zelf capsules cod liver oil maken ?

Zonne

New member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en aan het proberen om vanalles te lezen op/in dit forum. Het is nogal veel informatie om allemaal te bevatten in 1 keer....

Ik begreep dat cod liver oil of skate liver oil super gezond is, maar ook dat het nogal een uitgesproken smaak heeft. -:)

Wie maakt er hier zelf capsules van de olie ? en bevalt dat goed ?

Heb je met capsules inname geen last van opkomende lucht met smaakje ?

En is het dan logisch om alleen de cod liver oil in capsules te doen en dan de butter oil erbij zo in te nemen ( die is niet zo vies van smaak toch ? ) ? Zodat je minder capsules hoeft te slikken per dag.

Groetjes,

Zonne

 
hoi,

Ja dat topic had ik al gevonden. dank je wel.

Maar ik kon er niet in vinden of die capsules nu goed bevallen en of je dan geen last hebt van een naar smaakje in je mond etc.

 
Nee ik zag het ook niet, je hebt gelijk.

Er was hier iemand op de site die het zelf deed: HeleenQ: https://www.fatsforum.nl/topic/levertraan-wat-doet-het-met-je
Quote:
Hey Angela,

Ik begrijp je gruwels! Ik heb ze ook. Wat ik heb gedaan is zelf 00 capsules aangeschaft en daar per dag drie van volspuiten en doorslikken. Geen smaak, minimale geur. Het is even een gepruts, maar dat gaat snel genoeg qua handigheid. Ik doe dit zo omdat ik levertraan samen met mn moeder bestel en het ook aan de kinderen geef. Zij vinden ze smaak niet erg namelijk.


 
Dank je wel voor het opzoeken ! ik kan nu geen berichtje sturen naar HeleenQ zelf geloof ik he, via dit forum ?

En nog andere mensen die dit doen misschien ???

 
Zonne, probeer eerst een uit of je het nu echt zo vies vindt voordat je gaat prutsen met die capsules. Ons hele gezin proeft er niets van door ze in een yoghurt/kefir smoothie met kaneel te verwerken.

 
Ik heb zelf de levertraan met kaneelsmaak. Ik doe de levertraan in de mond, slik het nog niet door, neem een slok water erbij en dan doorslikken. Eventueel nog een extra slok water er achteraan. Zo vind ik het prima te doen.

 
Misschien moet ik dat idd eerst doen. Maar ik heb al last van een vieze smaak opboeren van visolie capsules, dus of cod liver oil dan zo gaat ??

Plus dat ik net begonnen ben met melkkefir, maar of ik er echt goed tegen kan ( ivm cod liveroil door melkkefir heen mengen ) ??

Zou ik misschien van iemand een paar capsules over kunnen nemen ( tegen betaling van capsules en verzendkosten natuurlijk ) ? Om eens te kijken of die capsules in ieder geval wel goed gaan ?

 
Heleen heeft zelf een website via welke je contact met haar kunt opnemen: http://www.eetgoedvoeljegoed.com/p/contact.html

Ik heb wel levertraan en boterolie, maar als ik die voor je in een capsule doe, die ik hier ook heb, dan vrees ik dat het eruit gedropen is voor de capsules goed en wel op tijd bij je aangekomen zijn of?

Heb je er niet meer aan dat/als iemand je losse capsules opstuurt of dat je die zelf ergens aanschaft en dat je de levertraan/boterolie zo zelf koopt?

De levertraan / boterolie is denk ik ook goedkoper als je die ongecapsuleerd koopt.

 
Hoi,

Wat aardig dat je dat zou willen doen ! Maar ik heb geen idee of die capsules dan leeg kunnen lopen ???

Ik zal eerst Heleen eens mailen om te vragen. dank je wel voor de link !

 
Die met chocosmaak is echt goed te doen, ik vind het helemaal niet vies..

 
Ik vind het nog steeds een gedoe: de boterolie/skate levertraan innemen terwijl ik zeker het belang ervan inzie, dat is het niet. Ik heb hier de kaneel/spicy orange van de skatelevertraan: maar ik vind het nog steeds niet lekker. En als ik het spul in een smoothie verwerk: dan vind ik de hele smoothie een uitdaging. Ik merk dat ik het van mijn menu ga skippen onbewust. Dus voor mij zou het spul capsuleren wel een oplossing zijn al lijkt het me een gedoe. En ik vind het spul al duur zat, daarom weiger ik de gecapsuleerde variant te kopen: die relatief duurder is.

 
Nikita, bedoel je nu de nieuwe cocos-smaak ? of de chocolade smaak ?

Over de chocolade smaak lees ik niet al te veel goede berichten totnutoe.

 
Ik kreeg net al een mailtje terug van HeleenQ, zij is nog steeds helemaal tevreden met de capsules die ze maakt van de vloeibare olie !

 
Hoi Zonne, okitook. Zeg het maar wat je wilt. Ik wil het best proberen: de capsules gevuld naar je opsturen op hoop van zegen. Weet ik gelijk ook hoe het werkt. Ik heb trouwens de roggelevertraan. Die is net ff anders dan de kabeljauwvariant, maar ook van blue ice. Ga je ook de boterolie nemen? Die is net zo goor: maar gecombineerd met de levertraan is het een belangrijke aanvulling.

 
Quote:
Die met chocosmaak is echt goed te doen, ik vind het helemaal niet vies..


Ik wel... ik merk ook dat ik mijn levertraan probeer te vermijden, vind ik zooo kinderachtig van mezelf.

Maar zoals Tanja ook al zei, in een smoothie merk ik er niets van.

 
Lievergezond, als je het zou willen proberen voor mij, een paar capsules vullen en opsturen, heel erg graag !

Oeps, ik dacht dat de butter oil gewoon wel te doen was, beetje botersmaakje ofzo ?! Niet dus.

HeleenQ neemt ipv butter oil ghee. Dus ik neem aan dat dat ook kan ? Alleen dan wat meer in hoeveelheid waarschijnlijk ?

Laigueglia, je bent wel echt stoer hoor. Niets proeven van cod liver oil in je smoothie !

 
als je de levertraan neemt die al gecombineerd is met de boterolie kan je hem zo van het lepeltje eten, is goed te doen en geen vieze nasmaak.

Dat is dus de gel-variant.

 
Hmmm nu maak je het weer moeilijk. scheelt het echt zoveel om de combinatie te slikken qua smaak dan ?

En de gel variant is nu toch nergens te verkrijgen ( behalve in chocolade smaak ) ?

 
Zonne, ik stuur het je op als je wilt dus.

Boterolie is ook echt niet lekker nee.

Ik koop het apart: boterolie en roggenlevertraan.

Ben even de reden vergeten, maar o.a. misschien ook omdat ik soms meer boterolie gebruik dan levertraan.

Wil je ze samen in 1 capsule (wat voordelen heeft omdat de synthese van de twee iets nieuws oplevert) of apart?

Boterolie heeft vitamine k2 in zich (de zogeheten factor X volgens Westonprice) naast andere belangrijke dingen, die erg belangrijk is voor je botten ook.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan