zeitgeist moving forward

G

Guest

Guest
Hier een link http://www.thezeitgeistmovement.com Kent iemand deze documontaire?

Gaf mijn heel veel inzicht maar ook vertrouwen waar we naar toe gaan met zijn allen.

Het geeft zoveel duidelijkheid over waar we nu in zitten. Ben wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.

 
Dit is inderdaad een interessante docu... hoewel een utopie als oplossing en zelf heb ik flink wat kritische vragen over individuele vrijheid en de 'systemen' die het voor ons moeten doen.... zo zijn er nog tientallen docu's hierover :)

 
Zeitgeist is goed en niet goed tegelijk. Aan de ene kant is het een enorme eye-opener die in korte tijd een groot publiek heeft bereikt, aan de andere kant draagt het bij aan verdere despiritualisering van dit grote publiek. Het gedeelte over religie legt uit dat het verhaal van de bijbel in feite gewoon kennis is over astrologie, met name zonneverering. Dat klopt inderdaad, maar door het op deze manier te brengen creeer je alleen maar meer niet-gelovers die cynisch staan t.o.v. elke vorm van spiritualiteit.

Terwijl deze astrologische kennis juist van het allergrootste belang is! Is spiritualiteit immers niets meer dan een gevoel van eenheid in jezelf, met een ander, met de aarde en met de kosmos? Het is toch geweldig dat de vroege mens een lichtfeest had (kerstmis), waarbij de zon opnieuw 'geboren' werd na 25 december? Het maakt ons bewust van het belang van de seizoenen en waarom deze voortdurend wisselen.

Maak jezelf geen enkele illusie: de 'powers-that-be' zijn hier wel van op de hoogte en eren uitsluitend het mannelijke en zijn dus enorme zonne-aanbidders (de zon als allesverschroeiende kracht die de aarde, de moeder, vernietigt). En ze hebben het oogstfeest in de herfst gekaapt, Halloween, en dit een satanische betekenis gegeven, waarbij de komst van de duisternis (een seizoenswisseling) wordt verheerlijkt en er allerlei enge afbeeldingen worden gesneden uit pompoenen en kinderen ingezet worden om een satanisch ritueel uit te voeren (trick or treat).

Moeten wij niet op de hoogte zijn van wat zij ook weten, zodat we deze kennis weer kunnen gebruiken om simpelweg de seizoenen te vieren en meer in contact te komen met de natuur vanuit dankbaarheid voor wat zij ons te geven heeft? Zeitgeist leidt je hier juist van weg en er gaan dan ook stemmen op dat deze film bewust de belangrijkste disinfo over spiritualiteit heeft gesandwichet tussen info over 9/11 en het geldsysteem die op het internet al volop beschreven staat. Het is of dit, of naiviteit van de makers ervan.

Mike

 
Quote:
Het gedeelte over religie legt uit dat het verhaal van de bijbel in feite gewoon kennis is over astrologie, met name zonneverering. Dat klopt inderdaad...


Ik ben benieuwd welk 'verhaal' je bedoelt in de bijbel, want het is een verzameling van boeken, waaronder een enorme bundel geschiedschrijving van de joden.

En dan ben ik al helemaal benieuwd naar welk deel er precies over zonneverering gaat. Immers, de boeken staan vol met verwijzingen naar Moloch, Baal, Astaroth, Astarte, Semiramis etc. Maar nergens lees ik over zonneverering.

Dus dat het 'klopt' kan ik niet beamen. Kun je het eens aanwijzen wat jullie bedoelen?

 
Ik heb het specifiek over de boodschap van Zeitgeist over religie. Je moet die film dus gaan zien om te weten waar ik het over heb. Volgens die film bevat de bijbel nl. verhulde zonnereligie.

Mike

 
Volgens die film is Jezus op 25 december geboren. Dus daar gaat gelijk alle kredietwaardigheid van de film.

 
De geboorte van Christus wordt op 25 december gevierd. Het punt van de film over deze datum is dat de zon op 22 december het verst weg staat en we daardoor de langste en donkerste nacht hebben van het jaar. Daarna lijkt de zon 3 dagen stil te staan en vanaf 25 december worden de dagen weer korter. Kortom, de zon gaat 'dood' op 22 december en 'herrijst' 3 dagen later, op 25 december. Waar hebben we dat meer gehoord, herrijzenis uit de dood na 3 dagen? De film beargumenteert dan ook dat het niet de Son of God is, maar de Sun of God, niet de Zoon van God, maar de Zon van God. De 'geboorte' van de zon wordt dan verpersoonlijkt door Jezus en zijn overlijden en herrijzenis is verplaatst naar Pasen. Aldus Zeitgeist. De beeltenis van Jezus als vis valt samen met het sterrebeeld Vissen. We zitten nu in het Vissentijdperk, op de rand van de overgang naar het Watermantijdperk. Aldus Zeigeist. Doe ermee wat je wil.

Mike

 
Quote:
Daarna lijkt de zon 3 dagen stil te staan en vanaf 25 december worden de dagen weer korter.


Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat 3 dagen voor de 21e (of 22e) december er ook een 'stil staan' is waar te nemen. Het zou dan 6 dagen betreffen...

 
Dit komt overeen met het verhaal van Johan Oldenkamp. Terug naar de natuurgodsdienst? Het wil er bij mij niet in...

 
Wel zo grappig iedere keer. Zulke 'documentaires' willen wel altijd kleine snippers uit de bijbel er bij halen en het zelf niet lezen.

Dat is zoiets als koppensnellen van kranten en dan kunnen beweren wat er in de artikelen staat.

Het gevaarlijke van met woorden spelen en er dan iets heel anders van kunnen maken is, dat het einde zoek raakt. Straks gaat men nog zeggen dat Jezus eigenlijk 'je zus' is....

 
Heb jij ook niet zitten 'koppensnellen'? Heb je de docu helemaal van begin tot eind bekeken of sta jij net zo snel met je oordeel klaar? Mijn probleem met Zeitgeist is niet zozeer het inhoudelijke gedeelte. De docu laat bijv. zien dat de bijbel gebaseerd is op veel oudere verhalen uit diverse culturen, die verdacht veel op elkaar lijken. De overeenkomst met culturen die zonnereligies aanhingen is meer dan toevallig! Mijn probleem met Zeitgeist is dat het mensen despiritualiseert en dat ze 'vergeten' te vermelden dat juist de powers-that-be wel een zonnereligie aanhangen. De makers zijn of zelf onwetend of ze verspreiden bewust desinformatie.

Mike

 
Quote:
De docu laat bijv. zien dat de bijbel gebaseerd is op veel oudere verhalen uit diverse culturen, die verdacht veel op elkaar lijken. De overeenkomst met culturen die zonnereligies aanhingen is meer dan toevallig!


Dit staat ook in het boek dat ik hier heb van David Icke (The biggest secret heet het boek).

En ook dat de bijbel door 1 romeinse familie geschreven is: de familie Piso.

Allemaal part of the plan om het maar zo te zeggen.

Dan nog hebben die pisootjes toch ook wel treffende woorden geschreven, al heb ik de bijbel niet van voor tot achter en terug gelezen.

 
Het is in 2008 geweest dat ik de hele documentaire heb gezien. Vind het de moeite niet om de vernieuwde versie te bekijken, maar als je perse wilt, voor de inhoud, dan wil ik hem best nog eens bekijken.

Zo zijn er overigens nog wel meer documentaires die de moeite waard zijn hoor. Die heb ik ook wel gezien (ooit), dus ik doe wel mijn huiswerk Mike.

Ik kan hier een relaas neerzetten over waarom (ik denk dat) Zeitgeist her en der de plank misslaat, maar wie daar bij gebaat is weet ik niet.

Voor verdieping in religie en de desinformatie:

 
Ik heb alle drie de films gezien maar ondanks dat er een hoop boeiende informatie in zit ben ik van mening dat ze af en toe toch echt fouten maken (bijvoorbeeld in de eerste film over enkele religieuze "interpretaties", internet staat vol met kritiek op de zeigeit movement, terecht en soms onterecht) en dat er waarschijnlijk een paar rotte appels in de organisatie zitten. Het utopische resourced based economische systeem van hun klinkt leuk maar is het wel uitvoerbaar, en nog sterker, zijn ze zo niet voorstanders van de "eugenetische" agenda 21.

Verder heb ik wel een beetje ambivalente gevoelens over een verlichtte "Jeshua". Enerzijds zie ik het verhaal van de zon in de bijbel terug(ik kan iedereen Santos Bonachi aanraden, erg bekend met religies(astrotheology) en de link met astrologie, vooral vanuit de bijbel gezien).

Maar als de "meer historische" Vedische teksten deze persoon kennen en als ik weet hoe de bijbel is verdraaid en is gemisinterpreteerd(de dode zee rollen zijn dan ook uiterest interresant) dan denk ik eerder dat het levensverhaal flink is geredacteerd etc. .

Ben trouwens niet zo'n fan van wat er soms in arrivals wordt verkondigd en alhoewel ik Michael Tsarion erg interresant vindt ben ik wel voorzichtig met wat hij soms zegt met zijn mogelijke Rozekruiser achtergrond (niet dat ik de duivel zie in elk geheim genootschap en dergelijke, sommige hebben immers een hoop balangrijke esoterische kennis bewaard gehouden en tot een bepaalde tijd, maar nu nog steeds op bepaalde gebieden, uit onkundige handen gehouden).

Peace

 
Het gaat trouwens over het verdelen van goederen en diensten via een soort van supercomputer bij het "venus Project".....

 
Deze serie geeft een nadere kijk op de "Zeitgeist Movement".

Bij twijfel vooral deel 10, 11 en 12 bekijken voor referenties van bronnen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan