ziekte van bechetrew (uitgesproken begtref)

G

Guest

Guest
Ik ben dagen en uren bezig geweest met lezen op deze site. En ineens besef ik me dat ik een broer heb die ernstig klachten heeft vanwege een reuma aanverwante ziekte Begterew.

Heeft volgens mijn heeft dat met ontstekingen te maken. Heeft iemand hier ervaring mee vwb het toepassen van Gaps of waps?

 
ikzelf denk dat wp zowieso goed is voor mensen met wat voor ontstekingen dan ook. In het bijzonder voor reuma achtige klachten zou het verstandig zijn te beginnen met het schrappen van nachtschades , dat zou al erg helpen bij pijnklachten.

 
Mike schreef bij de topic over sarcoïdose, wat ook een onstekingsziekte is het volgende:

Quote:
Die arts koos voor een behandeling die was gebaseerd op rust en dus geen stress. Ik zie hier dus een duidelijke link met de bijnieren. Logisch ook, want cortisol is een krachtige ontstekingsremmer en dat is een bijnierhormoon. Een beter alternatief was dus dierlijk bijnierextract (Adrenrom, Adrenal) geweest, gecombineerd met rust en de juiste voeding.


Dus misschien zou het dierlijk bijnierextract ook helpen bij de ziekte van Bechetrew, als het inderdaad een ontstekingsziekte is.

Maar dat weet Mike ongetwijfeld.

 
Ik ben toevallig een paar weken geleden op zoek gegaan omdat een neef van mij het heeft. De medische term is Spondylitis ankylosans. Ergens in Amerika geloof ik zit een Professor neuroloog waarbij het lukt om of de ziekte te genezen, vertragen of stop zetten. Hij heeft inmiddels honderden mensen behandeld. Hij doet dit door de mensen op een SCD achtig dieet te zetten, geen di- en trisachariden (ook geen qunuia). Alleen gefermenteerde melk. Hij gaat ervanuit dat de ziekte veroorzaakt wordt door de bacterie Klebsiella. Als je die uithongert door bepaalde voedingsmiddelen weg te laten di- trisachariden, dan beinvloed dit de ziekte gunstig.

Op amazon.com kwam ik een boek tegen van een patient die zichzelf van Spondylitis ankylosans heeft genezen met een GAPS achtig dieet. De namen van de professor en patient ben ik kwijt. Maar een beetje Googelen en dan vindt hijn het wel; als hij geinteresseerd is tenminste.

Astrid

 
Astrid, als het alleen de klebsiella zou betreffen, heel goed mogelijk, waarom niet, dan zou ik naar een bioresonantietherapeut of anderszins resonantiehterapeut gaan naast gapsdieten. Dat werkt het snelst dan als Bechterev daarvan zou komen.

 
Quote:
Dus misschien zou het dierlijk bijnierextract ook helpen bij de ziekte van Bechetrew, als het inderdaad een ontstekingsziekte is.

Maar dat weet Mike ongetwijfeld.


Zie de topic over die andere ontstekingsziekte, sarcoidose. ALLE ontstekingsziektes worden veroorzaakt door een tekort aan het ontstekingsremmende hormoon cortisol en zijn dus het gevolg van bijnieruitputting. Dit kan worden tegengegaan met de juiste voeding en suppletie met dierlijk bijnierextract.

De remedie die Astrid voorstelt is symptoombestrijding. De bacterie uithongeren zorgt weliswaar voor verminderde klachten, maar lost de oorzaak (verzwakte bijnieren) niet op. Sterker nog, door di- en trisachariden te vermijden ga je te laag in koolhydraten zitten en belast je de toch al overbelaste bijnieren alsmaar meer. Dit is wat menigeen hier al heeft ervaren en het is een zwakheid in het GAPS/scd-protocol die keer op keer bloot komt te liggen. Gerrit heeft laatst hieromtrent een wereldvondst gedaan:

Quote:
During his talk he also talked about infection and finally I feel like I understand why some people do great on low carb SCD and others do not. He said that people who have bacterial infections tend to feel great on low carb (this was me) because bacteria mainly feed on glucose. People who have fungal/parasitic infections do horrible on low carb (I’ve seen many on SCD with this experience) because these feed on both glucose and ketones which are produced by the body on a low carb diet. For people with these infections, eating some carbs that you can digest is best. Too much and the bad bugs get to feed on the leftovers, too little and they feed on ketones. A good amount is probably around 100g carbs per day. So if you’re doing low carb and getting worsening symptoms like toe nail fungus, yeast infections, oral thrush etc, try adding some carbs back in.


https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=384

Mike

 
Hoi lievergezond; ik ben dol op bioresonantie als ik een infectie heb. Ik heb dit ook aan mijn schoonzus gezegd.

Hier de site van de zelfgenezer: http://www.ankylosingspondylitisdiet.com/

Hier Professor Ebringer, het is een slecht filmpje:

Hartelijke groet Astrid

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.671
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan