aan, voeding, leefwijze, maakt prima keuzes, maar blijft na inspanning vreselijk moe, niet normaal.
Mocht mijn aanpak succesvols blijken over en aantal maanden dan zal ik terug rapporteren.
Ben benieuwd ☺️

Herkenbaar verhaal, wat je ook doet die extreme vermoeidheid blijft je maar afremmen.
Hoe harder je er tegen in gaat hoe erger het word.

Welke aanpak gebruik je dan?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan