Zere hoofdhuid

Simmentaler

New member
Ik heb sinds een tijdje een zere hoofdhuid, denk al wel een paar maanden: het gevoel zit net tegen jeuk aan, het voelt wat branderig. De kapper zag afgelopen weekend ook wat kleine schilfertjes en wat irritatie (geen roos). Ik draag zelden een staart, doe verder geen gekke dingen met mijn haar en gebruik Aleppo-zeep en appelazijn. Voorheen dacht ik dat het aan shampoo lag, maar dat gebruik ik nu al een maand of 2 niet meer. Haren verf ik soms (om de 4 maanden), maar met highlights die in geen geval op de hoofdhuid komen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Is pijn aan de hoofdhuid specifiek een uiting van iets?

 
Misschien geen zeep gebruiken? Droogt de huid toch uit. In de plaats daarvan kun je bica gebruiken.

 
Hallo San, Zeep irriteert mij in elk geval enorm op mijn huid.

Ik zou toch denken dat als het aan de zeep lag dat je het wel zou opmerken.

Maar misschien op je hoofd ligt het toch anders?

 
@Tanja: nee eigenlijk niet. Wel even een kleine terugval qua voeding, chocoladeverslaving steekt weer de kop op. Maar heb al veel langer last v/d hoofdhuid.

@Lievergezond: ik merk wel dat mijn handen na het douchen uitgedroogd zijn als ik mijn haren met de aleppozeep heb gewassen. Heb de zeep dan lang vast om het haar in te zepen. Denk dat het dan toch aan de zeep ligt. Met shampoo had ik hetzelfde probleem.

 
Chocoladeverslavingen zijn hardnekkig, die ken ik maar al te goed, wat denk je zelf, troost, magnesium tekort of suikerverslaving?

 
Ik spuit flink met de magnesiumolie, en neem ook nog 2 tabletjes Glycinaat in, maar mis. heb ik nog een tekort. Denk een combi van suikerverslaving en troost, maar misschien ook op zoek naar energie. Laatste tijd erg lage bloeddruk, en zo energieloos als een dweil.

 
ik weet niet of jij iets voor de bijnieren neemt, maar mij heeft het erg goed geholpen tegen mijn chocoverslaving en lage bloeddruk en weinig energie, ik hoop dat je er iets aan hebt

 
Neem je adrenal vanille? Dat gebruik ik ook. Maar het klopt wel wat je zegt, hang naar zoet kan ook met de bijnieren te maken hebben. Toen ik overspannen was en een tijdje daarna kon ik geen snoep laten staan, en toen ook al zo'n drang naar chocolade.

 
ik neem cytozyme AD, ik weet ook niet wat het verschil is tussen die 2 en of er wel verschil is, zou ik ook wel eens willen weten. Volgens mij is adrenal wel een stuk goedkoper. Dan moeten we die topic eens doorspitten.

 
Ik ga er eens naar kijken. Ik word wel wat gejaagd van de adrenal, dus wil overschakelen op bijnierschorsextract. Dat is weer duurder helaas..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan