ziekte als leermeester: wat te doen bij aangeboren afwijkingen ?

G

Guest

Guest
Een zeer interessant artikel van Mike: ziekte als leermeester, maar ik vraag me af hoe ik moet omgaan met mijn beperking. Ik heb een aangeboren afwijking aan beide oren, waardoor ik rechts al bijna doof ben en links langzamerhand ook doof word.

Ik kan hier niet mee uit de voeten, ik accepteer het niet, en ik ben ervan overtuigd dat ik hiervan genezen kan worden, maar volgens de dokters niet mogelijk.

Mijn inwendige gehoorgangen zijn vergroot, waardoor het hersenvocht steeds mijn binnenoor beschadigd,vandaar de doofheid en er valt hier niets tegen te doen.

Ik kan ook niet meer rennen of sporten, ik mag met mijn hoofd geen plotselinge bewegingen maken, daardoor word ik erg duizelig en krijg ik bonzen in mijn hoofd.

Dit hoor ik nu ook steeds, een piep en het bonzen van mijn hartslag in mijn oor,heel vervelend.

Wie heeft hier ervaring mee ? ? ?

Met alleen goede voeding red ik het niet :( , denk ik.

Wie , oh wie helpt mij ??

 
Welkom Bloem,
Quote:
ik accepteer het niet, en ik ben ervan overtuigd dat ik hiervan genezen kan worden, maar volgens de dokters niet mogelijk.



Dan ben je in ieder geval al een hele grote stap in de goede richting.

Heel veel mensen leggen zich bij een diagnose neer en proberen er het beste van te maken.

Jij toont vechtlust in positieve zin.

Ik weet zo geen antwoord op jouw probleem maar ik hoop dat je via dit forum een aantal stappen verder komt.

 
Dit heeft te maken met de bijnieren. Ik raad je aan dierlijk bijnierextract te gaan slikken en daarnaast bijniervriendelijke voeding tot je te nemen, te weten: verzadigd vet, cholesterol, Keltisch zeezout, vitamine C (gedroogd bessenextract), orgaanvlees, zoethout.

Mike

 
Bloem, ik ga zuiver in op wat jij zegt en ik wil je graag op je hart drukken dat het heeft weinig zin om jouw aangeboren afwijking naar je toe te trekken als een morele last ook nog.

Alsof je het daarmee niet zwaar genoeg hebt al.

Wat mij betreft gaat het er meer om dat op je op enig moment in een specifieke situatie zit en hoe je daarmee omgaat naar beste weten en kunnen.

Het belangrijkst is dat je de kracht vindt om er naar te kijken: wat is de situatie waar ik in zit.

Wat kan ik er mee en wat niet (dat laatste is ook heel belangrijk) - volgens mij zeg je dat nu ook: DAT kan ik er niet mee.

Mijn behandelaar zegt overigens ook over gehoorproblemen dat kan dat het lichaam als het in de juiste positie is, dat het zich kan herstellen.

Het heeft wel tijd nodig, want een lichaam geneest zich liever langzaam en het heeft dan wel de juiste ondersteuning nodig.

Mijn moeder is al sinds haar 40ste soms duizelig (vooral als haar weerstand niet meer zo goed is) en heeft nu (40 jaar later) daarnaast ook gehoorproblemen: dat het gehoor soms weggaat en later komt het dan nog weer terug.

Volgens mij heeft ze o.a. meniere (ik weet niet of ik het nu goed schrijf maar dat is weer zo'n symptoomziekte waarvan de oorzaken nooit echt bekend (mogen?) worden).

Er zijn mij in mijn leven vanaf mijn verwekking dingen opgedrongen waar -als reincarnatie niet bestaat en dat is dan de vraag- ik nu ook mee opgescheept zit nog.

Ik zit ook met de gevolgen van waar voorgaande generaties mee gestoeid hebben maar niet verder mee gekomen zijn en als wij kinderen krijgen dan dragen wij ook onze ellende weer over als we niet uitkijken.

Lijkt me niet iets om die last in morele zin te moeten dragen, zelfs niet al was je de veroorzaker, waar het hier niet eens over gaat.

Een andere mogelijke oplossing naast voeding:

Resonantietherapie, maar langdurig verhaal.

Dat is het bij mij ook al langdurig en ik heb niet wat jij hebt.

Alhoewel, als Mikes inschatting klopt: bijnieruitputting heb ik zeker ook, naast heel veel andere ellende.

Nog ff wat gefilosofeer uit de losse pols: ik stootte in de literatuur over k2 en calciumproblemen in het lichaam op een stuk tekst die me aansprak: vitamine k2-gebrek en calciumgebrek gaan hand in hand. Daar verwijs ik hier naar https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=607

En op een andere engelstalige site staat iets over calciumproblemen bij meniere.

Niet zeker of je er iets aan hebt, maar wie weet heb je er iets aan: http://www.cancertutor.com/Other02/Menieres_Disease.html

Ik gebruik tegen het k2 gebrek nu 2 theelepels gefermenteerde boterolie per dag.

Orgaanvlees wil ik nog naartoe groeien om het maar zo te zeggen.

Vitamine k2 haalt loszwervend calcium uit je bloed als ik het goed begrepen heb.

Misschien zitten bij ook van die verkalkte deeltjes in je hoofd?

Die site cancer tutor heeft het over een trillingsinstrument ook nog (magnetic pulser).

 
Dit is veelzeggend:

Quote:
Mijn moeder is al sinds haar 40ste soms duizelig (vooral als haar weerstand niet meer zo goed is) en heeft nu (40 jaar later) ook gehoorproblemen: dat het gehoor soms weggaat en later komt het dan nog weer terug.


Dit geeft aan dat problemen met het gehoor en met het evenwicht (middenoor) bijniergerelateerd zijn. Als de weerstand daalt, komt dat omdat er iets is (microben, gifstoffen of allebei) wat op dat moment een te zware wissel drukt op de bijnieren. Ik weet niet of Dia meeleest, maar volgens mij was zij degene die na een antibioticakuur ook tijdelijk doof is geweest. Ook hier zie je dat de antibiotica te belastend zijn geweest voor de bijnieren.

Mike

 
nee....ik was aan een oor "sudden deaf" en het andere had Hyperacusis ..

was het gevolg van het dagelijks aspirientje (als bloedverdunner na infarct)

Dia.

 
Dan had ik in ieder geval goed onthouden dat het jou betrof. Het was dus niet als gevolg van antibiotica maar van aspirine. Kun je nagaan hoe belastend 'medicatie' kan zijn voor de bijnieren.

Nog niet zo lang geleden hadden we hier 'snah' (Hans, maar dan omgekeerd). Hij had me eind vorig jaar gemaild met een aantal vragen die ik beantwoord heb. Hij zat aan maagzuurremers, cholesterolverlagers en bloedverdunners. Hij had allerlei maag- en darmklachten. Ik wees hem op de bijwerkingen van de afzonderlijke 'medicijnen' en op de interactie tussen deze medicijnen. Hij besloot naar mij te luisteren en ging op de homeopathische toer (ik had overigens niet specifiek (homeopathie geadviseerd). Recentelijk begon hij zich hier bijzonder negatief uit te laten over homeopathie, zonder enige vorm van onderbouwing. Ik heb hem noodgedwongen verwijderd van het forum. De ontgifting die hij doormaakte als gevolg van de zelfgekozen onthouding van de 'medicatie' maakte hem letterlijk en figuurlijk giftig, waardoor hij negatief en irrationeel werd, op het agressieve af. Dit is wat 'medicatie' met de bijnieren kan doen.

Gisteravond sprak ik in Nederweert en tijdens mijn presentatie was een vrouw op de voorste rij hevig aan het hoesten. Bij navraag bleek dit al een half jaar aan de gang te zijn en te zijn veroorzaakt door gebruik in dezelfde periode van 'medicatie' tegen een te hoog cholesterol en door consumptie van Becel Pro-Aktiv, uiteraard op advies van de dokter. Zoals je misschien nog wel weet proberen de bijnieren gifstoffen te lozen via de longen en luchtwegen.

Doofheid, duizeligheid, agressief en negatief gedrag, hevig hoesten, het is allemaal bijniergerelateerd en er is een rechtstreekse link met de uiterst giftige 'medicatie' die menigeen slikt en de consumptie van plastic plantaardige 'boter'. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die dit leest!

Mike

 
nullIn december ben ik behoorlijk ziek geweest, zoals te lezen in voorstaande URL. Ik heb toen tips aan jullie gevraagd, maar ondanks al mijn pogingen van de bronchitis af te komen, lukt dat niet. Ik ben uiteindelijk (omdat ik zo vol zat) naar de huisarts gegaan en ik heb antibiotica gekregen :cry: Maar de AB hielp niet! Ik werd niet beter... Nog 3 dagen extra kuur gehad en daarna ging het pas beter. Dit was allemaal december 2011. Nu begin ik me af te vragen wát er met mijn lichaam aan de hand is geweest, want als ik het hier zo lees dan zijn het mijn bijnieren geweest. Als ik in het boek van Wilson lees, dan zie je daarin dat bronchitis een veel voorkomend probleem is bij bijnieruitputting. NOu had ik nog nooit bronchitis gehad, maar ik was in maart 2011 begonnen met Adrenanorm. Dat beviel erg goed. Ik ben in september/oktober gestopt met de Adrenanorm en ik heb nu het gevoel dat mijn bijnieren doordat ze de ondersteuning ineens misten dit tot uiting lieten komen door de bronchitis... Ik ben zoals in andere postings te lezen is, nog niet weer begonnen met de Adrenanorm, omdat ik er nu 2x een angstaanvalletje van gekregen heb. Vanaf het moment dat ik de antibiotica heb gekregen voel ik me niet echt bepaalt prettig (downig en moe). Nu ik dit type vraag ik mij af wat de uiteindelijke schade van antibioca wel niet kan zijn.... Veel meer dan ik mij besef volgens mij!

 
@ Bloem...knars of klem je soms 's nachts met je tanden???

Want dat kan ook nog uitwerking hebben op je gehoor..

Als je dat hebt zou je een TMJ system kunnen vragen aan je tandarts.

A Mike...tja.helaas hebben al die medicijnen vreselijke bijwerkingen...en

vooral de cholesterolremmer.Ik zelf ben vreselijk blij...dat ik op alles

zo erg reageerde..dat ik met de boel na 6 maanden kon stoppen...

Dia.

 
Nee Dia, ik knars niet, wel "piep" ik door mijn neus (nauwe opening).

Bedankt voor de reakties, ik zal me er even helemaal in verdiepen, ik had nog nooit van bijnieruitputting gehoord.

Ik ben helaas geen vleeseter (ik lust het gewoon niet, vis gelukkig wel, maar orgaanvlees ?? 8O ).

 
Wij hebben gisteren lever gegeten, met zelfgemaakte mayonaise met knoflook en kerriepoeder erdoor.

Dan proef je de lever niet zo sterk. Maar zonder de mayonaise viel het me ook erg mee.

We gaan het vaker eten iig. En zaterdag weer een flink stuk leverworst halen bij de biologische slager.

 
Hier nog een -weliswaar- engelstalige tekst over de connectie tussen meniere en calcium.

Het zit anders dan ik dacht: het is juist botverlies in de oren door een calciumprobleem.

http://overcomingmenieresdisease.com/menieres-disease-calcium-and-calcium/

Quote:
What is the connection between calcium and your inner ear? Inside your ear, are three little bones that are needed for hearing and other ear functions. If there is a problem with those bones, there will be problems with your ears operating correctly. In the guide, “Natural Relief from Tinnitus,” author Paul Yanick talks about the ear disease Otosclerosis and how it comes about from deficiencies and imbalances of amino acids, essential fatty acids, phosphorous, and calcium. He also goes on to explain how a blood calcium test may not indicate the calcium levels in your bones because if you have a calcium deficiency, you blood will draw calcium out of your bones. You may have a healthy blood calcium level and still have unhealthy bones.


 
@Bloem...ook ik heb nauwe openingen volgens de KNO arts.

Heb veel baat bij iedere ochtend spoelen met lauw ater met daarin een klein beetje "sole" en een druppel waterstofperoxide van 35%...

Misschien dat je daar ook baat mee hebt...

Dia.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.738
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan